About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

21 Eylül 2012 Cuma

Cam Boyama nasıl yapılır ?


Cam boyama uzun zamana yayılan ama kolay ve zevkli bir işlemdir.
Öncelikle "enamel"  boyamızı alıyoruz ,yayvan bir kaba bir miktar döküyoruz. Ponpon fırçamıza boyayı ne az ne de çok yeterli miktarda -buna zamanla deneye yanıla kendiniz karar vereceksiniz- alıp cam objemize tampon yaparak sürüyoruz. Asla tek katta kapatmaya kalkmayın kalınlık yapar ve yüzey düzgün olmaz. İlk katın tam olarak kurumasını bekliyoruz ve tekrar boyuyoruz.


Boyama işlemi obje ışığa tutulup da arkası görünmeyinceye değin sürecektir. Sabırlı olun.


Ben boyamayı aynı gün tamamlamıyorum. İşlemi en az 3-4  güne yayıyorum.


İlk gün katlar arasında tam kurumayı bekleyip 2-3 kat boyuyoruz.
İkinci gün de yeteri kadar boyayıp süslemek için ertesi günü bekliyoruz. Peçete dekupajı için peçetelerimizi kesip yapıştırıyor ,ertesi gün bekliyoruz.
Hamur çalışacaksak hamurları hazırlayıp yapıştırıyoruz ve tam kurumasını bekliyoruz. Hamurlar tam olarak 24 saatte kuruyor.
not: 3 boyutlu hamur çalışmaları için daha önce de post hazırlamıştım.


Hamurlar kuruduktan sonra parlak sprey vernikle cilalayıp kurumaya bırakıyoruz.

CAM BOYAMA SUPLA YAPIMI

Daha önce hazırladığım postta benden suplanın yapım aşamalarını isteyen blog dostlarım için bir supla hazırladım.


Peçetemizi dikkatlice kesiyoruz  ve katlarına ayırıyoruz . Biz renkli olan tek katını kullanacağız.
Bu işlem de en az 3-4 günde tamamlanır.
İlk gün Peçeteyi peçete  dekupaj tutkalı ile tabağın arkasına tersten yapıştırıyoruz. Kuruyunca bir kez daha tutkal sürüyoruz.
Ertesi gün tutkalı kontrol ediyoruz elimize yapışmıyorsa yukarıda anlattığım işlemi yapıyoruz. 4-5 kat enamel boyayla her katın tam olarak kurumasını beklemek suretiyle tamponlayarak boyuyoruz. 
Son gün ;boyanın tam kuruduğuna emin olunca parlak sprey vernikle cilalıyoruz.
Tüm bu işlemler suplanın(servis tabağının ) tersinden yapıldığı için tabak rahatlıkla kullanılabilir. Yalnız boyanın tam kemikleşmesi aşağı yukarı 3 haftayı bulacağından daha önce elde dahi yıkanmamalı. Obje ev tipi fırınlarda fırınlanıp hemen kullanılabilir ama ben cesaret edip de hiç fırınlamadım. Acelem ne ki ? 
Objemizi tüm el işi cam,porselen objelerde olduğu gibi bulaşık makinesinde yıkamıyoruz!


Suplanın tersten görünüşü .


 Bu da tamamlanmış hali! Görüldüğü üzere tabak çevrilince peçetenin ön yüzü görüleceğinden yapıştırırken bu konuya dikkat etmeli !
 Kolay gelsin!

Not: Bana malzemeleri nereden alıyorsunuz diye çok sorulduğu için yazma ihtiyacı duydum.
Bildiğim kadarıyla İzmir,İstanbul,Ankara ve Bursa 'da Ece Aymer Craft House şubeleri var oradan temin edilebilir. Ece Aymer online satış yapıyor.
Ayrıca Sabuncu Craftsy 'nin de online satışı var. burada
Aslında nette biraz  araştırma yapılsa daha pek çok satış yeri bulunabilir. 

119 yorum:

  1. müthiş sabırlısınız. Ben elime aldığım işi aynı günde bitirmeye çalışıyorum kusurları da beraberinde getiriyor doğal olarak....Ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar:)))

    YanıtlaSil
  2. Ben de sabırlı değildim ama boyama işi bana sabrı öğretti Bir de ben emekliyim ,bu işlere çalışırken ayıracak zamanım yoktu . Şimdi boşluğu kapatmak istercesine yapıyorum zevkle ve sabırla! Sevgiler!

    YanıtlaSil
  3. süppperrrsinizz...iştee beklediğim buyduu...
    boyamıı aldım ilk fırsatta deneyeceğim..
    çok ama çok teşşkrler..elinize sağlık
    takıldığım bi durum olursa başınızı ağrıtabilirmiyim?
    sevgiler mrw

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başımı ağrıtan sen ol mrw. Ben öğretmenim anlatmaktan zevk alırım! Sevgiler!

