About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

15 Temmuz 2013 Pazartesi

Mutluluğun Resmi var mı ?

Zaman zaman herkesin hayatında inişler çıkışlar vardır. Yolunda gitmeyen işler,hastalıklar,ayrılıklar ,umutsuz ve mutsuz haller...

Gülse Birsel'in bir pazar yazısı vardı geçenlerde diyordu ki " herkesin hayatı trajedi ,nereden bakıldığına bağlı "

Bazı insanlar tanıdım ,hep mutsuz hep mutsuz ! Her ortamda şikayet edecek şeyleri var. Yemek yağlı-yemek yavan,hava sıcak-hava soğuk,işimi sevmiyorum-işsizim,şişmanın -zayıfım... Bu liste uzar uzar gider.

Mutluluğun bir formulü yok elbet. Bu da genetik bir şey olmalı. Bazıları ufacıcık şeyden mutlu olurken bazıları ise ı ıhhh ! imkanı yok ! "Cehennem girse odun yaş " diye bağırır.

Beni mutlu eden şeylerin bir listesini yaptım belki işinize yarar . Yaramazsa boş verin okumayın zaten!


1- Evinizi sevin!
İnanın her zaman evinizin bir odası eksiktir,mutfak yeterince büyük değildir,muhtemelen siz de benim gibi dolaplara sığamıyorsunuz ama sevin işte...

Evinizde yapacağınız işler,onarımlar siz yük değil eğlence olmalı. Bundan keyif almaya bakın!


Ev demek aile demektir. Ailenizle zaman geçirmeye bakın. Her fırsatta kendinizi tatil beldelerine atmak yerine ailenizle ,anne baba ve akrabalarınızla evinizde zaman geçirin. Dışarda uzun uzun pazar kahvaltısı yapmak da güzel ama evde yapılan kahvaltının tadını ben hiçbir zaman başka bir yerde alamadım.


2- Evcil hayvanınız olsun.
Aileden birinin ya da sizin alerjiniz yoksa koşullarınıza uygun bir evcil edinin. Kedi,köpek ,kuş,balık ya da kaplumbağa. Bunun için illa ki bahçeli bir eviniz olmasını beklemeyin,belki o eviniz hiç olmayacak!



3- Hobi edinin. 
Kurslara katılın;yabancı dil öğrenin,dikiş ,nakış,boyama,bahçecilik ,fotoğrafçılık ,hasta bakımı konusunda eğitim alın. Kurslarda geçen zamanın size kazandırdıklarına inanamayacaksınız. Orada sizin gibi düşünen insanlarla tanışıp ,bilgi ve beceri alış-verişi yaparak yeni bir dünya görüşü kazanabilirsiniz.


4-Yardım edin.
İhtiyacı olan her canlıya ,insana,hayvana yardım edin. Kazandırdığı iç huzuru bir ömre bedel.

5- Arının.
Fazla eşyadan,sizi mutsuz eden her şeyden ,herkesten arının. Yükünüzü atın ve hafifleyin! Sırf bir gün lazım olur diye bir daha asla içine sığamayacağınız pahalı yerlerden aldığınız elbiselerinizi,eşinizin gömleklerini,oğlunuzun oyuncaklarını ihtiyacı olanlara dağıtın.


6- Kitap okuyun.
Artık felsefe kitapları ,siyasi ve politik kitaplara konsantre olamıyorum diyen pek çok arkadaşıma "edebiyat dünyası yalnızca bu türlerden oluşmuyor ki,şiir okuyun,roman okuyun;hatta aşk romanları okuyun bu da olur " diyorum. Başka dünyalar hele egzotik hayatlar ... Nasıl da güzel zaman geçirtir insana değil mi?


7- Dergilere abone olun.
İlgi alanınıza göre abone olacağınız bir derginin yayınlandığı günü iple çekmek...
Harika bir duygu !



