About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

24 Eylül 2012 Pazartesi

( Boyutlu) hamur kabartma çalışması

Hamur kabartmadan (boyutlu çalışma )  önceleri bir kaç kez söz etmiştim ancak ayrı  bir post yapmanın daha yararlı olacağını düşündüm
Mankenim güzel Gelinciğime çook teşekkürler!

Hamur çalışmak için gerekli malzemeler;
hamur , merdane,maket bıçağı, hamur kesmek için cam kesme tahtası "çok komik oldu ama başka ad bulamadım,tahta değil cam ama adı tahta :))) " dekupaj tutkalı





Ön hazırlık: 
Bizim çalışmamız cam kaseye olduğundan önceki postu anımsayarak kasemizi 4-5 kat enamel boyayla boyayıp hazırlıyoruz.
Dekupaj için resimlerimizi dikkatlice kesiyoruz.


Kasemiz tam kuruyunca hamurumuzdan bir parça koparıyoruz elimizde yumuşattıktan sonra merdane yardımıyla sert bir yerde kalın olmayan bir hamur açıyoruz. 




Resimleri hamura yapıştırıyoruz,


Üst fotoğrafta görüldüğü gibi maket bıçağıyla kenarlarını hafifçe içe doğru eğim vererek kesiyoruz.


Hamur tam kurumadan aynı tutkalla resmi objemizin üstüne yapıştırıyoruz. Hamurun üstüne 2 kat tutkalı katlar arasında tam kurumayı beklemek suretiyle  sürerek 24 saat kurumaya bırakıyoruz. Böylece cila öncesi resmi ve hamuru korumaya almış oluyoruz.
Ertesi gün objemizi 3-4 kat cilalıyoruz. Kuruyunca kullanmaya hazırdır!




Bu kaseyi de "üç kuruş fazla olsun ,illa ki kırmızı olsun " diyenler için boyadım.

En mutlu,en güzel  haftalar sizin olsun!

55 yorum:

  1. Içe dönük kesmenizdeki maksat nedir ?

    YanıtlaSil
  2. Ay bu sefer ki ne sevimli olmuş :) En güzel hafta hepimizin olsun inşallah:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepciğim mutfakta kırmızı obje pek şirin oluyor doğrusu :)

      Sil
  3. ayyy harika olmus ellerinize saglik....

    YanıtlaSil
  4. Anlatım için teşekkürler colettecim. Hamurun üzerine yapışan resimleri bilmiyordum. Denemek istiyorum ama bakalım ne zaman. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. çok güzel olmuş ayrıca anlatımınız içinde çok teşekkürler bende kendimce cam boyamalar yaptım peçete dekupaj uyguladım ama hamur kabartmayı ilk kez uygulayacağım sayenizde çok zor olmadığını gördüm hoşçakalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepciğim yardımcı olabildiysem ne mutlu bana :) Sana da kolay gelsin canım!

      Sil
  6. çok teşekkürler hep hamur kabartma çalışması yapmak istiyordum ama başarılı olamam diye hep denemekten vazgeçtim bu güzel anlatımdan sonra hemen denemeliyim hatta hamur almıştım bir köşede bekliyordu sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hiçbir zorluğu yok Gönül hanımcığım.Dekoratif boyama işinde de en güzelini başaracağınıza inanıyorum ben sizin! Benden de sevgiler!

      Sil
  7. Kırmızı olsun ne olursa olsun diyenlerdenim çok güzelll olmuş hamur aldım bıçağı aldım herşeyi aldım bir yapmak nasip olmadı gözümde büyüdü de büyüdü :) En kısa zamanda denemeliyim. Ellerinize sağlık anlatım içinde çok çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pınarcığım ben de başlangıçta çok gözümde büyütmüştüm ama çok kolay ve zevkli olduğunu gördüm. Sana da kolaylıklar dilerim!

      Sil
  8. Çok şirin olmuş ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  9. şimdi ben ilk defa deneyeceğim o yüzden sorularım size çok acemice gelebilir, 1. enamel boya dediğiniz kırtasiyede ahşap boya için satılanlardan mı, markası ne? 2.Eğer farklı ise ahşap çalışmalarınızda hangi boyayı kullanıyorsunuz? birkaç yerde polisan matriks beyaz su bazlı boya kullandıklarını okumuştum da.Şimdilik sorularım bu kadar ama denemeye başladıkça sizi biraz daha rahatsız edebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Enamel boyanın markası" folkart" bir önceki postumda boyanın fotoğrafı var bakabilirsiniz. Aslında postları adım adım hazırlıyorum ,baştan itibaren okursanız size daha fazla yararı olur. Boyayı ahşap boyama ve hoby malzemeleri satan yerlerden alıyorum. O dediğiniz boya profesyonel kullanımlar için olabilir ben hiç kullanmadım. Kolay gelsin!