      Sil
  4. ÇOk beğendim,yeni yıl için o suplalar çok güzel olur.Benim de boya alma zamanım geldi.Çalışmalarınız bende özenti yarattı.Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün hanımcığım çok teşekkür ederim. O halde size de kolay gelsin!Benden de size sevgiler!

      Sil
  5. Ne kadar güzel olmuş suplanız ablacım..

    YanıtlaSil
  6. süper süpersiniz..öyle güzel anlatmışsınki....çok faydalı oldu arkadaşım...fikrineemeğine sabrına sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Şehnaz hanımcığım yararlı olabildiysem ne mutlu. Çok teşekkür ederim arkadaşım!

      Sil
  7. Ellerine sağlık, çok güzeller

    YanıtlaSil
  8. Colettem, bu enamelle sofra takımı yapmak istemiştim ama bi baktım minicik şişede satılıyor, pahalı geldi bana :( Şimdilik erteledim bu hevesimi...
    Ama cam yoğurt kabına denemek isterim doğrusu, öyle güzel olmuşki seninki, peki ama kapakları böylemi ki? Bendekiler plastik ince kapak?
    Ah beni heveslere boğan arkadaşım, dükkanın hayırlı, satışların bereketli olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Banu yorumunu uzun uzun yanıtladım nereye gitmiş ? Canım ben kapakları Atölye'den alıyorum. Şeyda onları marangoza kestiriyor. Enamel boya konusunda ise çok haklısın azıcık pahalı.Kapatıcılığı yüksek bir boya ama pahalı. Aslında boyama işinin malzemeleri hiç ucuz değil ya da ben ucuz satılan yerleri henüz keşfedemedim.
      Dükkan için söylediğin güzel dilekler için teşekkür ederim.

      Sil
  9. Ben fırınlıyorum ablacım, hiçbişey olmuyo, yalnız hemen çıkarmayıp fırınla beraber soğumasını bekliyorum, ellerine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcığım bloğunda yazmıştın ama ben hala denemedim. Aslında acelem olmadığından "ne zaman kurursa kurusun" diyorum ya da temebellik :) Sevgiler canım!

      Sil
  10. Nasıl güzel ama nasıl güzel olmuş anlatamam ! Çooook ama çok çok beğendim !

    YanıtlaSil
  11. Ellerine sağlık bayıldım her ikisinede.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan hanımcığım çok teşekkür ederim. Sevgiler,iyi hafta sonları!

      Sil
  12. sevgili nilgun,,,,,
    gonlune saglik,,,,havalar serinledi sapancada
    ama daha kis evime hic gidesim yok:)))))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Cihan hanımcığım. Biz de daha buralardayız,havalar anca serinledi. Bütün yaz yandık kavrulduk şimdi keyfi geldi buraların! Sevgiler arkadaşım,mutlu hafta sonları!

      Sil
  13. Ahşap boyama ve cam boyama işlerine öteden beri hayranımdır. Elbette iyi yapılırsa. Örneğin sizin yaptıklarınız zevkli ve çok dekoratif işler. Bu güne dek bu işlere girişmememin nedeni bir kursa gitmem gerektiğini düşünmemdi. Ancak bu öğretici postunuz bana ilham verdi. Diyorum ki, ufak işlerle başlayıp denesem mi? En azından tığ işi kadar bileği zorlamaz. Böyle bir işe kalkışırsam yandınız komşucuğum. Sık sık size bir şeyler sorarım ve sizi bıktırırım. Şimdi bu sayfayı imliyorum. Bu tür paylaşımlarınızın devamı gelirse minnettar kalacağım. Sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili komşum ,bu çalışmalar bileği zorlamıyor gerçekten de. Ben bu işte henüz öğrenciyim ama öğrendiklerimi paylaşmak beni çok mutlu ediyor. Bu işe uzun yıllarını veren ve bana da boyama işini sevdiren arkadaşlarım kusuruma bakmasınlar artık :) Eğer yardımcı olabildiysem ne mutlu bana. Lütfen aklınıza takılanları sorun biliyorsunuz yanıtlamaktan hiç ama hiç gocunmam hatta zevk alırım.
      Bu tür paylaşımlarım sürecek.
      Sevgiyle kalın!