8- Tiyatroya -sinemaya gidin.
Biliyorum artık TV de bir dolu kanalda çeşit çeşit dizi var,beğendiğiniz filmi internetten indirip ev konforunda izleyebiliyorsunuz ama sinema salonlarının tadı bir başka. Yağlı tuzlu patlamış mısır kokusu,soğuk meşrubat ve evden çıkıp değişik bir ortama girmek... Sinema hele ki tiyatro harika !!!


9- Arkadaşlarınızdan kopmayın.
Okul arkadaşları ,mahalle arkadaşları bizim anı depolarımızdır. Mutlu geçen her anıyı kaydeden beynimiz arkadaşlarımızla birlikteyken onları saklandığı yerden çıkarır, bizi yine o günlere taşır. Yeniden çocuk olmanın genç olmanın keyfini yaşatır bize. 
İyi ki varlar!


10 - Bir kaç kilo fazlalığı kafanıza takmayın.
Sağlığınızı tehdit etmedikçe varsın artık eskisi gibi 38 beden olmayalım değil mi? ( ben hiç 36 olamadım da ) Temiz ve bakımlı olmak, manken kadar ince olmaktan daha güzel bir şey benim gözümde. Hatta çoğu insan böyle düşünür ama koşullanmıştır bir kere hayatı diyetle yaşamaya. 


Ne bileyim sizi mutlu eden şeyler belki bunlar değil ya da başka başka maddeler eklemek istersiniz ama benim için önemli olanlar yukarıdakilerden ibaret.Her an her dakika mutlu değilim,benim de çok sıkıntılı olduğum zamanlar var ama en azından kendimi tahlil edebildim. Anlık mutlulukların birleşip çoğaldığını ve bunun bulaşıcı olduğunu keşfettim.

Gönlünüzce geçecek güzel  bir hafta dilerim hepinize!

Kalın sağlıcakla!

62 yorum:

  1. yine ne sıcak ne içten bir yazı ki beni içine aldı nilgün abla.hergün aynı şeyleri düşünerek şükrediyorum hayata ve mutlu oluyorum ben.tabi mırıldanmadığım şikayet etmediğim an yok değil elbet ama sahip olduklarımı düşününce sanki dünyadaki en şanslı benmişim gibi geliyor.
    sevgiyle ve hep mutlu kal olur mu.Öyle kal ki mutluluğun herkese bulaşsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Bahar,insanoğluyuz biz tabii ki zaman zaman şikayet edeceğiz. Her daim mutlu olmak mümkün mü?
      Formulünü bilelim yeter değil mi?
      Sevgiler canım,sen de hep mutlu kal!

      Sil
  2. Hakikatten anlık mutluluklar var hayatta, bence de.. Bazıları ister lotodan para çıksın, son derece lüks arabam olsun. Ne olacak ki! etrafınızda sizi gerçekten seven ve çok çok iyi anlayan insanlar olmadıkça. Ben de kendimce küçük mutlulukların daha değerli olduğunu ve aynı sizin gibi bulaşıcı olduğunu da düşünüyorum. Her kötü olaya, bu hayatımın bitik son noktası diye bakmamak gerek. Bir gülümseme, tebessüm, insanlarla gönülden içilen karşılıklı bir yudum kahve.. Hatta daha önceki yayınınızdaki LİMONATA..:)) bayılırım da.. Yayın yorumlarını birleştirdim kusuruma bakmazsanız Nilgün Abla'cığım ama her bir yayında şunu çok net seziyoruz. Hayatın güzelliği hep minik gibi görülen ayrıntılarda, bunu sizin yayınlarınızla bir kere bir kere daha görüp onaylıyorum. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handan işte budur! " Ne olacak ki! etrafınızda sizi gerçekten seven ve çok çok iyi anlayan insanlar olmadıkça. "
      ETRAFINDA HEP SEVENLERİN OLSUN GÜZEL KIZ!

      Sil
  3. İçim açıldı bu güzel yazıyı okuyunca :))) yüreğinize sağlık, mutluluk gönderdiniz oralardan buralara :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl siz güzel yorumunuzla beni mutlu ettiniz.
      Çok teşekkür ederim,sevgiler...

