About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

30 Haziran 2020 Salı

Yaz Klasiği Enginarlı Pilav



Yaz mevsiminin en sevdiğim yanı kuşkusuz renkli sofraları ; bahçede sereserpe yayılarak yenen pratik yemekler , adet olduğu üzere daha sofradan kalkmadan “ yarın ne yiycez “ muhabbetleri ...

Bu yıl tüm dünya için sevimli bir yaz mevsimi olmayacak , tatil planlarını bırak gurbette yaşayan insanlar evlerine , sevdiklerine kavuşmak için  bile seyahat edemeyecek ... Yolunu dört gözle beklediklerimin  sağ ve sağlıklı olmalarını dilemekten başka bir şey gelmiyor elimden maalesef !


Neyse şimdi buralara dönüş bahanem olan bir yaz yemeği klasiği  “ Enginarlı Pilav “ tarifi vereyim mi size ?


İlk iş olarak 4-6 kişi için 1 bardak Baldo pirinci - anne usulü- sıcak tuzlu suya yatırılır . Pirinç bekleyedursun .

Enginarın hası baharın sonuna doğru pazardan alınır , tabi biz şanslıyız, Urla enginarı pazara taze taze geliyor , e pazar dediğin de benim eve yürüme mesafesinde ... Neyse ... Enginar bi güzel temizlenir , hemen yenmeyecekse - enginarın çanak kısmı -  kaynamakta olan limonlu suda 3 dakika kadar haşlanır, tencereden alınıp hemen buzlu suda şoklanır , akabinde  kağıt havluyla fazla suyu alınıp buzdolabı poşetiyle doğru derin dondurucuya ... Hemen yiyeceksek malzemeler hazır olana değin limonlu suda bekleyedursun .

1 büyük kuru soğan yayvan bir tencereye piyazlık doğranır , 1/2 su bardağı zeytinyağında hafifçe yumuşayana değin kavrulur bir tutam tuz atılır ve ardından sırasıyla 1 bardak ayıklanmış bezelye - istenirse küp küp doğranmış 2-3 havuç , - 5-10 dakika sonra  4’e 5’e bölünmüş enginar göbeği soğanla birlikte pişirilir , sebzeler pişince tencerenin altı kapatılır ve 1 bardak - yaklaşık 1/2 demet taze soğan tencereye eklenip kapak kapatılır. Bu esnada ocağı kapattık sebzelerin sıcaklığı ile soğan yumuşayacaktır . 

Siz başka işleriniz varsa onu yapın zira pirincin suyunun soğumasını bekliyoruz ...

Pilavı anne usulü yapanlar zamanını bilirler , pirincin  artık enginarla kavuşma vakti gelmiştir. Pirinç  bol suda ıslattığımız kapta 2 kez yıkanır , Tenceredeki enginar bezelye ve soğanla kavuşturulur .  — Dikkat  pilav yaparcasına değil — sebzelerle kavuşan pirincin üstünü örtecek kadar belki 1/2 belki de pirincin özelliğine göre 3/4 su bardağı kadar sıcak su ekleyip , pirincin suyu çektirilip dinlenmeye bırakılır .

Son olarak 1/2 demet dereotu ince ince doğranır  yemeğimizi servis etmeden hemen önce pilavın üstüne serpilir  . 
İster sıcak isterseniz soğuk servis yapın ama bana sorarsanız ideali ılık ılık yemektir.

Afiyet olsun!









18 yorum:

  1. Ellerinize sağlık, harika. Sizin tarifinizle deneyeceğim. Bu arada eskisi gibi Blog okumayı da özlemişim. Slmlar. Joy-Pati

    YanıtlaSil
  2. Çok lezzetlidir. Biz enginara bayılırız. Kesinlikle deneyeceğim. Teşekkür ederiz güzel tarif için 🎉

    YanıtlaSil
  3. Ellerinize sağlık harika görünüyor🌼❤

    YanıtlaSil
  4. Ooohh, tam da bana göre bir enginar tarifi..Ben enginarın bu iç kısmını severim, lokum gibi..İzmirlilerin o enginar kabuğu kemirme ritüelleri pek bana göre değil, caanım dolma içi yeşil kart kabuklar arasında ulaşılamaz hale geliyor benim için, ama budur işte tarif..

    Bu arada, enginar saklama yöntemi için de ayrıca teşekkürler, ben kendi limonlu suyu içinde donduruyordum ve kullanmak için çözdürdüğümde bayağı bir ekşilik oluyordu, o yüzden ne zamandır alıp, hemen pişiriyordum. Bu yöntemle çokça alıp, uzun süre kullanabilirim değil mi? Okumayı, yazmayı, dertleşmeyi özlemişim buralarda..Oooohh, çok iyi geldi:))

    YanıtlaSil
  5. Bu yıl dolaba hiç enginar koyamadım :( Nasıl güzel bir tarif. İlk fırsatta deneyeceğim. Ellerine sağlık Nilgün ablacım

    YanıtlaSil
  6. offf offf afiyet bal şeker olsun bayılıyorum içinde enginar olan herşeye

    YanıtlaSil
  7. Bayılırım... ellerinize sağlık, nefis görünüyor.

    YanıtlaSil
  8. Uzuuun uğraşlar sonucu galiba bu kez yorumlarınıza cevap verebiledeğim . Sizi yeniden burada gördüğüm için çok mutlu oldum , sağolun varolun !

    YanıtlaSil
  9. of bayilirim Nilgun ablacim ellerine saglik :)

    YanıtlaSil
  10. Bu güzel tarife mi sevineyim, burada oluşuna Nilgün'cüğüm? Bilemedim gerçekten :)
    Daha çok gel olur mu?
    Ben diğer sosyal aylaşım platformlarını çok sevemedim :(

    YanıtlaSil
  11. Elinize sağlık tam tarif vermişsiniz harika, enginar saklama yöntemi için de ayrıca teşekkürler,
    Berrin

    YanıtlaSil
  12. daha önce hiç denemedim ama çok güzel görünüyor ve lezzetinden de hiç kuşkum yok nilgün'cüm. mutlaka deneyeceğim:)

    YanıtlaSil
  13. Elinize sağlık güzel görünüyor, tadıda nefistir mutlaka. Ben de ayrı ayrı yapıyorum, tarifinle deneyeyim. Emayenin sunumu ile çok güzel olmuş. Teşekkürler lezzetli paylaşımın için Nilgün Hanımcım ����

    YanıtlaSil
  14. Elinize sağlık güzel görünüyor, tadıda nefistir mutlaka. Enginarı aynı şekilde pişiriyorum. Pilavlı yapmamıştım, deneyeceğim. Emayenin, yemeğin birlikte sunumu çok güzel Nilgün Hanımcım 👍😍

    YanıtlaSil
  15. geçen gün ben de yaptım öyle güzel oldu ki. ilk kez denedim,ne güzel
    birşeymiş bu yemek. ben basmati pirinç kullandım hatta. herkes sevmez tadını belki
    ama ben çin pilavı falanda sevdiğimden bayıldım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Basmati için du miktarını artırmsk gerekiyor mu acaba ? Ben de basmati pirincini severek kullanıyorum

      Sil
    2. Ben genelde Baldo kullanırım , miktar size kalmış sonuçta pilav işi el ayarı 🤷🏻‍♀️

      Sil