      Sil
  14. Cam boyamalarınıza bayılıyorum. Gerçi ben bütün güzelliklere bayılıyorum ya, sizin supla da çok muhteşem olmuş, ellerinize sağlık. Bloğuma gelip bir de yorum bırakarak mutlu ettiniz beni, teşekkürler. Nakonun internet adresinden ilk defa bu motif etkinliği sırasında alışveriş yaptım. Çünkü Afyon'da almam gereken numaralardan bulamadım. Geçen seneki renkler, benim hep gittiğim ipçide aynı yerde duruyordu:) Yeni bir şey de yoktu. Hele benim alacağım renkler hiç yoktu. Mecbur kaldım. Hizmet süper, 2 günde ürünler geliyor. Ama ürünlerin görselleri ile elinize ulaşanlar aynı olmayabiliyor. Mesela ben birleştirme rengi olarak 2 renk belirlemiştim. Kahverengi ile pudra tonları motiflerimi çerçevelemek, onları da turuncu ile birleştirmek istemiştim. Turuncu diye aldığım renk kırmızıyla bordo arası garip bir renk geldi. Bundan ne yapılır bilemiyorum:)) İade şansım var mıydı onu da bilmiyorum. Amaaaan, hobi böyle bir şey işte, orada kullanılmazsa, başka yerde kullanılır, olmazsa bir kaç sene sonra bir şekilde değerlenir, daha daha olmadı birine hediye gider, birinin bir işine yarar:)) Tabi keşke Afyon'da renk çeşitliliği olsaydı da göre göre alsaydım daha iyiydi. Yoksa siteden yana bir sıkıntı yok. Bir de çok kolay kapıya kadar geliyor:)) Sevgiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nurten hanım,aslında her yıl yeni çıkan renklere ulaşmak mümkün değil. Yüncüler çok satış yapabilen yerde değillerse ne yazık ki yıllarca aynı ipleri bulunduruyorlar. Şimdi ben de cesaretlendim bakalım internetten alacağım. Sevgiler benden de...

      Sil
  15. sevgili nilgün hanım her zaman yorum yazamasamda çalışmalarınızı hayranlıkla izliyorum bu detaylı anlatım içinde çok teşekkürler sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gönül hanımcığım tabii ki her zaman yorum bırakacak kadar zamanımız olmayabiliyor Ben de aynı şekilde sizi ve yaratıcılığınızı çok taktir ediyorum. Yararlı olabildiysem ne mutlu bana. Sevgiyle kalın!

      Sil
  16. ELLERİNİZE SĞALIK ÇOK GÜZEL OLMUŞLAR

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizden böylesi güzel destekleyici yorumlar almak beni çok sevindiriyor. Teşekkürler harikalar atölyesi. Sevgiyle kalın!

      Sil
  17. Suplaya bayıldım,çok güzel olmuş:)

    YanıtlaSil
  18. Supla harika ellerinize saglikNilgun abla. Cam boyamaya ben de bayiliyorum,ancak ben ister enemal ister akrilik boya kullaniyim yine ponpon fircayla tamponlamadan boyuyorum.Akrilik boyada bir sorun olmuyor ama cam enamal kullandigimda tabagin arkasindan pecetenin ya da kagidin izi belli oluyor.Paylasiminiz icin tesekkurler.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  19. Bayıldım yaptıklarınıza....

    YanıtlaSil
  20. merhaba
    Elinize, emeğinize sağlık. Ben de bu işe başlamak üzere olan biriyim ama iyice araştırıp öyle adım atmak istiyorum. Bu konuda, fırınlama aşamasında anlamadığım bir şey var: her kat boyada fırınlama yapılıyorsa hiç beklemeden 2.kat boyamaya geçilebilir diye düşünüyorum ama yanılıyor muyum. Değilse, bu fırınlama işini es geçmenin bir yolu yok mudur? Bir de objeyi mutlaka fırın tepsisi gibi bir standın üzerine koyup fırınlayacağımıza göre boyanmış olan alt kat tepsi yüzeyine değince bozulmalar meydana gelmez mi? Sabrınız için şimdiden teşekkürer. Acemilik fena bir şeymiş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben fırınlamıyorum ,bu nedenle bir önceki kat kurumadan diğerini sürmüyorum.
      Yukarıdaki posta da ayrıntılı olarak anlattığım üzere yaklaşık 3 hafta sonra objenin boyası fırınlanmış kadar sabitleniyor.
      Kolay gelsin!

      Sil
  21. Elinize sağlık,çok güzel olmuş çalışmalarınız.Ben de kısa bir süredir cam boyama ile ilgili çalışıyorum.Fakat herhangi bir kursa gitmiyorum.Vakit açısından imkanım yok malesef.Dolayısıyla teknikleri sizin gibi başarılı çalışmalardan takip edebiliyorum.Blogumu ziyaret edip bana fikir verirseniz sevinirim.Nice güzel çalışmalar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazımdan yararlandığına sevindim Müge. En kısa sürede ben de seni ziyarete geleceğim.
      Sevgiler!