      Sil
  4. merhaba, çok ama çok güzel bir yazı olmuş :) sabah sabah şöööyle bir silkelenip kendime geldim :) teşekkürler. seviyorum sizi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Damlacığım zaman zaman şöyle bir silkelenip sahip olduklarımızı düşünüp şükretmemiz gerekiyor galiba.
      Ben de düşündüklerimi aktardım hepsi bu...
      Sizler de katılımınızla beni çok mutlu ettiniz. İyi ki varsınız!
      Sevgiler...

      Sil
  5. çok güzel çok mutlu bir liste olmuş; okurken bile mutluluk seviyem yükseldi :)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar, Çok güzel özetlemişsiniz "mutluluk sebepleri"ni.. Fotoğraflar da bir o kadar keyifli :) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki Balık Bir Kedi Ben çok teşekkür ederim .
      Fotoğrafçılıkta daha katedecek çok yolum var ama azimliyim başaracağım:)
      Sevgiler...

      Sil
  7. Çocuklukta dillerin en uzun halinin görüldüğü yalamalarla yenen dondurma keyfindeki bu yazı için kocaman bir Eyvallah....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kih kih !!!
      Keşkül Abla'nın tercihi Magnum Klasık :)

      Sil
  8. Tek kelimeyle HARİKASINIZ...Sizi tanıdığım için çok şanslıyım....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Çiğdem hanımcığım o şans bana ait. Ben zamanında iyi bir şeyler yapmış olmalıyım ki Allah karşıma sizin gibi iyi insanları çıkarıyor. Seviyorum sizi...

      Sil
  9. Çooook güzel bir yazı..
    Her kelimesine katılıyorum. Yaşım ilerledikçe küçük şeylerden mutlu olmayı öğrendim, öğreniyorum.
    Ailemin, sevdiklerimin sağlığı yerinde diye şükrediyorum.
    Mutluluğunuz daim olsun.

    Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte ben de tam olarak bunları söylemek istemiştim Dolunay hanımcığım.
      Gerçek mutluluk sağlıkta ,aileyle geçirilen zamanda...
      Şükürler olsun Allah'a ki bunları anlayabilecek kadar yaşadık :)
      Ve Amin! Hepimizin huzuru mutluluğu daim olsun !
      Sevgiler...

      Sil
  10. Her zaman söylerim ya da düşünürüm; mutlu olmak için yaşanan anların değerini bilmek ve etrafımızdaki ayrıntılarda gizli yüzlerce, binlerce güzelliği görebilmek gerekiyor. Ama bunları görmek için sadece bir çift göze sahip olmak yetmiyor. Kocaman, sevgi dolu bir yürek de illa ki olmalı. İşte sizin kalbiniz böyle:))Mutluluklarınız daim olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili komşucuğum Dolunay hanım'a söylediğim gibi Allah'a şükürler olsun ki bunları çok geç olmadan anladık.
      Ve... Sevmeyi bilen bir yüreğim olduğu için de çok şanslıyım!
      Sevgiler...

      Sil
  11. süpersiniiizzzz..
    sizin yazılarınızı okudukça için açılıyor.

    pazartesi günü özellikle bu yazı çok iyi geldi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Reçine Atölye çoook teşekkür ederim.
      pazartesi güzel başlasın ki bütün haftamız güzel geçsin öyle değil mi?
      Sevgiler size kocaman kocaman...

      Sil
  12. Nilgun ablacim ne guzel bir yazi bu. Eline saglik bayildim! ah ben bunu yapiyorum dedigim maddeler olunca nasil sevindim anlatamam. hani sanki hayyatin sirrina varmisim da haberim olmamis sen soyleyince bak iste oyleymis demisim gibi :) Su pazartesi sabahinda beni mutlu ettin sagol varol!

    benim listemde bir de hareket edin var. Hareket berekettir diyenler cok dogru demis. Spor illa burunun ucundan ter akana kadar kosmak degil. Guzel bir yuruyus, bakkala yuruyerek gitmek, o sirada etrafi izlemek hepsi ama hepsi mutluluk sebebi.

