About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

17 Ekim 2012 Çarşamba

Atmıyoruz Yeniliyoruz / Ayakkabı Dolabı


Her zamanki gibi son dakika aklıma geldiği üzere cep telefonuyla çektiğim görüntüden ne kadarı anlaşılıyor bilemem ama bu ayakkabılık gayet zevksiz ama çok kullanışlı bir İKEA ürünüydü.
Açık renk "sanırım armut ağacı diyorlar bu renge " kaplama olan bu dolabı uzunca bir süredir merdiven altında kullandık. Sonra yukarı taşıdık az giyilen ayakkabıları koyduk içine. İşte o günden itibaren gözüme batmaya başladı. 
"Ne kadar zevksiz şeysin sen " diye gittim geldim söylendim ama atmaya kıyamadım. 



Sonra bir gün boyamaya karar verdim . Hiç zımpara falan yapmadım. Önce 2 kat primer (kapatıcı ) sürdüm. O ara çok işim vardı 3-4 gün öylece kurumaya bıraktım. Kapatıcı iyice kuruduktan sonra üstüne istediğiniz rengi sürebilirsiniz. Merak edenler için primeri ben Atölye'den alıyorum ama Koçtaş'ta boya reyonunda gördüm. Yalnız Koçtaş'da satılanlar miktar olarak çok fazla olduğundan almak istemedim. Bir de o kapatıcı bizim craft malzemeleri satılan yerlerdeki ile  aynı mı bilemedim. 


Gittim geldim boyadım. Boya olarak CADENCE 0650 fildişi akrilik boya kullandım. Kapaklarında da görür görmez çok sevdiğim bu  görselleri tercih ettim. Merak ederseniz eğer görselin benzeri  amazon da mevcut..  
Bağlantıdan siz de bakabilirsiniz.



Görselleri yapıştırdıktan sonra yağlı boya eskitme uyguladım. Banyoda kullanacağım için çok yoğun bir eskitme yapmadım,sürekli elimde kuru bir bezle silerek istediğim tonu yakalamaya çalıştım. En sonunda vernikledim. 
Şimdi -hiç aklımda yokken - banyo dolabı olarak  severek kullanıyoruz. Eşim "ee ayakkabılarımızı nereye koyacağız "diyor. Hiç belli olmaz bakarsınız aklıma eser ,alakasız bir eşya bundan sonraki yaşamını ayakkabı dolabı olarak geçirir bizim evde :) 
Merak edenler için dolabın üstündeki horozlu  ıvır zıvır kutusunu da ben boyadım. Öyküsünü de bir sonraki yazımda anlatacağım.
Bu günlük de bu kadar.
Kalın sağlıcakla!


97 yorum:

  1. Elinize sağlık şık bir dolap olmuş.Güle güle kullanın.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş çok beğendim ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  3. Canım ablacığım bayıldımm ellerine, emeğine sağlık. Çok çok güzel olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. çok güzel olmuş ellerinize, emeğinize sağlık, yüreğinizin sıcaklığı dolabınıza yansımış

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nesli bu ne güzel bu ne sıcak bir yorum. Çok teşekkür ederim:)

      Sil
  5. elinize sağlık, gerçekten harika olmuş.

    YanıtlaSil
  6. Çok ama çok güzel olmuş... Güle güle kullan canım. Bence bu işi ticarete dökmeli ve bu sanat eserlerini herkesle paylaşmalısın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didocuğum teşekkür ederim Dükkan Pati'de ufak dekoratif objelerin satışı devam ediyor.

      Sil
  7. harika olmuş ve banyoya da cuk oturmuş :) sanki özel ölçü ile kesilmiş dolap.Tasarım süper ,süper :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlknurcuğum haklısın! Sipariş yaptırsam ancak bu kadar olurdu:)
      Teşekkürler canım!

      Sil
  8. Nilgün ablacım, süper olmuş ve yerine de çok yakışmış. Kesinlikle atmamak lazım, gün gelir böyle güzel bir geridönüşüm oluverir işte:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahh Siminciğim! Aklımın ermediği zamanlar neler neler attım bir bilsen:(

      Sil
  9. Gördüğüm en güzel yenileme bu
    Sıradan bir dolap adeta bir sanat eserine bürünmüş çok ama çok beğendim
    Ellerinize sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Asya, Beni mahcup ediyorsunuz çok teşekkür ederim. Biraz değişti işte :)
      Benden de size sevgiler!