      Sil
  22. Elinize sağlık çok güzel olmuş. Cam boyamaya karar verdiğimde sizin blogunuzdan bilgi aldım ve ortaya çıkan güzelliği görünce çok heveslendim. Malzemeleri aldım hemen yapmaya başladım. Peçete dekupaj zor değil ama enamel boyayı sizin dediğiniz şekilde 3 kat sürdüm yine de kapanmadı tam olarak. Bir de o sünger fırça çok fazla boya tutuyor gibi geldi bana. Belki bu normaldir ama yeni başladığım için yadırgamış olabilirim :/ Siz aşağı yukarı kaç katla tam olarak kapatabiliyorsunuz objeyi? Ben de biraz düzgün işler ortaya koyabilirsem blogumda paylaşacağım sizin gibi, olur da özenen birileri olur benim gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Gizem boyanın rengine ve ponpon fırçaya aldığın miktara göre değişmekle birlikte 5-6 kat sürmen gerekir. Kırmızı beyaz zor kapatan renklerdir. Koyu yeşil, mor, mavi daha kolay kapatıyor. Kolay geldin,sonucu merakla bekliyorum :)

      Sil
  23. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  24. MERHABA,
    PEÇETE DESENLERİNİN TAM KENARINDAN MI KESİYORUZ, YOKSA DESENİN ETRAFINDA BİR KAÇ MİLİM KALACAK ŞEKİLDE KESEBİLİR MİYİZ?
    öyle ise dekopaj tutkalı sürdüğümüzde cam altından peçetenin kenarda kalan beyaz kısımları belli olmaz mı?
    saygılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün olduğu kadar kenardan kesiyoruz. Yalnız peçetenin zemin rengi de beyaz ya da krem ise ve biz de objeyi yine krem ya da beyaza boyadığımız için tam kenardan kesemesek dahi beyaz kısımları pek belli olmaz.
      Kolay gelsin!

      Sil
  25. Harika bir anlatım ve harika görseller .
    Çok iyi anladığıma inanıyorum.
    Teşekkürler

    YanıtlaSil
  26. Her şey çok tatlı olmuş elleriniZe emeğinize sağlık.Bende bugünlerde şu desenli,puantiyeli kavanozlara merak sarmış durumdayım fakat bir sürü boyama çeşiti var kafam karıştı :) şimdi ben cam kavanozlarımı akrilik boyaylamı ? Enamel boyaylamı ? Sprey boyaylamı yoksa kapatıcı cam boyasıylamı boyamalıyım ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke adınızı yazsaydınız,inanın ben böyle olunca kime hitap ediyorum bilemediğim için geriliyorum.

      Boya tutmayan tüm yüzeyleri cam,galvaniz,porselen gibi ben enamel boyayla boyuyorum.Cam boya da aynı işi görüyor ama miktar olarak daha az olduğundan ekonomik gelmedi bana.

      Sil
  27. Arkadaşım merhaba uzun bir aradan sonra ilk defa bilgisayarımı açtım ve sana bakıyorum .Ne güzel şeyler yapmışsın ellerine sağlık .Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevdoş özlettin kendini :)
      Teşekkürler arkadaşım,sevgiyle kal daima!

      Sil
  28. merhaba ben bişey merak
    ediyorum yaptıklarınızdan ilham alarak bende bişeyler yapmaya çalıştım..boyadım dekupajladım ve vernikledim şimdi tüm aşamalardan sonra fırınlayabilirmiyim? yoksa sadece boyadan sonra mı fırınlamam gerekiyodu :( çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özlem hanım ben fırınlamıyorum o nedenle size yardımcı olamayacağım.
      Kolaylıklar dilerim.

      Sil
  29. merhaba ben bişey merak
    ediyorum yaptıklarınızdan ilham alarak bende bişeyler yapmaya çalıştım..boyadım dekupajladım ve vernikledim şimdi tüm aşamalardan sonra fırınlayabilirmiyim? yoksa sadece boyadan sonra mı fırınlamam gerekiyodu :( çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
  30. Merhaba. Bu aralar cam boyamaya merak sardım. Ama ben cam boyası istediğimde bu boyalardan vermiyorlar ki. Enamel boya olarak da sordum yaşadığım yer küçük olduğu için bulamadım. Alabileceğim bir internet sitesi varsa yardımcı olabilir misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://www.craftsy.com.tr/Satis_Noktalarimiz-sID16.html

      Sil
  31. Bana malzemeleri nereden alıyorsunuz diye çok sorulduğu için yazma ihtiyacı duydum.
    Bildiğim kadarıyla İzmir,İstanbul,Ankara ve Bursa 'da Ece Aymer Craft House şubeleri var oradan temin edilebilir. Ece Aymer online satış yapıyor.
    Ayrıca Sabuncu Craftsy 'nin de online satışı var. burada
    Aslında nette biraz araştırma yapılsa daha pek çok satış yeri bulunabilir.

    YanıtlaSil
  32. çok harika olmuş ellerinize sağlık.. peçete transferi yaptıkktan sonra üstünü enamel boya ile boyuyoruz dimi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.
      Evet transferden sonra enamel ile boyuyoruz.

      Sil
  33. enamel boyayı nerden bulbilirim lütfen yardımcı olurusunz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Postun son paragrafını okursanız bu konuda açıklama yaptım.

      Sil
  34. merhaba çalışmalarınız çok güzel ellerinize sağlık..bnde başlıycam ama sorum olucak..vernik su bazlı mı olcak normal mi olucak??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Su bazlı parlak sprey vernikle daha iyi sonuç alırsınız.