    Iyi ki yazmissin Nilgun abla ellerine saglik :)
    segiler
    Gulcin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Gülçin ahhh!
      Nilgün ablan spor özürlü biliyor musun? Misal 5 kiol fazlam mı var ? Az yerim ama spor yapmam :(
      Bahanem hep hazır " ayol ben çok cocuklu bir kadınım akşama kadar koşturup duruyorum zaten spora ne gerek var ?
      Kötü değil mi?

      Öptüm seni Gülçin'im!

      Sil
  13. Merhaba Sevgili Colette,
    Biliyor musunuz benimkilerle nerdeyse aynı!
    Çok sevindim...
    Doğru yolda olduğum da anlaşıldı böylece :))
    Sevgiler Samandıra'dan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mine Hanım harikasınız siz zaten ben biliyorum!
      Biz de İzmir'den size sevgilerimizi yolladık,aldınız mı ?
      Kızlar ıslak ıslak öptü sizi.

      Sil
  14. Bence de mutluluk anlardan ibaret, mutlu muyum diye sürekli sorgulamanın alemi yok çünkü sürekli mutluluk diye bişey yok, ama etrafta sizin kızlar gibi canlılar oldukça, ya da sürprizlerle dolu çocuklar oldukça, ya da bunlar ol(a)masa da insanın mutluluğa gönlü oldukça mutlu anlar daha da artıyor sanki...
    Bir de şuna inanıyorum artık, bir kadın mutluysa eğer hanesi de musmutlu, o hanede yaşayanlar da :)
    Teşekkürler bu güzel yazı ve fotoğraflar için, mutluluğunuz bol olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esenciğim ne güzel demiş ; Gönlün olmazsa mutluluk olmaz. Önce iste bakalım niyet et değil mi ama?
      Sizin de mutluluğunuz daim olsun Esen'im!Koca kişisi ve dünya tatlısı evlatlarınla ...

      Sil
  15. Güzel bir konu,güzel bir yorum,değişik cevaplar:))Mutluluk göreceli bir konu,anlıktır.Hafızanızın biriktirdiği fotoğrafların uzun süre sizi meşgul etmesidir.Karşılık beklemeden sevgi üretirseniz mutluluk olarak geri dönecektir.Mutluluğu yakalamak gerçekten zordur,İlk önce kendimizi sevip,nasıl mutlu olunacağına doğru karar verilmeli,Her şey herkesi mutlu etmeyebilir:))Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün hanımcığım ben ucunu açık bırakmıştım zaten siz de devam etmişsiniz.
      Harikasınız,çok teşekkür ederim!

      Sil
  16. Elinize yüreğinize sağlık...Okurken bile o kadar pozitif duygular aldım ki yazınızdan... Maalesef en küçük şeylerle mutlu olmayı bilmeyen bir toplum haline geldik. Birçok değerlerimizi unuttuk. Umarım en kısa zamanda aklımızı başımıza alırız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler güzel ziyaretin ve yorumun için ama adını bilmiyorum :(

