About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

6 Ağustos 2012 Pazartesi

Kimseye etmem şikayet...




Hava bu kadar sıcak olmasa,ben evden dışarı -zorunlu haller dışında -adım atmasam bol bol boyama yapabilmek için ne mazeretim olurdu ?
Yılbaşına çok var ama bu görseli o kadar çok seviyorum ki sırf kullanabilmek için bu yılbaşı konulu şişeyi boyadım . Aslında bu şişenin sevgili Nurdan ve Nursun'la geçirdiğimiz o güzel günden kalan bir anısı da var ...Kulaklarınız çınlasın sevgili dostlarım!



Çok amaçlı kutuyu bir arkadaşım için boyadım. Ben yazlık evinin banyosunda konuk  havlularını koysun diye düşündüm ama artık kendisi karar verir hangi amaçla kullanacağına. 
Altta 2 kat yeşil boya kullandım . Tonunu kendim ayarladım. Mum eskitme yaptım. Hamur kabarttım,stencil uyguladım ,dantelle süsledim. İyi günlerde kullan arkadaşım!




Bu galvaniz sulama kabını şayet dikkatli baktıysanız henüz süslenmeden önceki haliyle  hobi odamda görmüştünüz. Galvaniz boyamak biraz uzun sürüyor. Önce 2 kat kapatıcı (primer) sürülüp 24 saat bekleniyor. Daha sonra ponpon fırçayla zemin kapanıncaya değin boyanıyor. Sonra süsleme faslı geliyor ki işte orası en sevdiğim kısım.
Kullandığım boyanın  rengini ne yazık ki bilmiyorum çünkü boya bitti ve attım :(  Cadence marka enamel boya kullandım. Görseller  Debbie Mumm  2012 takviminden . Bunu da çok severek çalıştım.
Dekoratif boyama konusunda çok güzel çalışmalar yapılıyor. Ben de  hayran kalarak ,imrenerek takip etmeye çalışıyorum. Benim gibi daha yeni başlayan  hevesli amatörler için malzeme  bulmak kimi zaman zor olabiliyor. Sizler de zaman zaman bana malzemelerimi nereden aldığımı soruyorsunuz. Ben malzemelerimin çoğunu ,görsellerimin neredeyse tamamını Boyacı Kedi -Şeyda Budak'dan bloğu burada  alıyorum. İzmir'in meşhur Kemeraltı Çarşısı da biraz dolaşıp araştırılırsa özellikle galvaniz ve ahşap objeler bakımından bir hazine. Tabii kaybolmadan dolaşabilirseniz:) Bu bir İzmir geleneğenidir herkes hayatının bir döneminde en az 1 kere kaybolur Kemeraltı'nda :)
Kemeraltı çocukluğumun o olağanüstü çarşısı olmasa da ara sokaklarındaki sürprizleri keşfetmek için dolaşmaya ve kaybolmaya değer . Zaten AVM'ler açılmadan önce alış verişlerimizin çoğunu biz oradan yapardık. Öneririm bizim buralara yolunuz düşerse tarihi çarşımıza mutlaka zaman ayırın ,yazsa buzz gibi Karadut şerbetinin tadına bakmadan gitmeyin ama. Dilerseniz  Kızlar Ağası Hanına uğrayıp fincanda pişmiş kahve içip,fal da baktırabilirsiniz. Aman dikkat kahveyi odun ateşinde , porselen fincanda pişiriyorlar,elinizi yakmayın!
Bayram arifelerinde kalabalıktan adım atamasanız da daracık sokaklarında keyifle dolaşacağınıza bahse girerim.
Eveeet sıcaklardan bir kerecik bile şikayet etmeden tamamlıyorum bu postumu. 
Herkese ama herkese çok güzel bir hafta dileklerimle!
Kalın sağlıcakla!

61 yorum:

  1. ellerinize sağlık hepsi birbirinden güzel olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim sevgili Seyyah gül ve hoşgeldin !

      Sil
  2. hepsi çok güzel.elinize sağlık.ama ben en çok dantelli kutuya bayıldım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili kelebek desenli hoşgeldin bloğuma ! Umarım arkadaşım da senin gibi düşünür :)

      Sil
  3. Çook güzel çalışmalar ve çok güzel bir yazı olmuş, keyifle okudum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gooogoook her zaman olduğu gibi çok naziksin. Çok teşekkür ederim!

      Sil
  4. çok güzeller elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nebby Craft sizden bu övgüyü almak ne kadar mutlu etti beni,teşekkür ederim!

      Sil
  5. Nilgün abla, yine çok güzel şeyler yapmışsın:))) hepsi ayrı bir zevk ve şıklıkta:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siminciğim kibarlığından öyle söylüyorsun. Kendi çapımda bir şeyler yapmaya çalışıyorum işte :) Sevgiler canım!

      Sil
  6. Sevgili Nilgün Hanım,
    Çok içtenlikle ve samimiyetle söylüyorum! Gerçekten yaptığınız her işin içine, eşsiz bir zerafet katıyorsunuz. Tek tek tüm yapılan işler Şa ha ne!!!