      Sil
  35. bir sorum daha olucak model hamurlarının artanını kurumaması için nasıl muhafaza etmelıyım??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkıca hava almayacak şekilde poşetledikten sonra buzdolabında saklayabilirsiniz.

      Sil
  36. cok alakasız bi yerlerden blogunuza geldim ama tam da aradıgım soruya cevap bulmuş gibiyim! öncelikle ellerinize saglık..
    Benim size bir sorum olacak. Bun design'ın klasik avizelerinden var bende. Akrilik cam kullanılmış, çok renkli bir avize. Ben şimdi o avizeyi boyamak istiyorum. Akrilik cam ve metal olan her yerini tek renkle kapatıp, mesela beyaza boyamak istiyorum. Hangi boya ile yapmamı önerirsiniz? Tavsiyeleriniz benim icin cok önemli, hemen iş çıkışı gibip boyayı alıcam ve boyama işine baslıycam ona göre :)
    Avizenin linkini de vereyim, belki fotografına bakarsanız daha iyi olur:)
    http://www.evmanya.com/urun/165071-bun-design-renkli-avize-38-cm?refid=5&gclid=CNSi2sKQgrsCFRIPtAodxDEAVQ

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Folkart enamel boya öneririm. Renk olarak da vicker white olabilir. Kolay gelsin!

      Sil
    2. cok tesekkür ederim ;) metal kısımlar için ısınmaya dayanıklı sprey boya aldım ve dün akşam onunla boyama işine başladım:) gazam mubarek olsun hehehe :D

      Sil
  37. Öncelikle elleriniz dert görmesin ! Ben peçete yapıştıramıyorum desem...
    Ne yaparsam yapayım parçalanıyor. Bir püf noktası var mıdır bu işin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merkezden başlayıp tek seferde süreceksiniz tutkalı. Ne az ne de çok. Yaptıkça alışıyor eliniz. Kolay gelsin!

      Sil
  38. Hayriye karaca:çalışmalarınız gerçekten keyifli,harika ,bayıldım.Bilginizi esirgemediğiniz için sizi tebrik ediyorum.Sizden bir sorum olacak .Cam veya ahşap üzerine yapılacak boyutlu çalışma için kullanılan hamur nasıl bir hamur.Ayrıca bunu objeye nasıl uyguladınız.Teşekkürler

    YanıtlaSil
  39. Blogda bununla ilgili detaylı bir yazım var. Bi göz atın isterseniz.Kolay gelsin!
    http://evimiseviyorum-colette.blogspot.com/2012/09/boyutlu-hamur-kabartma-calismasi.html

    YanıtlaSil
  40. Kagit transferi yaparken tutkal izi kaliyor sonra boyayinca tutkal izi gidiyor mu??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Transfer mi dekupaj mı?
      ikisi farklı çalışma ,dekupajda boya tutkal izini kapatır ama transferin neresinde tutkal kalıyor ki?

      Sil
  41. Merhaba;

    Çalışmalarınız için tebrik ederim. Çok güzeller. Bende sayenizde deneme yaptım cam bardağa(sizin yoğurt kabına benzer). Enamel boya ile boyadım, fırınladım, dekupaj yaptım ve en son 3 kat su bazlı vernikle vernikledim. ilk yıkamada dekupaj kalktı. Çok moralim bozuldu. Sebebi ne olabilir, yardım eder misiniz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Melek hanım ben fırınlamıyorum .
      Dekupaj kolay kolay kalkmaz acaba yeterli yapıştırıcı sürmemiş olabilir misiniz? Bir de ben defalarca uyarıyorum lütfen objenizi 3 haftadan önce yıkamayın!