      Sil
  17. Merhaba;
    Yazılarınızı, fotoğraflarınızı severek takip ediyorum. Bugün yorum yazmadan edemedim:) Sürekli etrafımdakilere söylediğim, anlatmaya çalıştığım, sık sık da kendime tekrar ettiğim şeyleri burada sıralamış olduğunuzu gördüm. Harikasınız! Bazılarına bu maddelerdekiler anlamsız geliyor oysa bu maddelerin her birine hayatında yer verdiğinde kendinin ve dünyasının ne kadar değiştiğini görüyor, yaşamayı daha çok seviyor insan ve güne umutlarla, gülümseyerek uyanıyor; söylenerek değil. Hele evcil hayvan kısmına can-ı gönülden katılıyorum. Ahh kediler o kurabiye kokulu sevimli yaratıklar olmasa dünya ne kadar çekilmez bir yer olurdu öyle. Herkesin bir evcil hayvanı olmalı, sevmeyi, sabrı öğreniyor insan onlardan. Kedinizin sepetteki haline bayıldım:) Bizimki de bu sıra yaz dolayısıyla koltukların üzerine örttüğüm örtünün kenarından girip içine kıvrılıyor:) Bazen öyle kamufle oluyor ki göremiyor insan..İyi ki varlar. Çok sevgiler ve selamlar Cezayir'den :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğbacığım senin yazılarını okudukça ben de seni çok sevdim ve kendime çok yakın hissettim.
      Güzel Siyam'ın,sen ve küçük ailen öyle tatlısınız ki...
      Hep mutlu kal e mi?

      Sil
  18. Sizin bu yazınızla birlikte hepimiz biraz durup, kendi mutluluk listemize bakacağız bence.
    Belki de hiç oturup böyle bir mutluluk listesi oluşturmamış kişiler olacaktır ve onlara yol göstermiş olacak bu yazınız.
    Ne güzel yazmışsınız, iyi ki yazmışsınız.
    Benimde mutluluk listem öyle uzun ki, ama ele-avuca gelecek göz dolduracak hiç büyük madde yok, hepsi ufacık şeyler.
    Ben sadece "An"ı yaşamak zorunda olduğum bu hayatta "an"lık kocaman mutluluklarımla gerçekten mutluyum :)
    Seni seviyorum Nilgün Ablacığım, enerjin mutluluğun ve en önemlisi huzurun hiç bitmesin hiç..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepciğim inan ki ben de gençken öyle mutluluk listesi falan oluşturmamıştım ,akıl edememiştim ama yaşım ilerledikçe gördüm ki hiçbir şey daimi değil mutluluk bile... O halde anlık mutluluk en iyisi nasıl olsa her şey bitip tükeniyor,an be an yaşarsak daha uzun dayanır :)))
      Ben de seni seviyorum canım ama sen bunu zaten biliyorsun değil mi?
      Sevgiler...

      Sil
  19. Nilgün ablacığım, bende bunca sıkıntıya rağmen niye mutluyum diyordum?Okumaya başlayınca biraz tereddüt ettim,ama sinema hariç her madde beni rahatlattı. umutluluk listesi hazırlasam eminim sizin ki gibi olurdu.Biraz başınızı ağrıtacağım ama bugün yazasım var Nilgün ablacığım.
    İlk madde tamam,kiradayım evlendiğimden beri oturduğum en küçük ve düzensiz evim bu evdi,nasıl sığacağımı bilemedim ama yılmadım,usanmadım,evimle seve seve uğraştım ve şuan evime gelenler,bu ev çsok samimi ,insanın yüzüne gülümsüyor diyorlar.Alt kat komşum evime ilk geldiğinde( evimizin şekli aynı hatta o ev sahibi) şaşırdı bu ev ne kadar genişmiş diye.Evimi her zaman sevdim siz gibi.
    Çok sıkıntılı bir dönemim ardından ,bu eve geçtim,ve taşınır taşınmaz oğlumla gidip bir kaplumbağa aldık,adını kekik koyduk,onu elime alıp yıkadığımda suyunu değiştirdiğimde,nasılsın Kekik diye konuştuğumda Allahım ben bu minicik hayvana merhamet ediyorum,sen de bana rahmet et diyorum.Şimdi bir de kedi alasım var ama eşimi ikna edemiyorum.
    Hobi konusu zaten bingo! :)
    Yardım konusunda araba kullanırken eli poşet dolu bir bayan yada yürüyen yaşlı teyze görünce asla affetmiyorum,hemen arabaya alıyorum,yaptığın yardımı söylemek çok ayıp biliyorum ama özellikle bunu yaptığımda içim inanılmaz huzur doluyor,çok da dua alıyorum.
    Fazla eşya mı?Ayy nefret ederim,hele giyilmeyen kıyafeler..Hesabını vermek çok zor!Tek fazlalıklarım hobilerimle ilgili atmayayım değerlendireyim dediklerimdir.
    Kitap okuyorum okumasına ama yılda okunan 20-25 kitap bir Türkçe Öğretmeni için utanç verici!
    Dergiler 5 yıldır hayatımda.İlk Evim dergisiyle tanıştım,ardından Home Art,Kendin Yap ve diğerleri...En büyük zevklerimden biri akşam çay içerken dergi karıştırmak!Beni inanılmaz mutlu ediyor.
    Sinema tiyatro;işte burada sınıfta kaldım Nilgün Abla. :)
    Arkadaşlarım da ehh işte iş arkadaşlarım kafi!Bir çok arkadaşı gezdiğim illerde bırakıp geldim. :(
    Vee mutlu son 3 kilo fazlamı hiç anlamadan kafama da takmadan son iki ayda verdim gitti!
    Nilgün abla;ne iyi oldu da bu yayını hazırladın sen.Ben de çok mu umursamazım bunca sıkıntı karşısında hala yüzüm gülüyor diyordum.Meğer haklı sebeplerim varmış!Bence biz bu maddeleri "Nilgün Hanımın Mutluluk Reçetesi" adıyla tüm bloglara duyuralım. :)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabiacığım sendeki pozitif enerjiyi ben yazılarından hissettim zaten. Evini seviyorsun,aileni ,hayatı seviyor ve en önemlisi sahip olduklarının değerini biliyorsun.
      Genç yaşına rağmen pek çok şeyi çözmüşsün geri kalanları da zaman halledecek zaten :)