      Sil
  10. Yerinide tam bulmuş ölçü alıp dolap yaptırsanız oraya sığmayabilirdi.Çok güzel bir çalışma...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hobby Dünyası çok haklısın! Marangoza yaptırsam kesin bir aksilik çıkardı.Çok teşekkür ederim!

      Sil
  11. Çok güzel olmuş, ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gözlük hoşgeldin! Nazik ziyaretin için Çok teşekkür ederim!

      Sil
  12. zevkinize ve desen seçiminize hayranım ..boyama işlerini ve decopaj çalışmalarını bende acemice bloglardan yararlanarak yapmaya çalışıyorum ..*-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebekana beni mahcup ettiniz. Teşekkür ederim.
      Bloglar paylaşım için var ,ben de o kadar çok şey öğrendim ki.
      Size de kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  13. Çok güzel olmuş,desenler ve renkler çok uyumlu,banyoda da şık duruyor.ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün hanımcığım çok teşekkür ederim.
      Bu görseli görür görmez bayılmıştım ben de,beğeniniz beni mutlu etti.
      Sevgiler.

      Sil
  14. Eli öpülesi birisin sen Nilgün Abla:) Tek kelimeyle SÜPER!
    Onca telaşenin arasında , bir yandan tadilat yaparken böyle bir güzelliği ortaya çıkartmışsın.. Gerçekten ellerine sağlık. Nefis olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Aydacığım ,çok tatlısın canım!
      Bu boyama işi beni dinlendiriyor. Bir yandan tadilat yapılıyor bir yandan da gidip iki fırça atıp geliyorum işte :)
      Teşekkür ederim güzel sözlerin için.

      Sil
  15. Şahane olmuş, evde iki tane böyle dolap var ah bir de vakit olsa da ilhamlarımı ;-) hayata geçiriversem ben de. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ecehan ilham arkadan gelir bence al boyalarını başla boyamaya. Çok eğleneceksin ve dinleneceksin inan bana.
      Şimdiden kolaylıklar dilerim!

      Sil
  16. Öncesi/sonrası projeler beni inanılmaz heyecanlandırıyor. Enfes olmuş..işte bu!Güzel günlerde kullan colette'cim.
    Büyük objeler her nekadar beni korkutsa da senden cesaret alıyorum inan ki...bi de heryeri karıştıran kaan batu olmasa daha kolay boya yapıcam ama kesin eller :))şimdilik beklemede kalıyorlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebiciğim büyük objeler seni hiç korkutmasın. Biliyorum sen çok titiz ve temiz çalışıyorsun o nedenle biraz uzun sürer ama sonuçta öyle güzel şeyler çıkarırsın ki tüm yorgunluğuna değer.
      Şimdiden kolay gelsin canım!

      Sil
  17. Harika olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  18. Ama Nilgun abla yine harikalar yaratmissin.Bayildim cok guzel ellerine saglik,gorseller de cok yakismis iyi gunlerde kullan. Bir de bu tarz kaplama mobilya boyama ile ilgili cok guzel bilgiler vermis oldun.Yapim asamasi,primer gibi cok tesekkurler.Belki bir gun bende Kagan'dan firsat bulursam evdeki orta sehpayi degistiririm :)
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur güzelim neden olmasın? Sonuçta daha uzun sürer ama sonuç buna değer. Orta sehpama ben de el atsam çok iyi olacak :)
      Şimdiden kolaylıklar dilerim sana da Gülşahcığım!

      Sil
  19. Harika, harika,harika! Vitrine koymalık bir dolap olmuş ya! Duvardaki girintiye tam oturmuş bir de, çok beğendim çok :)
    ! •• Değerlendiriyorum & Paylaşıyorum •• !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili D P ben de şaşırdım ama tam da orası için yapılmış gibi uydu işte :)
      Teşekkürler canım,sevgiler!