      Sil
  42. Cevabınız için çok teşekkür ederim. Yazılarınızdan okuduğum kadarıyla Royal Coat dekupaj tutkalı kullanıyormuşsunuz. Benimki bu marka değil ve bence aradaki kalite farkından dolayı benim dekupajım kalkıştı. Bundan sonra ben de Royal coat kullanacağım. Sizinle yazıştıktan sonra da epey araştırma yaptım ve suyla çok temas edecek(örneğin dış ortamda kullanılacak objlerde buna dahil) objelerin su bazlı vernikle verniklendikten sonra bir de yat verniğiyle verniklenmesi öneriliyor. Dekoratif objeler için su bazlı vernik yeterliymiş. Bende bardağım için böyle yaptım ve gerçekten çok güzel oldu. Artık içim rahat. Evet biraz kuruma süresi uzun ve kokusu biraz geç kayboluyor ama olsun. Netice çok güzeldi. Yıkıyorum, üzerinde su bile tutmuyor, boncuk boncuk kalıyor.
    Ben çok sabırlı bir insan değilim ve çok heyecan duyuyorum yaparken. O yüzden 21 gün beklemek benim için imkansız gibi birşey. Fırınlamak daha pratik geliyor ve bir problem yaşamadım. Ancak terten yapılan uygulamalar için(tabak gibi) deseni önce uygulayıp üzerine boyama yaptığımız için fırınladığımda dekupaj tutkalının bulaştığı kısımlar sarardı ve objem beyazdı. Yani bozuldu. O yüzden tersten uygulamaları ben de fırınlamıyorum. Sizinle paylaşmak istedim. Çok güzel çalışmalar yapıyorsunuz çok zevklisiniz. Şimdiden mutlu yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil
  43. Cevabınız için çok teşekkür ederim. Yazılarınızdan okuduğum kadarıyla Royal Coat dekupaj tutkalı kullanıyormuşsunuz. Benimki bu marka değil ve bence aradaki kalite farkından dolayı benim dekupajım kalkıştı. Bundan sonra ben de Royal coat kullanacağım. Sizinle yazıştıktan sonra da epey araştırma yaptım ve suyla çok temas edecek(örneğin dış ortamda kullanılacak objlerde buna dahil) objelerin su bazlı vernikle verniklendikten sonra bir de yat verniğiyle verniklenmesi öneriliyor. Dekoratif objeler için su bazlı vernik yeterliymiş. Bende bardağım için böyle yaptım ve gerçekten çok güzel oldu. Artık içim rahat. Evet biraz kuruma süresi uzun ve kokusu biraz geç kayboluyor ama olsun. Netice çok güzeldi. Yıkıyorum, üzerinde su bile tutmuyor, boncuk boncuk kalıyor.
    Ben çok sabırlı bir insan değilim ve çok heyecan duyuyorum yaparken. O yüzden 21 gün beklemek benim için imkansız gibi birşey. Fırınlamak daha pratik geliyor ve bir problem yaşamadım. Ancak terten yapılan uygulamalar için(tabak gibi) deseni önce uygulayıp üzerine boyama yaptığımız için fırınladığımda dekupaj tutkalının bulaştığı kısımlar sarardı ve objem beyazdı. Yani bozuldu. O yüzden tersten uygulamaları ben de fırınlamıyorum. Sizinle paylaşmak istedim. Çok güzel çalışmalar yapıyorsunuz çok zevklisiniz. Şimdiden mutlu yıllar diliyorum.

    YanıtlaSil
  44. Merhabalar, kavanoz boyamak için çok hevesleniyorum ama bir türlü cesaret edemedim henüz.Anlatımınız çok ayrıntılı olmuş öncelikle emeğinize sağlık. Benim bi sorum olucaktı. Kavonuzun üzerine peçete transfer yapmak istiyorum boyama işlemi bittikten sonra peçeteyi yapıştırdığımda en son işlem bu olucak, sorun yaratır mı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peçete boya işlemi bitince de yapıştırılır,sorun olmaz. Kolay gelsin.

      Sil
  45. merhabalar adım yeliz bende tabak ve kavanoz boyamak istiyorum ama urfadayım burada bi kaç kırtasiyeye sordum malzemeler yok ben nerden temin edebilirim bir öneriniz varmı ayrıca boyadıktan sonra yıkamakta bir sorun olmaz demi son sorum da genelde izlediğim videolarda kağıt yapıştırılıyor bu kagıt nasıl olacak ve objeleri nerden bulabilirim yardımcı olursanız çok sevinirim benim için en önemliside kullanım şekli şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  46. Not: Bana malzemeleri nereden alıyorsunuz diye çok sorulduğu için yazma ihtiyacı duydum.
    Bildiğim kadarıyla İzmir,İstanbul,Ankara ve Bursa 'da Ece Aymer Craft House şubeleri var oradan temin edilebilir. Ece Aymer online satış yapıyor.
    Ayrıca Sabuncu Craftsy 'nin de online satışı var. burada
    Aslında nette biraz araştırma yapılsa daha pek çok satış yeri bulunabilir.

    Ayrıca blog yazımda belirttiğim gibi cam boyama objeleri bulaşık makinasında yıkamıyoruz . Aslında yukarıdaki yazımda her sorunuzun yanıtı var Yeliz hanım.
    Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
  47. Merhabalar bende kavanoz boyuyorum ben hamur kullanmadan özalitçiden desen bastırııp dekupaj tutkalı ile yapıştıryrm kuruyunca desenin üstünden tekrar dekupaj tutkalı ile geçiyorum bu sizce yeterlimi yıkanır hali alır mı.ben yıkadgmda kağıt kabarır gibi oldu belkide çok zorladım yıkarken açıkcası çözemedim size sormak istedim.ayrıca mat kullanmayı sevyrm vernikli parlak sevmiyorum.şimdidenteşkkrler

    YanıtlaSil
  48. 2 kat dekupaj tutkalı sürün ve fazla zorlamadan yıkayın . Objeyi tamamladıktan sonra yıkamak için 3 hafta bekleyin