      Sen yaz ,anlat ben dinlerim güzelim.Burada birbirimize bazen karşı komşumuzdan bile daha yakınız!
      Sevgilerimle!

      Sil
  20. Ay, yine ne güzel anlatmışsın...Hepsine yüzden bin katılıyorum..Listeyi okudukça, mutlu oldum. Zaten liste yapmak da mutlu eder beni..Gerçekten de, zaman ilerledikçe insan daha çok farkediyor aslında her şeyden mutlu olunabileceğini..Ama mutluluk, hala mutlu olabilmeyi başarmak, mutlu olma umudunu hiç kaybetmemek değil mi zaten? Bu pazartesi dopingi için çoook teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek Elifciğim sen her pazartesi gel bana :)
      Sevgiler canım ...

      Sil
  21. Ne güzel dillendirmissin yarabbim,size katilamamk mümkünmü!

    Ben hep bunu anlatmaya calisiyorum cevremdekilere,cogu anlayamiyor tabi,kapasite kapitalizmle basbasa gidiyor cünkü!

    Ne cok sey yazmak isterdim ama su "arinin" beni kalbimden vurdu,lakin bugün birkacindan arindim,ne kadar da delirttilerdi beni,neyseki son buldurdum,artik beni üzemeyecekler!

    Sevgiler,mutlu günleriniz hic bitmesin!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Terazi Kizi... Desene bu yazımda attığım taş tam yerine denk gelmiş! Sevindim arınmana ...
      Daha hafiflemiş olarak yoluna devam ederken daha mutlu olmanı dilerim.
      Sevgiler canım!

      Sil
  22. Tüm maddelere katılıyorum, söyleyecek her şeyi söylemişsin:) bu arada canım kek çekti:)))
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjdeciğim canın kek mi çekti? O kolay canım kek ne ki sen iste yeter !

      Sil
  23. cok uzaklardan sevgiyle bir merhaba...
    cok cok uzun bir yolculuktan sonra cocuklarimin yanindayim...
    ilk firsatta bil.s. ma kavustum,,,
    bu nasil guzel bir sohpet...evet bende hislerimi yazssam bu konularda anca bu kadar ortusurdu:)
    bayildim paylastiklarina,aynen katiliyorum,cani yurekten hepsine
    sizleri cok seviyorum,,selamlar vede sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cihancığım taaa uzaklardan buralara yolunu düşürdün ya ! Beni nasıl mutlu ettin bilemezsin!
      Bizden de sana selamlar sevgiler...