      Sil
  20. Nilgün hanımcığım şahane olmuş desen,renk seçimi çok güzel yağlı boya eskitme çok başarılı yerinede çok yakışmış ellerinize,emeğinize sağlık.İyi günlerde kullanın.Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap hanımcığım çok teşekkür ederim. Yağlıboya eskitme konusunda hala acemiyim kendimi geliştirmeye çalışıyorum.
      Benden de size sevgiler!

      Sil
  21. Tam bir şirinlik abidesi, tıpkı diğer çalışmalarnıız gibi, Nilgün Abla'cığım, ellerinize sağlık, diğer koşuşturmacalarda da kolaylıklar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handancığım çook teşekkür ederim !
      Diğer koşuşturmalara biraz ara verdik bayram sonrası yine başlayacağız.
      Sevgiler canım!

      Sil
  22. Bayıldım! Ellerinize sağlık! Sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Miray teşekkür ederim:)
      Benden de sevgiler size kucak kucak!

      Sil
  23. Güzel günlerde kullanın.Böyle rengarenk şeyler insanın içine mutluluk aşılıyor.Hele de doğru yerde kullanıldığında.Sizin evinizde hiçbir eşyanın atıl durumda kalacağını zannetmiyorum Nilgün Abla.Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hümeyracığım bu gidişle evde elden geçmedik eşya kalmayacak gibi:)
      Kırmızılı ,yeşilli, mavili canlı renkler bana neşe veriyor gerçekten de. Evimde görmeyi çok seviyorum bu renkleri.
      Teşekkürler canım sevgiler!

      Sil
  24. Tadilat, yenileme, düzenleme... Elinizden her türlü güzellik geliyor. Süpersiniz valla!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esinciğim bu iş beni dinlendiriyor,tadilat süreci bildiğin gibi çok sıkıntılı oluyor ben de böyle eğleniyorum işte...
      Sevgiler!

      Sil
  25. Ay yine ne güzel şeyler yapmışsın böyle beni imrendiriyorsun colletteciğim ben yapamadıkça da gidip gelip böyle görselleri gözüm arayıp buluyor.. şaka şaka çok güzel olmuş vallahi..keyifle yaptıklarını takip ediyorum haberin olsun sevgiyle kal..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükran hanımcığım yapmayın Allah aşkına siz hem çalışyor hem de güzelliklere zaman ayırıyorsunuz. O güzel yemekler dekorasyon fikirleriniz de bana ilham veriyor.
      Benden de size sevgiler kucak dolusu!

      Sil
  26. sanırım zamanı böyle güzelliklerle değerlendirmeyi senden öğrenicem Nilgün ablacım:)
    yardım et şu yetenek fukarası kıza:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapma Meyracığım kendine haksızlık etme. Bu işler zaman ve fırsat meselesi zamanı gelince sen çok daha güzellerini yapacaksın ve kendine şaşıracaksın. İnsan kendini sonradan keşfediyor inan bana.
      Sevgiler canım!

      Sil
  27. olamazzzzz bu kadar güzel olamazzzz hayran kaldım,bayıldım.aklım durdu.zevkinize ellerinize emeklerinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpil hanımcığım çok teşekkür ederim :) Güzel yüreğinize, kaleminize sağlık!

      Sil
  28. Sizi uzun zamandır takibe almış sessiz sessiz takip ediyordum. Ama dolabı görünce dayanamadım. Harika bir yenileme çok şirin olmuş. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Feray hanımcığım önce hoşgeldiniz diyeyim o halde. Şimdiye kadar sessiz sedasız izledim diyorsunuz.Sağ olun var olun! Burası biraz da sohbet etme ,günlük sıkıntılardan kaygılardan uzaklaşma alanı,gelin yazın rahatlayın siz de...

      Her zaman beklerim,sevgiler!

      Sil
  29. nefis olmuş.bu halini alacağı günü beklemiş ayakkabılık.harika ve çok uyumlu olmuş.boyutları da çok uygun.daracık yerlere göre.ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebeğim çok teşekkür ederim. Benim de hiç aklımda yokken oluverdi işte. Yerini pek sevdi ayakkabılık :)))

      Sevgilerimle...