      Sil
    2. merhaba, ben boyamı aldım cam üzerine ilk kat boyamı yaptım, 2-3 kat daha boyayacağım ve peçete dekupaj yapacağım.Yalnız sprey vernik bulamadım, normal verniği fırça ile sürsem olurmu? Yada onu da ponpon fırça ile mi sürmeliyim? birde sonradan farkettim ki vernik mat, benimki çok parlak olmayacak sanırım :(

      Sil
    3. Bence olabilir ama fırçayla çok homojen sürülemiyor maalesef. Bir de camda parlak vernik daha iyi sonuç veriyor bence acele etmeyin ,iyi ve doğru malzeme şart,yoksa sonucu beğenmez ve bir daha da yapmak istemezsiniz.

      Sil
    4. çok şükür ilk denememi yaptım yakında paylaşacağım :) bu arada farkettim de ben ahşap boyasıyla boyadım, artdeco akrilik boya , sizinki enamel boya yazıyordu.Bu ikisinin farkı nedir ve siz ahşapta da enamel dediğiniz boyayı mı kullanıyorsunuz.Birde sprey vernik denedim ama ilk katta hiç bir fark olmadı yani hiç sürülmemiş gibiydi.Acaba az mı kullandım yada 4 kat olunca mı farkı göreceğim?

      Sil
    5. Ahşapta su bazlı ahşap boyası,camda enamel boya kullanıyorum,camda ahşap boyası tutmaz... Sprey vernik ilk katta sonuç vermez,en az 4 kat püskürtmek gerekir.

      Sil
  10. Bu sıralar yoğunluktan blogları ziyaret etsem bile yorum yazamadım. Blog alemi ile ilgili postunu okuduğumda içim burkuldu, durumu o kadar güzel anlatmışsın ki. Sakın birkaç densiz yüzünden buraları bizleri bırakıp biryerlere gideyim deme, sensiz buraların hiiç tadi olmaz hem bunu bil Nilgün Ablacığım..

    Bu arada yaptıklarına hayranım hele şimdi böyle adım adım nasıl yapıldıklarını da veriyorsun yaa nasıl için gidiyor yapmak için. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aydacığım malum postun ne demek istediğini çok iyi anlamışsın. Ben kişiselleştirmeden pak çok arkadaşımın yaşadığı sıkıntıları anlatmak istedim. Bana da geliyordu o tip yorumlar hala arada sırada geliyor. Bazı mutsuz insanlara pabuç bırakmaya niyetim yok ama yoruldum bu aralar. O nedenle postlarım daha çok öğretici olacak bir süre. Daha sonra bakarsın yine eskisi gibi günlük hayatın içinden sesler veririm. Senin yerin bende çok ayrı bunu zaten biliyorsum :)
      Dekoratif boyama derslerine adım adım devam. Ben bu işte hala öğrenciyim ama acemi boyacı yaşadığı sıkıntıları en iyi kendisi bilir ve dile getirmede de en çok kendisi başarılı olur öyle değil mi?
      Hem ne demişler"hekimden sorma,çekenden sor çaresini dertlerin" Öptüm seni!

      Sil
  11. Çok şeker olmuşş.. Birde kırmızıysa zaten :))

    YanıtlaSil
  12. Harika olmuş. Detaylı anlatım için de çok teşekkür ederim. Denemeyi çok istiyorum, Ellerinize Sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esin hanım teşekkür ederim ve size de kolaylıklar dilerim.

      Sil
  13. Çok güzel olmuş ellerinize sağlık,bu anlatımdan çok kişinin faydalanacağından eminim.Bu arada Dükkan Pati hayırlı olsun çok güzel bir amaca hizmet ediyorsunuz bol kazançlar dilerim.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap hanımcığım teşekkür ederim Aslında bu açıklamalı anlatımlı yazılarıma başlarken "acaba bu işe bunca zamandır emek veren kişilere saygısızlık olur mu " diye düşünmedim değil ama o kadar çok kişi sordu ki en iyisi toptan yanıt vermek diye düşündüm. Bir de paylaşmayı seviyorum ben :) Sevgiler arkadaşım!

      Sil
  14. Anlatımınız ve emeğiniz için çok teşekkürler.Bu anlatımınızla mutlaka denemek istiyorum.

    YanıtlaSil
  15. şahanesiniz başka diyecek kelime bulamadım.

    YanıtlaSil
  16. ne güzel olmuş. Blogunu yeni gördüm artık takipteyim... ben de beklerim..

    YanıtlaSil
  17. Merhabalar...Yaptıklarınıza bayıldım.Yılbaşı için hazırlanmış şişeler muazzam güzel olmuş.Nedense cam kavanozları, şişeleri oldum olası atmaya kıyamayanlardanım.Bu aralar bende hamur kabartma tekniğine merak sardım.İzninizle bir kaç sorum olacak,
    bu kadar güzel dekopaj kağıtlarını nereden temin edebiliriz.İnternetten indirilenleri de kullanabiliyormuyuz???
    aynı tekniği peçeteyle yapabiliyormuyuz (peçete katlarını ayırmadan belki kopmasını engelleyebiliriz ???)
    şimdiden teşekkürler.kolaylıklar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinemciğim hoşgeldin!
      Sorularının yanıtına gelince:dekupaj kağıtlarını ya İzmir'de devam ettiğim atölyeden satın alıyorum ya da internetten yüksek çözünürlüklü olarak bulup indirdiklerimi digital fotokopi çeken CAN fotokopi bir yer var orada bastırıyorum.Sıradan yerlerde çekilenler maalesef güzel olmuyor.