      Sil
  24. collete harikasın yüreğimi yazdınız yol ayrımı yaşadığım günlerdeyim 3 sene önce geldiğim adanadan birgün taşınacağımızı bilsemde tarihini bilemediğim İzmire sanırım erken yolculuk var kafam karmakarışık hayatımdaki güzellikleri görmemi sağladığın için teşekkür ederim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mirver bazen bir şey bahane olur göremediklerimizi görür duyamadıklarımızı duyarız...
      " Bu gün o gün " deriz.
      Yeni hayatında mutluluklar ve başarılar sana. Umarım her şey gönlünce olur,sevgiler!

      Sil
  25. Bahçeli bir evim olursa birgün , köpek ve kedi besleyecem kesin, kedi ve köpeğe sarılmayı özledim !! köyde pastoral bir hayattan sonra bu şehir hayatı beni mutsuz ediyor. yeğenlerimle oynamak ,ceviz ya da söğüt gölgesinde oturup çay içmek, çöp olmayan çimlere basmak beni mutlu eder.
    Allah, hep mutlu, hep huzurlu etsin :)
    sevgiler....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filiz canın sarılmak isterse eğer benim kızlar "hayır ! " demezlar aklında bulunsun !
      Amin ! Allah hepimizin mutluluğunu huzurunu daim etsin.Sevgiler...

      Sil
  26. Ne güzel bir yazı olmuş Nilgün hanımcığım ellerinize sağlık.Hepsine katılıyorum sadece evde eşim istemediği için hayvan besleyemiyorum ama sokaktaki hayvanlar için elimden geleni yapmaya çalışıyorum.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Mehtap hanımcığım olsun varsın. Onun da bir zamanı vardır ama biz kızlarla eşinizi ikna ederiz tabii siz isterseniz :)
      Sevgiler arkadaşım bizden size kocaman kocaman öpücükler,bazıları biraz sulu olabilir ama :)))

      Sil
  27. mutluluğun fotoğrafı var tabiki o pozu verebilene:)))
    güzel bir yazıydı nilgün'cüm.
    her anın tadını çıkararak, küçücük şeylerden mutlu olmayı bilerek sürdürüyorum hayatımı.
    darısı hiçbirşeyden mutlu olmayanların başına.
    kucak dolusu sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nagehancığım ne mutlu ki sen de çok geç olmadan mutluluğun şifresini çözebilmişsin !
      Amin !
      Darısı mutluluğu henüz içinde yakalayamamışların başına!

      Sil
  28. Keyifle okudum..Çoğunu yapmaya çabalıyorum şartlarımca :)
    Ben de bugün kendini sevmekle ilgli bişiler yazmıştım 2kedi1balık yorum yazmış sizin bu yazınızı ordan geldim :)
    bloguma beklerim,
    sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz sevgili love and smile. Her gelen konuğum beni çok mutlu eder.
      En kısa sürede ben de size iade-i ziyarete geleceğim...
      Benden de sevgiler...

      Sil
  29. işte bu keyiflere hayat denir... Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  30. Ne kadar güzel huzurlu bir insansın, ne kadar güzel yazmışsın, çok doğru. İnsan mütevazi olmalı, yazdıklarını uygulamalı ve her şey bu kadar basit aslında...
    Gönlüne sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinejan'ım mutlu olmak bu kadar basit aslında değil mi?
      Senin de yüreğine sağlık,çok teşekkürler!

      Sil
  31. :)benim listeyi yazmış koymuşsun buraya sanki:))daha ne olsun önce sağlık olsun gerisi listede işte!
    ellerin dert görmesin.unutanlara yada bilmeyenlere fener olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun Alanaycığım. Yolumuzu aydınlatan fener olsun!

      Sil