    O, Noel kıyafetini giyen şişe; bizim de parmaklarımızın değdiği yaşlı İngiliz değil mi??? Bu haliyle de gönül çeliyor ama içini kimler bitirdi? şimdi çok merak ettim :) Biraz daha sebepleniriz düşüncesi ikimizde de çok baskındı doğrusu:))

    Bizden size kucak dolusu sevgi ve selamlar; hepinizi (kızlar ve Kara oğlan dahil olmakla) çok çok öpüyoruz. İçine sayısız güzellikleri sığdıracağınız bir hafta da sizin olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurdan hanımcığım o şişe çok haklısınız yaşlı İngiliz lordu :) Daha çok şişeler var arkada sebeplenmeye değecek :))) Biz de sizi çok öpüyoruz efeem!

      Sil
  7. Hepsi birbirinden güzel olmuş, ellerinize sağlık, ayrıca inşallah kısmet olur da bir gün o kahve ve karadut şerbetini içerim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Üretmek Güzeldir,bloğunun adı bile çok güzel! İnşallah kısmet diyelim!Benden de sevgiler!

      Sil
  8. Hepsi güzel ama, ben en çok o çok amaçlı kutuyu beğendim, ne şanslı yeni sahibi, ellerine sağlık, serin günler, geceler dilerim..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elift dieğine bayıldım. Ahhh ah! az kaldı serin gecelere değil mi? Umarım arkadaşım da kutuyu senin kadar beğenir ...

      Sil
  9. Yapılan her işte ne çok emek var,muhteşem olmuşlar ellerine emeğine sağlık.Kemeraltı Çarsısına İzmir'e geldiğimde uğramadan dönmem çok keyif alırım çok güzeldir.Güzel bir hafta dilerim.Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap Hanımcığım güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim . Kemeraltı'na uğradığınıza göre İzmir'e yolunuz düşüyor. Bir geldiğinizde haberim olursa ve siz de uygun olursanız görüşmek isterim. Sevgiler.

      Sil
    2. Sevgili Colette iki erkek kardeşim ve annem İzmir'deler sık sık ziyaretlerine gelirim, geldiğimde size mutlaka haber veririm bende sizi tanımayı çok isterim.Sevgilerimle..

      Sil
    3. Ben de sizinle tanışabilirsem çok memnun olurum Mehtap hanımcığım. Görüşmek dileğiyle...

      Sil
  10. Harika olmuşlar yaa, ben camı beyaza boyama işinden hep kaçmışımdır, beceremeyeceğim diye... seninkiler çok hoş görünüyor, sen hiç evden çıkma :)))) sevgiler canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili ANG beyaz cam boyası kırmızıdan daha kolay inan. Denmeye değer biraz sabırla çok güzel olacaktır . Benden de sevgiler!

      Sil
  11. Şu anda yağmur atıştırıyor Ankara'da ablacım. Haftasonu da yağdı ve nefes aldık. Çok iyi geldi. Resimler yine süper, bayıldım hepsine. Ellerin dert görmesin canım ablam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Baharcığım ! İzmir bu gün nasıl sıcak anlatamam. Ankaralı bir arkadaşım var,her görüşmemizde ''memleketiniz çook sıcak,nasıl yaşıyorsunuz ?'' der . Ne yapalım sıcak ama memleketimiz,şikayet de etsek seviyoruz :) Çok teşekkür ederim canım benim. Çok öpüyorum seni.

      Sil
  12. ΟΛΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ!
    Μ ΑΡΕΣΕ ΠΟΥ ΗΡΘΑΝ ΠΙΟ ΚΟΝΤΑ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ!!!

    YanıtlaSil
  13. Σας ευχαριστώ γείτονα

    YanıtlaSil
  14. Hepsi çok güzel olmuş ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  15. Ben tekniklere hiç uymam ya... galvanizli sprey boya ile boyuyorum tek katta bi güzel kapanıyor her yanı:) Tembellik ruhuma işlemiş benim :) Sabırsızlık tembelliğe itiyor galiba beni :)
    Ah özledim bu cicileri yapmayı, ama evin halini bi görsen, herşey taşınılacak gibi toplanmış bir halde yer döşemelerinin olmasını bekliyoruz, hala gelmedileeer :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun varsın Banucuğum sonuçta güzel şeyler çıkıyor,gittiğin yol değil ulaştığın hedef önemli :)

      Sil
  16. Kırmızı beyaz şişelere bittim.
    O havluluktaki emek nedir öyle.
    Galvaniz üstündeki Debbie kurbağasının tipe bak :))
    Geçen gün Nami bey ''N'apsın boya yapıyo sürekli'' demesinden anlamalıydım
    Böyle şaheserlerin çıkacağını :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslıcığım boyuyorum çünkü boyamayı seviyorum. Yaz bitsin Atölyeye gelelim yine !

      Sil
  17. Hangisini seveceğimi bilemedim fotoğraflardan ama galiba sulama kabını birazcık daha çok sevdim:) ellerine sağlık nilgün ablacım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepciğim galiba ben de öyle :) Kurbağalar pek şirin ama değil mi? Teşekkürler Zeynepciğim,her zamanki gibi çok tatlısın!