      Peçete ayrı bir teknik. Açık renk zemine katlara ayrılarak çalışıyorum. -Tutkalı da farklı dekupaj tutkalı değil,peçete tutkalı -Kağıt neredeyse şeffaf olduğundan açık renk zemin şart
      Umarım yardımcı olabilmişimdir.
      Kolaylıklar dilerim.

      Sil
  18. Hamur kabartma tekniğinde kullanılan hamuru kendimiz evde yapabilir miyiz, eğer bulamazsak?
    Detaylı anlatım için çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neden olmasın Çiğdem hanım. Eğer aynı şekilde zamanla çatlayıp kırılmayan ama işlem esnasında yumuşak olup kolay şekil alan bir hamur yapabilirseniz lütfen bizimle paylaşın zira ben de Creal (Light ) marka hamuru temin etmekte zaman zaman zorlanıyorum.

      Sil
  19. merhaba teşekkürler paylaşımlarınız için bende malzemeleri alıyorum yavaş yavaş:)sorum şu bu hamuru muhafaza edebılıyormuyuz? açtıktan sonra? ayrıca hamur kullanmadan direk yapıştırsak dekopaj tutkalı ile olur mu?dekopaj tutkalını resmın ustunede suruyormuyuz dırek yapıştırırsak??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hamuru kullandıktan sonra naylon poşete koyup sıkıca sararak buzdolabında saklayabilirsiniz. Dekupaj kağıdını hem resmin üstüne ince 2 kat sürüyoruz hem de yapıştırırken sürmek gerekir.
      Kolay gelsin!

      Sil
  20. aynen anlattığınız gibi cam boyama kavanoz çalıştım. hamur kabartma ve sprey vernik uyguladım. kuruduktan sonra hamuurun bazı yerlerinde küçük kabarmalar oldu. sebebi ne olabilir acaba? hevesim kıırıldı. yeni birşey boyayacağım ama sprey verniktenmi neden oldu bilmiyorum. folkart sprey vernik en iyisi diye onu kullandım ama olmadı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moralinizi bozmayın yaptıkça eliniz alışır.Kabarma neden oldu tam anlamadım ,benim başıma gelmedi acaba nerede hata oldu ?

      Kolay gelsin!

      Sil
  21. aynen anlattığınız gibi cam boyama kavanoz çalıştım. hamur kabartma ve sprey vernik uyguladım. kuruduktan sonra hamuurun bazı yerlerinde küçük kabarmalar oldu. sebebi ne olabilir acaba? hevesim kıırıldı. yeni birşey boyayacağım ama sprey verniktenmi neden oldu bilmiyorum. folkart sprey vernik en iyisi diye onu kullandım ama olmadı.

    YanıtlaSil
  22. merhaba elleriize sağlık ....ben de denemek istiyorum kavanoz boyamayı fakat yaşadığım şehirde hobi malzemeleri bulmam çok zor ...internetten sipariş vermek istiyorum ama renkleri seçmekte zorlanıyorum..aradığım kırmızı sizin kullandığınız ton acaba tam olarak kırmızının tonunu yazar mısınız? iyi günler....

    YanıtlaSil
  23. hamurun üstüne peçete yapıştırsak olur mu

    YanıtlaSil
  24. Merhaba, el boyaması, kabartma vs gibi geeçleri hiç kullanmadım o nedenle soruyorum. Bu tip mutfak gereçleri yıkanmaya dayanıklı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boyadıktan 3 hafta kadar sonra elde rahatlıkla yıkayabilirsiniz.

      Sil
  25. tutkaldan sonra vernik sürmeye gerek varmı_?

    YanıtlaSil
  26. kapaktaki yuvarlakları nasıl o kadar muntazam yaptınız?

    YanıtlaSil
  27. Bende bunları öğrenmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hilalciğim bekle çok yakında :)
      Lavanta ahşap boyama workshopu yapacak. Hızlı ve çok seçkin bir gruba hitap edecek bu çalışma için duyuru yapacak. Ben de orada olacağım:)

      Sil
  28. merhaba hamura yapıştırdığınız resimler peçetemi yoksa ona özel desenli kağıtmı bende denemek istiyorumda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dekupaj kağıdı yapıştırıyorum, peçete için farklı bir teknik uygulamak gerekiyor. Kolay gelsin

      Sil
  29. Merhaba benim size bir sorum olacak öncelikle hamur kabarma yapılan kavanozlar elde yıkanabilirmi hamurlar su değince yumuşamazmı üzerindeki resimlerin kenarları yuksekte kaldığı için resimler yırtılmazmı? Bitane dedim üç soruyu sıkıştırıverdim :) Teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sorularınızın yanıtı blogda " cam boyama nasıl yapılır" başlıklı yaımda mevcut. Kolay gel

      Sil