About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

10 Ocak 2015 Cumartesi

Soğuklara ilaç gibi bir pasta...

  Fotoğraflaması yapmasından zormuş meğer ...
Yemek fotoğrafı çekmek ayrı bir beceri gerektiriyor. Benden bu kadar dostlar,niyetim iyi ama bu böyle biline :)

Bu gün hava az biraz ısınır gibi oldu ama hala alıştığımızdan çok sert bir kış geçiriyoruz . Bu havada insanın canı şöyle bol çikolatalı bir pasta çekiyor. E öyleyse kalkıp yapmak lazım değil mi?

Hiç üşenmem kalkar yaparım , tatlıya düşkünlüğüm yoktur ama ben pek sevmiyorum diye tatlı yapmıyor da değilim yani...

Çırpıverdim 5 dakikada 2 yumurtayı bir bardak toz şekerle ,ekledim yarım bardak organik kakaoyla 1,5 bardak unu ,unutmadan bir paket baking powderi, eh yarım bardak hazır kremayla yarım bardak sıvı yağ da cabası... 
Biz bu pastada vişneyi çok seviyoruz; yazdan çekirdekleri çıkarılıp derin dondurucuya konmuş vişnelerden bir bardak aldım mı yağlanmış dikdörtgen kek kalıbına döktüm mü karışımı ,ön ısıtma yapmadan atıverdim 150 dereceye ayarlanmış fırına. 
( ya da 20 cm çapında yuvarlak kek kalıbı da olur)

Benim elim de gözüm de alıştı artık , ne zaman piştiğini kokusundan anlıyorum, siz bir zahmet kürdan kontrolu yapıverin . Piştiyse çıkarın fırından ,daha ılınmadan bir kaşıkla 1/4  bardak vişne suyunu keke yedirin. 
2 tatlı kaşığı likör isteğe bağlı olarak vişne suyuna karıştırılabilir ! 
Ilınınca alın bir kaba,üstüne yarım paket bitter çikolatayı kalan kremayla benmari usulü eritip yaptığınız sosu da döküverin. , demleyiverin çayı yanına sıcacık. Afiyetle yiyin !



Bütün ölçüler küçük su bardağıyladır. Unun cinsine göre bazen hamur daha fazlasına ihtiyaç duyuyor,artık gerisi size kalmış ;  el ayarı,göz kararı...

30 yorum:

  1. Elinize sağlık afiyet olsun. Karda kışta pasta güzel gidiyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Çok haklısınız soğuklarda enerji lazım. Sevgilerimle...

      Sil
  2. Ooohh, ellerine sağlık..Bünyeyi kuvvetli tutmak lazım bu soğuklarda zaten, harikaymış, ilaç niyetine :))..Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elifciğim tatlı isteniyor ama bir dilim yesem iki gün kendime gelemiyorum. Çok bozuyor dengemi maalesef:(
      Teşekkürler tatlı arkadaşım,sevgiler...

      Sil
  3. Ellerine sağlık ne kadar güzel yorumladın mutlaka tadı da yorumun gibidir eminim ; dimağlarda tat bırakıyor .Afiyetle ! #evimiseviyorum Şükran Kılınç

    YanıtlaSil
  4. nilgün hanımcığım....bizim buralar (İçanadolu) heryer kar, don inanın evden çıkmıyoruz. pencereden kar yağışını seyrediyoruz.soğuk -15,20 diyorlar ama sanki çok fazla...ellerinize sağlık afiyet olsun.bende bugün pekmezli tahinli kek yaptım.soğumasını bekleyemediler inan...epeydir yazmıyorsunuz ama biz sizi özledik.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel hanımcığım bu tablet beni tembel yaptı işte böyle. Ne yazı hazırlayabiliyorum ne de dolaştığım bloglara yorum bırakabiliyorum.
      Sizin oralar soğukmuş haklısınız ama İzmir de hiç olmadığı kadar sert bir kış geçiriyor bu yıl Allah sokaktaki canların yardımcısı olsun. Sevgiler...

      Sil
  5. mis gibi elinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  6. Ağzınızın tadı hiç bozulmasın :)

    YanıtlaSil
  7. Ben bu tarifin içeriğine ve uslubuna bayıldım:) Fotoğrafı da çok beğendim. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok ama çok kolay komşucuğum ,şipşak tarafından . Teşekkürler ...

      Sil
  8. Ellerine sağlık harika görünüyor vişne ve kakao bir arada tadından yenilmez kiii...