      Sil
  30. Canım varya mükemmel bir iş olmuş bu..En sonunda ahşap boyamaya tekrar yollayacaksınız beni..
    Bu kadar da yaratıcılık olmazki canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İjlalciğim başla vallahi. Başla ki bizim de gözümüz gönlümüz şenlensin. En iyiyi en güzeli senin ellerin boyayacaktır ben eminim!

      Sil
  31. sevgili nilgun...
    hayranlikla seyrettim.....
    bu kadarmi guzel yakisir konulan yere...
    sevgiyle kullan insalllah
    sevimlinin sevimlisi olmus:)
    en son yaptigin yorum icin gonulden tesekkurler
    kiz kardesime gel oku dedim
    bircok akrabadan daha sicak bir yaklasimla yazmisin,,,,
    blogun bu yonunu cok seviyorum
    gonulden sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Cihan güzel yüreğinden sıcak kaleminden dökülen her söz için çok teşekkür ederim !

      Her şey güzel gönlüne göre olsun.
      Sevgiler...

      Sil
  32. Eski bir eşyaya yeniden hayat vermek ne güzel.Çok çok güzel olmuş Colettecim ellerine sağlık.Keyikle kullan:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan hanımcığım bu iş benim için bir çeşit terapi. Hem eğleniyorum ,hem de yorulurken dinleniyorum. Bazıları mutfakta zaman geçirmekten hoşlanır ya işte ben de boyarken zamanı dünyayı unutuyorum. Sonuç da hoşuma giderse değmeyin keyfime.

      Sevgiler arkadaşım!

      Sil
  33. valla harıka benımde var buna benzer bı ayakkabılık zaten yetmıyorda bıze bu kapatıcıdan banada lazım atolyede nekadar acaba bu kapatıcı ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Esca Atölye'nin telefonu 0 530 926 93 03 Boyacı Kedi Dekoratif Boyama Atölyesi Şeyda Budak 'dan her türlü bilgiyi alabilirsiniz.
      Sevgiler!

      Sil
  34. Yanıtlar
    1. Hah hah ! Bit pazarına nur yağacak yakında .

      Sil
    2. Ne biti ne pazari Nilgun Hanimcim. Bunlari satasi olsaniz, eminim ozel koleksiyon parcasi olarak Laura Ashley koleksiyonuna dahil olurdu. Cok guzel olmus. Elleriniz, zevkiniz dert gormesin, gozumuz senlendi.



      Sil
  35. bayıldım :) değişmemiş yeniden doğmuş resmen!! ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Filiz,şahane muhabbeti kaçırmışım ya dün akşam yanarım yanarım ona yanarım ben !
      Teşekkürler efenim,naçizane boyayıp duruyorum işte ...

      Sil
  36. çok güzel olmuş ellerinize sağlıkkk ne güzel bir geri dönüşüm bu

    YanıtlaSil
  37. Elleriniz dert görmesin, harika olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafızam beni yanıltıyor olabilir şimdiden özür dilerim. İlk ziyaretiniz mu İlknur Şenel?
      Öyleyse de değilse de hoşgeldiniz!
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  38. ıkea bu halını görse eskısını satmaya utamnırdı kesın:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Örgü Tasarımları ,olsun varsın ikea çirkin satsın biz güzelleştirelim değil mi?
      Yoksa neyle oyalanacağız ?
      Sevgiler...

      Sil
  39. Çok harika olmuş gerçektende. Elleriniz dert görmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Senay çook teşekkür ederim:)
      Sizin de ziyaret edip yorum bırakan elleriniz dert görmesin!

      Sil
  40. Yanıtlar
    1. Haticeciğim çook teşekkürler sevgili arkadaşım!

      Sil
  41. bayıldım! ellerinize sağlık, çok yakışmış yerine de:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ececiğim sanki banyodaki o girinti için özel yaptırmışım gibi oldu . Sipariş yaptırsam bu kadar uymazdı değil mi?
      Teşekkür ederim canım!

