About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

26 Eylül 2012 Çarşamba

Yağlı boya eskitme tepsi




Kuşlar tepsiye ne kadar yakışıyor değil mi? Aslında kuşlara ve kuşevlerine tutkun olanlara göre bu görseller evin her objesine hayat veriyor.
Dabbie Mumm ne tasarlasa kullanmak istiyorum. Yazın boyadığım horozlu tepsi, banyo dolabı,  tık tık  kurbağacıklı galvaniz sulama kabı tık tık  hepsi Debbie Mumm'ın tasarımı olan görsellerdi. Ortak noktaları yalnızca sevimli hayvan motifleri olmaları değil - bana göre-  insana huzur ve neşe vermeleri ....
Bu yaz hep pastel renkli ve yaza yakışır objeler boyadım. Aslında bu tepsiyi boyayıp bir kenara kaldırmıştım. Gideceği ev belli ama ben bir türlü onu yeni evine götüremedim. Kuşlara kuşevlerine tutkun bir arkadaşım için hazırladım . Neyse ki sevgili  Mehtap hanımcığım henüz yayınlamadığımı anımsattı da bu vesileyle fotoğraflarını çektim hem de ışık uygun olmadığı halde "aman yarına kalmasın unuturum sonra " diye.
Tepsiyi önce beyaz ahşap boyasıyla 2 kat boyadım,hafifçe zımparaladım sonra  4 kat daha boyadım. Normalde 2+2 kat boyamak yeterli olur ama beyaz kapatıcılığı düşük bir renk ve fırça izlerini çok belli ediyor,o nedenle gözünüze güzel görünene kadar boyamaya devam etmekte fayda var.
Görselin  tepsinin boyutlarına uygun olarak fotokopisini alıp yapıştırdım. Görselleri buradan ücretsiz olarak indirebilirsiniz. 
Görselin üstüne 2 kat dekupaj tutkalı sürerek eskitme ve cila öncesi korumaya aldım.
Tutkal tam olarak kuruyunca kahverengi yağlı boya eskitmeyi hem tepsiye hem de görselin üstüne uyguladım. Özellikle yoğun bir eskitme yapmadım,tepsi yaz tepsisi olsun diye...
Yaklaşık 1 hafta yağlı boyanın tam olarak kurumasını bekledim. Bir dolu aksilik yaşadım bu arada. Kurusun diye balkona koymuştum ,o gün de hava bir rüzgarlı ki sormayın ,toz toprak yapışmış üstüne. Haydi bakalım sil baştan yaptım aynı işlemi.
En son olarak 4 kat mat cila uyguladım,nihayet bitti.
Şimdi kanatlanıp yeni evine gideceği günü bekliyor!
Kalın sağlıcakla!

52 yorum:

  1. Harika bi tepsi olmuş renk ve desenleri muhteşem çok beğendm elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok sevdim...
    ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ruşen hanım siz de kuşevi tutkunuydunuz değil mi? Teşekkürler!

      Sil
  3. Önceki hayatımda kuş muydum acaba?
    Kuşlu,tavuklu her şeye bayılıyorum.Tepsi yine ince bir zevkin ürünü.Güle güle kullansınlar.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Dolunay hanımcığım ben sanırım kediydim ama siz kuş muydunuz bilemem! Sizi daha görmeden çok sevdiğime göre ikimizden birinin durumu şüpheli :)))

      Sil
  4. Sevgili Nilgün hanımcığım bende bir kuş ve kuş evi tutkunuyum hiç bıkmadan çalışabilirim.Tepsi son zamanlarda gördüğüm en güzel tepsi herşeyiyle muhteşem olmuş,beyaz boyamak gerçekten çok zor hele beyaza eskitme yapmak dahada zor. Çok,çok beğendim ellerinize,emeğinize sağlık arkadaşınız iyi günlerde kullansın.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap hanımcığım çok naziksiniz. Yağlıboya eskitme için sizden cesaret aldım ,asıl ben teşekkür ederim! Sevgilerimle!

      Sil
  5. harika bir tepsi ellerinize sağlık sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gönül hanımcığım çok teşekkürler!

      Sil
  6. Bir hayli uğraşmışsınız ama değmiş, çok hoş bir tepsi olmuş, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Elişi Defteri siz de çok güzel şeyler üretiyorsunuz ve biliyoruz ki uğraştıran şeyler daha değerli oluyor. Çok teşekkürler!

      Sil
  7. cok guzel olmuş o aksılıkler yok mu zaten ölüm gelıyo ınsanı ısemı yenıden yapmak neyse halletmıssın sahıbı gule gule kullansın.:)

    YanıtlaSil
  8. ben dedıgınız sıtede resmı bulamadım zaten hıcbır resım gozukmuyor sız ındırdıgınızı yayınlayabılırmısınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. e kartlar bölümünü tıklayın 6. görsel. Ben sitenin tümünü verdim içinde biraz dolaşın tüm görseller orada . Biraz oynayın yani :)

      Sil
  9. Harika olmuş canım benim, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
  10. harika bir tepsi ellerinize sağlık. Kahverengi yağlı boya dediğiniz özel bir boya sanırım. Beyaz üstünde duruşu çok hoş olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ada ve Deniz yağlıboya tüpte satılan kahverengi yağlıboyalardan .Çeşitli renkleri var ama ben kahverengi olanını kullandım. Sevgiler ve teşekkürler!

      Sil
  11. merhaba,
    sizi merakla takip ediyorum harika şeyler yapıyorsunuz elinize sağlık, bende acemice ahşap boyama yapıyorum:) eskitme işlemini nasıl yaptığınızı anlatırsanız çok sevinirim, saygılar
    Berrin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Berrin yağlıboya eskitmeyi kendi başıma ilk kez yaptım ,henüz yeterince deneyim sahibi değilim. Bir süre sonra pekiştirince yapılışını ayrıntılı paylaşacağım. İlgin için teşekkür ederim.