    YanıtlaSil
  9. Nilgün abla ellerine sağlık, ne güzel anlatmışsın yine :) Hemen kalkıp pasta yapmak istiyor insanın canı okuyunca :)) Yemek fotoğrafı konusunda da haklısın, arada kek kurabiyeleri fotoğraflarıma ekliyim diyorum ama güzel birşeyler çıkarana kadar akla karayı seçiyorum.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  10. Favori pastamdan yapmışsınız Nilgün Hanım çok beğendim, canım da istedi doğrusu:) Vişne pek severim ne yazık ki burada yok, tatil için geldiğimde vişne kurusu bakacağım belki bulurum. Şimdilik evde biraz frambuaz sosum var en iyisi bu postanın üzerine akşama minik muffinlerimi yapayım üzerlerini de çikolata ve sosla süsleyeyim bari:):) Ellerinize sağlık. Keyifli günler dilerim. Umarım İzmir soğuk da olsa en azından tatil için geldiğimizde çok yağışlı ve karanlık olmaz...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zaman geliyorsunuz ? Bu aralar hava felaket ,erteleyin biraz Tuğba .

      Sil
    2. Eşimin kardeşinin karısı doğum yapacak şubat 10 gibi. Biz de 28 inde İzmit'e geçeceğiz önce benim ailemin yanına. Yani programlı geleceğiz o yüzden erteleyemeyiz. Normalde daha evvel gelmemiz gerekiyordu aslında geciktik bile. Umarım biz gelene kadar biraz düzelir:( Kardan değil de çok bulut rüzgar olmasa uçakta sallanmadan sağ salim gelsek yeter:) Korkuyorum da ben biraz uçaktan..

      Sil
  11. geçen gün yaptım vişneli kek, ama niye üzerini ıslatmayı, böyle çikolata ile kaplayıp pasta kıvamında sunmayı akıl edemedim ben:) çok güzel, tarifide basit, evde çok şükür vişne de var ama peking powder ne? ingiltere den gelen bir şeyse, bende ııı-ıııhhh...
    yapıcam haftasonu ve evet, yemek fotoğrafı çekmek çok daha zor...ama sen harika çekmişsin, zaten önemli olan o yaptığın her neyse insanlara onu denemek, yemek, yapmak iştahını uyandırmak, gerisi hoş seda:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok o yazım hatası,bi daha tabletle yazarsam iki olsun! Gözünden kaçmadı di mi? hah hah hah !!!

      Sil
  12. Nilgün sen boşver fotoğrafı falan mis gibi ev keki kokusu buralara geldi hele ki kreması. Benim gibi insülin rezistansı olan birisi için kremalı kek de canımı al. Ne yapacağım bende bilmiyorum. Şeker ilaçları falan da kesmiyor beni. Diyeceğim o ki harika gözüküyor, ellerine kollarına sağlık bir gün inşallah beraber bir pasta keseceğimiz, yiyeceğimiz günler olur...

    YanıtlaSil
  13. vişne ve çikolata çok yakışıyor çok, bir sır vereyim, vişne likörünü süzdüğümde, kalan vişneleri atmayıp dondurucuya koyuyorum, hem keke , hem pastaya süper oluyor, likör, vişne ve çikolata, şimdi bu tarifi likörlü vişnelerle denesem mi? ellerine sağlık çok güzel olmuştur, ben tatlı düşkünüyüm, tüm kiloma rağmen tatlı yemekten asla vazgeçemiyorum :( sevgiler

    YanıtlaSil
  14. yapayım ben bu tarifi kızlar gelince!elinize sağlık

    YanıtlaSil
  15. çikolata ve vişne ikilisine bayılırım ben. ama vişnem yok:( bulursam hafta sonunda deneyebilirim.
    ayy kokusu burnumda tüttü:))
    mutlu bir hafta sonu diliyorum:)))

    YanıtlaSil
  16. nilgün hanım ben nevcihan izmir kemalpaşalıyım konyada oturduğumuz için havalarda soğuk olunca memletime gelemedim çok özledim bloğunuzda izmir resimlerini görünce özlemim dahada artıyor sizi zevkle takip ediyorum resmen açık öretim gibisiniz paylaşmayı seviyorsunuz insanlara çok şey öğretiyorsunuz galvaniz boyamanızı takip ederek su damlasa leke olan iki kovamı boyayıp peçete dekupaj yaptım ilk olmasına rağmen eşim ve çocuklarım çok beğendi çok teşekkür ederim sizve sizin gibi birkaç bloğ vazgeçemediklerimden olduğu için bloğuma ekledim sizden bir ricam olacak evimin güncesi blog olarak çok yeniyim beni ziyaret edip eksiklerimi belirtirmisin siz tam bir profosyonelsiniz eleştiriniz benim teşfiğim olur size ve izmirime dolu dolu selamlar

    YanıtlaSil
  17. nilgün hanım bloguma ziyaretiniz ve yorumunuz için çok teşekkür ederim samimiyetiniz iyi niyetinizle övgüye layık bir kişisiniz bundan sonrada cam kavanoz boyamalarınıda denenemek istiyorum tabi yine bloğunuzdan yardım alarak .hersey gönlünüzce olsun

    YanıtlaSil