    YanıtlaSil
  49. Merhabalar,
    Öncelikle sabrınızı ve becerinizi tebrik ederim, zevkle takip ediyorum blogunuzu. Gördüğüm kadarıyla siz de kırmızı çalışmalar yapmışsınız ancak ben hamur kabartma yapmadan koyuca bir kırmızı zemin üzerine peçete dekupaj çalışmak istiyorum. Yerli ve yabancı birçok sitede koyu zemin üzerine dekupajın uygun olmayacağı söyleniyor, bildiğiniz bir yöntem var mı bunun üstesinden gelmek için? Şimdiden teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peçetenin katlarını ayırıp tek kat olarak kullandığımızdan şeffaf bir doku elde ediyoruz bu da alttaki rengi tutkalı sürer sürmez belli edecektir. Peçetenin deseni kötü görünecektir. Bu nedenle alt zemin beyaz ya da krem olmalı. Bir yöntem de koyu renk zemine peçete dekupajı yapacaksanız ya peçetenin fotokopisini çektirin ya da peçetenizi tekstil yapıştırıcı ile önce tülbent kadar ince bir beze yapıştırın ,sonra bunu objenize dekupaj tutkalı ile yapıştırın.
      Kolay gelsin!

      Sil
    2. Çok teşekkür ederim, çok naziksiniz, sevgiler! :)

      Sil
  50. merhaba ben bişeyi merak ediyorum peçeteleri hem ön hem arka yüzeyden tutkalını sürerekmi uyguluyoruz hangiyüzeyine uygulanıyor cevap yazarsanız çok sevinirim bende yapmak istiyorum ama böyle araştırarak yapmak yeterli olacakmı emin değilimm:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen bana adınızı yazın bir dahaki sefere ,artık adsız yorumlara kesinlikle yanıt vermiyorum.
      Peçeteyi objenin üstüne koyun ve peçete yapıştırıcısını peçetenin üstüne sürün.
      Kolay gelsin!

      Sil
  51. Merhaba cam kavonoz boyamak istiyorum yalniz elimde akrilik boya ve glass medıum var akrilik boyayla glass medıumu karıştırıp kavonozu boyasam ilerde boyadığım kavonozun boyasında dökülmeler olurmu(yani cam boyası görevi görürmü)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir ama siz yine de ya cam boyası kullanın ya da enamel ,diğer boyalar cam ve diğer parlak yüzeyler için başarılı sonuç vermiyor .
      Kolay gelsin!

      Sil
  52. Sevgili Harika heyecanına veriyorum ama ben gün boyu bilgisayar başında oturmadığım için acil cevap yazma şansım yok maalesef .
    Yaıyı dikkatle okumanu öneririm,ilk katta asla kapatmaz beyaz gibi açık renklerle bazen 7-8 kat boyamak gerekir. Acele ettiğin için boyayı eşit dağıtmadığını düşünüyorum bence objeni güzelce yıka ve boyamaya baştan başla. Sabırla .. Her defasında fırçaya yeterince boya alarak,ne az ne de çok.

    YanıtlaSil
  53. Boya 3 haftadan önce sabitlenmez üstelik daha cila da yapmadın Sıcak suyla bulaşık süngeriyle bastırarak yıkayınca boya çıkar merak etme. .
    Başka türlü düzeltmen çok zor. Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
  54. Merhaba Nilgün Hanım, kavanoz boyaması ile ilgili araştırırken sizin güzel uğraşılarınızı gördüm. Çok hayran kaldım, hayale bile kapıldım inanın. Ellerinize sağlık, hepsi birbirinden güzel şeyler yapmışsınız. Size bir sorum soracak bu işte hiç tecrübem yok, sadece enamel boya ve fırça ile camı boyayıp işlemi bitiriyor muyuz yoksa üzerine vernik sürmek gerekir mi? Hoşçakalın, bundan sonra takipteyim :)

    YanıtlaSil
  55. "Hamurlar kuruduktan sonra parlak sprey vernikle cilalayıp kurumaya bırakıyoruz."

    Mutlaka 5-6 kat parlak sprey vernikle cilamızı yapıyoruz.
    Kolay gelsin!

    YanıtlaSil
  56. merhaba blogunuz çok güzel bayıldım.
    bi sorum olacaktı bende cam kavonoz boyadım ve dekupaj uyguadım ama uyguladıgım dekupap yapıştırma gıbı duruyo yanı ıkısınıde bırnırınden ayrı oldugu cok belli yardımcı olabilirmisiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hasret hanım sorunuzu tam olarak anlayamadım yapıştırma işini mi beğenmediniz,yoksa başarısız mı oldunuz?
      sonuçta dekupaj yapıştırma işlemidir elbette camın kendi dokusu gibi olmayacaktır.

      Sil
  57. galiba ben sizin gibi beceremedim :) başarısız oldum sanırım:( sizin yaptıklarınız cok orjinal duruyor ama olsun ilk denemem daha ıyısını yapıcam,başarıcam:)

    YanıtlaSil
  58. Sevgili ogretmenim yaptiginiz isleri takdir ederim hepsi cok guzeller. benim bir baska konuyla ilgili sorum olacak bizim banyo kapisinin cami iceriyi gosteriyor cam boyasiyla boyasam iceriyi gostermesini engelleyebilir miyim ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur tabii hem de çok güzel olur.
      Kolay gelsin!