      Sil
  12. ellerinize sağlık çok beğendim ayrıca ayrıntılı bilgi içinde teşekkürler çok işime yaradı
    sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Didem Gülçin Şahin yardımcı olabildiğime çok sevindim. Teşekkürler!

      Sil
  13. merhaba tepsilere bayıldım çok satın almak istiyorum daha doğrusu satıyormusunuz...
    fiyatı nedir
    sevgiler ışıl

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satış bloğum http://dukkanpati.blogspot.com/ a bakabilirsiniz ve bana mail atabilirsiniz. Teşekkürler!

      Sil
  14. Ben Dükkanpati'yi yeni gördüm, bir de buradan tebriklerimi ileteyim, çok güzel bir işe el atmışsın Colette'm, daim olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiyeciğim "Allah utandırmasın!" hayvancıkların karnı doysun!

      Sil
  15. Nilgun abla tepsi harika,yagliboya eskitme cok sade ve guzel duruyor bayildim.Ayrica gorsellerin kaynagini paylastiginiz icin cok tesekkurler,harika resimler var hepsi bana farkli ilhamlar verdi.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle güzel yorumlar alınca çok memnun oluyorum canım,sana da kolay gelsin! Çook güzel şeyler yapacaksın eminim :)

      Sil
  16. epey emek harcamışsın ama değmiş. çok beğendim. ellerine sağlık colette'cim.
    sevgiyle kal

    YanıtlaSil
  17. çok güzel olmuş,
    eline sağlık coletteciğim,
    güle güle kullansın arkadaşın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cepayna'm çok teşekkürler,umarım arkadaşım da senin gibi beğenir.

      Sil
  18. Sen bu yaz hiç oturmadın mı hatun, neler yapmışsın böyle... Geçen gün atölye'ye uğradım biliyorsun, harıl harıl çalışıyorlardı{ayrıca şeyda'ya söylediğin şey için de çok teşekkür ederim, Canımsın }. Bir heveslendim ki sorma, geceleri boya yapar oldum :) yakında paylaşırım.
    Kuşlu,kelebekli resimleri bende çok seviyorum, üstelik bu tepsiye de çok yakışmış. Arkadaşın iyi günlerde kullansın. Seninde ellerin dert görmesin :)öperim çokkk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebiciğim yazın oturmadım ama şimdi oturuyorum maalesef :( Atölye'ye başlayınca yaparım nasıl olsa diye bir yayıldım ki sorma! Teklifim samimidir,bilesin. Çok öptüm sevgiler.

      Sil
  19. nilgüncüm sen harikasın..paylaşımlarını çok seviyorum..tepsin harika..bir postuda yağlı boya çalışö
    masını ve eskitme çizgi yapımı çalışmasına ayırmısın..senden çok şey öğreniyorum..görsellerin kaynağını paylaştığın için ayrıca çok teşekkürler...ellerine emeğine güreğine sağlık arkadaşım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şehnazcığım teşekkür ederim arkadaşım. Yağlı boya eskitme konusunda henüz kendimi yazı hazırlayacak kadar yetkin bulmuyorum ama senin gibi isteyen arkadaşlar oldu;söz "tamamdır ,hazırım" der demez yazacağım.
      Çizgi eskitmeyle neyi kastetdiğini anlamadım ama benim örgü kutuma bir bak istersen- hani şu horozlu kız çocuklu olan- eğer onun yan tarafındaki gibi bir eskitmeyse sana anlatırım çok kolay. Sevgiler arkadaşım!

      Sil
  20. Çok beğendim ,verilen emeklere değmiş :)Ayrıntılı paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim Çiğdem,yazım yararlı olduysa ne mutlu ban.

      Sil
  21. ayy nilgün hn bayıldım gerçekten ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nebahat hanım ,çok teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  22. Merhabalar...

    Çalıştığınız bu tepsi ve diğer çalışmalarınız çok güzeller ellerinize sağlık.

    Ahşap boyamayla ilgilenen biri olarak ben de bloğuma beklerim.

    Hoşçakalın....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meral hanım çok teşekkür ederim . Ben zaten sizin takipçinizim :)

      Sil
  23. bayıldım bayıldım bayıldım çok sevdim elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgiciğim çok teşekkür ederim.Senin de bloğun hayırlı olsun:)

      Sil
  24. annemin hastalığında yazdığınız güzel yorum için bir kere de buradan teşekkür etmek isterim.gerçekten samimi dilekleriniz mutluluk ve destek verdi,birkaç sözünüz beni çok mutlu etti.
    çalışmalarınız ise her zamanki gibi çok güzel.Zaten başta annem olmak üzere biz her yaptığınızı severek takip ediyoruz,hayvan severliğinizle de sizi kendimize yakın buluyoruz ama bundan sonra gönlümdeki yeriniz daha da başka :) teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Özgün hayat,(adınız bilmiyorum bağışla) Annenizin sağlık haberlerine çok sevindim. Hayatta en değerli varlığımız ailemiz,Allah sevdiklerimizi bize bağışlasın. Annenize selamlar sevgiler. Özgün'ü ve seni kocaman öptüm!

      Sil
  25. Yanlış hatırlamıyormuşum buldum o tepsinizi :)
    Zaten çok beğenmiştim, şimdi de Bloğunuzu açınca bu fotoğrafı görmek öyle güzel oluyor ki :)

    YanıtlaSil
  26. Çok güzel olmuş çok beğendim......

    YanıtlaSil
  27. Süper......Ellerinize saglık...

    YanıtlaSil