      Sil
  42. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  43. Her zamanki gibi, harika bir iş çıkarmışsınız!
    Ben de sizin bu fikrinizi çalabilir miyim? Yatak odamızda kocaman, çirkin, duvara "yapışık" bir gardırop var - ev sahibimiz sökmemize izin vermiyor, doğrusunu isterseniz işimize de yaramıyor değil, ama hem çok eski hem de rengi korkunç. (Sizinkinin eski rengine de bayağı benziyormuş...) Ne zamandır "ne yapsam, ne yapsam" diye düşünüp duruyordum. Boyatmak ve eskitme yapmak çözüm olarak bana da uygun bir fikir gibi geldi, sayenizde bu işin güzel olabileceğine inandım. Şimdi şu boyatma eskitme nasıl yapılır - onu öğrenmem lâzım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Yasemin çal tabii ki. Ben niye paylaşıyorum ? Fikir vermek için .
      Çok memnun olurum ve de sonucu bizimle paylaşırsan sevinirim.
      Ben epey detaylı anlatıyorum birazcık gayretle sen kendin bile boyayabilirsin.
      Şimdiden kolay gelsin !

      Sil
  44. Her zamanki gibi, harika bir iş çıkarmışsınız!
    Ben de sizin bu fikrinizi çalabilir miyim? Yatak odamızda kocaman, çirkin, duvara "yapışık" bir gardırop var - ev sahibimiz sökmemize izin vermiyor, doğrusunu isterseniz işimize de yaramıyor değil, ama hem çok eski hem de rengi korkunç. (Sizinkinin eski rengine de bayağı benziyormuş...) Ne zamandır "ne yapsam, ne yapsam" diye düşünüp duruyordum. Boyatmak ve eskitme yapmak çözüm olarak bana da uygun bir fikir gibi geldi, sayenizde bu işin güzel olabileceğine inandım. Şimdi şu boyatma eskitme nasıl yapılır - onu öğrenmem lâzım...

    YanıtlaSil
  45. Canım alkışlıyorum seni harika olmuş.Sarozda aynı ayakkabılık bizde de mevcutMarmaris dönüşü yaparım diyeceğim ama bu konuda hiçbir bilgim yok rezil ederim diye cesaret edemem ama seni kutluyorummm.

    YanıtlaSil
  46. Yaptıklarınız insana cesaret veren cinsten. Ahşap boyamaya sayenizde başladım diyebilirim. Bu yüzden yapım aşamalarını paylaşmaya çalışıyorum ki iyi veya kötü görenler bir şeyler öğrensin. Yanlış yaptıysam da paylaşıyorum ki benim hatalarımı tekrarlamasınlar. Şimdi yine sayenizde evdeki dörtlü zigon sehpama el atacağım. Verniği çok kötü ne koysam iz bırakıyor. Belki iyi bir dönüşüm de ben yapabilirim :) Sevgilerimle.
    İsmim Merve bu arada (:

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merveciğim böyle bir çalışmaya esin kaynağı olabildiysem ne mutlu bana.
      Sana kolaylıklar dilerim.
      Bloğuna gidip bakacağım :)

      Sil
    2. Yaptımm sevgili coletté, ama olmadı gibi. Chalk Paint ile astar yapmak istedim zımpara olmasın diye. Bir de buralarda malzeme bulmak zor başka çarem olmadığı için chalk paint en ulaşılabilir çözümdü. Ama karışımı beceremedim galiba, çok katı olduğu için pürüzsüz olmadı zemin ne kadar uğraştıysam.. Şimdi diyorum ki boyaya çok daha az derz dolgusu katarak son bir kat vurayım, o zaman rulo fırçayla da sürülür hem. Ama sizlere sormadan yapmayacağım. Yoksa sehpalar cidden çöpe gidecek bu gidişle :))) Bu da aşamaları anlattığım postum :))

      http://gizyolcusu.blogspot.com/2013/11/sehpalar-yeniliyoruz.html

      Sil
  47. Merhabalar:) Vallahi harika olmuş. Çok güzel bir hale gelmiş. Ne hoş fikir. elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  48. cok güzel olmuş emeginize sağlık. aynı dolaptan benim de var..bende yapmak istiyorum. fakat cekmece ici eğik olduğu icin birsey koyamam diye kararsizim..siz içini nasıl kullaniyorsunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayakkabı dolabı olarak kullandığım için sorun olmuyor. Siz de boyayın bence .

      Sil