      Sil
    2. Merhaba Hocam yaptığğınız sanatlar mükemmel olmuş çok beğendm

      Sil
  59. harika olmuş ellrinize sağlık, sayenizde fikir edinmiş oldum.
    teşekkürler.

    YanıtlaSil
  60. boyama virüsü yeni bulaşmış biri olarak araştırmalarımda en şahaneyi buldum,çok sevgiler,şahane olmuş

    YanıtlaSil
  61. Harika olmuş...Bende başlamak istiyorum Sizi takibe alıyorum hemen..
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  62. merhabalar bende yeni başladım netten ve sitenizden öğrendiklerimle peçete dekupajlı iki tepsi boyadım ve fırınladım ama tutkalın olduğu bölümlerde sararmalar oldu neden oldu dersiniz acaba bilgi verirseniz çok mutlu olurum şimdiden teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysuncuğum kolay gelsin ancak ben blogda yazdığım gibi hiç fırınlamıyorum zira boya zaten 3 hafta sonra fırınlanmış kadar sabitleniyor . Sana yardımcı olamayacağım ne yazık ki .

      Sil
    2. İlginize teşekkür ederim iyi çalışmalar

      Sil
    3. Firinlama islemini en fazla 130 derecede yapin.fazla ısı da sararma oluyormuş

      Sil
  63. Yaptıklarınız çok güzel ellerinize saglik...benim söyle bir sorum olacak bende boyama yapmak istiyorum elimde üzeri kendinden desenli cam kavanozlarim var bunlara boyama olur mu acaba?

    YanıtlaSil
  64. Düz zemin şart değil ancak desenli yüzyde boya daha zor oluyor. İlk kez yapıyorsanız önermem . Kolay gelsin

    YanıtlaSil
  65. Merhaba ben Nuray. Sayfanızı ilgi ile inceledim. Bir sorum olacak; nalburda 200 ml lik enamel boyaya rastladım bu boya ile de cam boyama yapabilir miyiz? Çalışmalarınızdaki başarılarınızın devamını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Boyayı görmediğim için bir şey söyleyemem. Ben görsellerdeki boyayı kullanıyorum, her marka aynı sonucu vermiyor maalesef

      Sil
  66. İyi günler...bu tarz cam objelerin üzerine normal kağıt yapıştırılabilirmi çünkü benim istediğim şekli başka ütün üzerinde bulmam mümkün değil a4 kağıdıylada olurmu şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstüne dekupaj tutkalı sürüp korumaya alıyoruz ama yine de kağıt sıradan A4 olursa çok uzun dayanmaz diye düşünüyorum.
      Kolay gelsin !

      Sil
  67. Sizin supla yapimini örnek alarak bende yapmaya başladım. Yanlız bi konuda karar veremedim. Dekupaji yapistirdim.yapistirici kenarlarda biraz belli oluyor. Boyayinca o görüntü gidermi yoksa dekupajin kenarlarini temizlemeli miyim bilemedim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tutkalı taşırmayın , taşan kısımları zaman geçirmeden ıslak peçeteyle silin .

      Sil
  68. Muhteşemsiniz,el emekleriniz eviniz bahçeniz bayıldım...ruhunuzun güzel yansıması var her köşenizde...sevgiler

    YanıtlaSil
  69. Selam un aleykum abla bende yeni başladım bu ise. Bu kaç şey sormak istedim .
    bu 21gun bekletme olayını spreyleyipte ni yoksa önce bekletip 21.günde mi spreylesek daha iyi olur.
    Birde satıcı bana peçete tutkalı verdi ama oda hemen kuruyor dekupaj tutkalı mi kullanmaliyim yoksa peçete tutkalı kullansam yeterli olur mu? Ben boyanın üzerine yapiyorum peceteyi.bittikten sonra bütün yüzeye peçete tutmalı surmelimiyim ?
    ben cam boyasi kullanıyorum kavonaz kapağına cam boyası kullansam bi süre sonra dokulmeler olur mu ? porselende cam boyası tutar mi ? Birde cam boya sinin içine akrilik boya katarsam zararı olur mu ? Şimdiden teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  70. Merhaba ben de boyama kervanina yeni katildim oncelikle guzel paylasimlariniz icin tesekkur ediyorum yaklasik 2 hafta once aldigim ve yarisini kullandigim boya ile yeni bir kavanoz boyamak istedim ilk kati boyadiktan sonra boyada catlaklar oldugunu farkettim neden olabilecegi konusunda paylasimda bulunursaniz sevinirim. Sevgiler mutlu huzurlu gunler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürerken acele mi ettiniz acaba? Ya da boya bozulmuş da olabilir. Bilemiyorum gerçekten , görmeden bir şey söyleyebilmek çok zor.

      Sil