      Sil
  18. Sevgili Nilgün ala,emeğine ve zevkine hayranım..Herzamanki gii yaptıkların çok hoş..Güle güle kullan...
    Sana sormak istediğim, aldığın rahatsız edici yorumlar için nasıl bir engelleme yaptın...
    Bilgilendirirsen sevinirim....
    Sevgilerimle,
    İjlal...

    YanıtlaSil
  19. Sana yorum bıraktım İjlalciğim,mail adresini bulamadım :(

    YanıtlaSil
  20. coletteciğim...
    şu sıcak günlerde yılbaşı objeleri hoşuma gitti:)))
    eline sağlık .......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cepayna'm çok komik değil mi? Dışarsı 40 derece ve ben yılbaşı temalı şişe boyadım :)

      Sil
  21. sevgili colette.........
    harika gozukuyor hepsiiii,ama hepsiiii
    birbirinden neseli,guzel
    bu aralar bende siselere taktim:)))))))
    evde ariyorum.biraz daha degisik kavonoz varmi????
    ponponlama isini senden duydum,uyguladim
    cok isime yaradi,tesekkurler
    torunumun sut siseleri beni bekliyomussss
    eyvahki ne eyvahh
    saka ,,,,,cok hosuma giderek boyuyorum
    sevgiler bahcemden canim arkadasimmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşine yarayan bilgi verdiğim için mutlu oldum arkadaşım!

      Sil
  22. Hepsini de çok beğendim.Ellerinize sağlık,çok zevk sahibisiniz.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün hanımcığım çok naziksiniz teşekkürler!

      Sil
  23. sevgili colette
    hepsi cok guzel,,,cok sirin,cok ozel
    benimde sut siselerim sirada bekliyor
    bunlari kullaniyormusun?
    yoksa sadece gozumuzemi hitap edicek?
    sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
  24. Mutluyum size rastladığım için :)) Ne kadar zevklisiniz, şişeler harika keşke Ankara'da olsaydınız :(( Sıkı bir takipçiniz olacağım.
    Sevgiler
    Elvan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Elvan hoşgeldin! Bu sanal alem uzakları yakın ediveriyor işte. Ankara'da olmaya ise "keşke " diyorum. Sevgiler!

      Sil
  25. ay ay ay o şişeler ne sevimli öyle... kelebekli kutu da çok klas duruyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sedenciğim galvaniz sulama kabını senden esinlendim bilesin:)

      Sil
  26. ellerinize sağlık:) sulama kabınız harika! arkadaşınız için yaptığınız kutuya da bayıldım.. çok güzeller:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecerce teşekkür ederim. Neyse ki arkadaşım da çok beğendi,hemen kullanmaya başladı bile:)

      Sil
  27. Hepsi birbirinden güzel ama benim de gönlümü şişeler biraz daha fazla çaldı :))ben bir de şu kabartama işini bir denemek istiyorum. Çalışmalarınız vasıtasıyla sizi, yorumunuzu ve blogunuzu keşfetmiş olmak beni mutlu etti.Umarım daha güzel çalışmalarda buluşuruz.Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  28. Çok sevimli olmuşlar :) Elinize sağlık..

    www.minikyengec.com bende beklerim..

    Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
  29. Dün şişeler sahiplerine ulaşmış,duydum :)

    YanıtlaSil
  30. hepsi çok güzeller ellerinize sağlık.bende metal bir parfüm kutusunu dikiş kutusu olarak boyamayı düşünüyorum ve sanırım önce benimde primer kapatıcı kullanmam gerek değil mi? ay bu blogtan çok şey öğreniyorum sağolun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kapatıcı primer kullanmayı tercih ediyorum . Yararlı olabildiysem ne mutlu bana .Sevgiler.

      Sil
    2. peki markası ne sprey verniğin, netten alabilirim belki, hemencik yapmak istiyorum ya ondan acelem :)

      Sil
    3. bende yaptım ilk denememi , teşekkürler yardımlarınız için :) http://emreylehayat.blogspot.com/2012/10/boyadm-gitti.html

      Sil
  31. Merhabalar ,
    uzun zamandır cam boyama işine merak sardım. Normalde insanlar bunun için kurslara gidiyorlar ama ben kendimde bunun üstesinden gelebileceğimi düşünüyorum :)
    Ancak şunu merak ettim , sizin deneyimlerinizden yola çıkarsak eğer , acaba dekupajlı boyamalar (özellikle mutfak için yaptığımız ürünler) suya girdiğinde zarar görüyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğun sağ tarafında "cam boyama nasıl yapılır " başlıklı yazımı okursanız size faydalı olacak bilgiler göreceksiniz. Sorunuzun yanıtı ise cilalama bittikten en az 3 hafta sonra elde ılık suyla ovalamadan yıkayın ,bulaşık makinesinde yıkamayın bozulur.

      Sil
  32. harika mütüşsiniz hepsi birbirinden güzel olmuş

    YanıtlaSil