About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

16 Mayıs 2019 Perşembe

yuvarlak bohem çanta örelim


Yeniden merhaba!
Çoklu fotoğraf yükleyemiyorum ama bu çantanın yapılışını elimden geldiğince anlatmaya çalışacağım ;

Öncelikle malzemeleri yazayım, kalın pamuklu ip , evde Loren marka ipim vardı yaklaşık 2 yumak kullandım , dilerseniz granny motifler ama şart değil , çantanızı başka şekilde de süsleyebilirsiniz , örneğin benim motifleri birleştirdiğim yerlere siz örnek çalışması yapabilirsiniz, ipinizin rengini değiştirebilirsiniz, artık hayal gücünüze ve tabii eldeki malzemeye kalmış...

Farklı numaralarda 2 tığ , ben 3 ve 4 numara tığ kullandım .
Çanta sapı ve dikmek için iğne

1. Sıra Önce dilediğiniz büyüklükte bir daire örmek üzere sihirli halka ya da 4 zincir içine 16 adet tekli trabzan yapıyoruz  
2. sırada bir trabzana tek diğerine çift batıyoruz , 
3. sırada da aynı işlemi yapıyoruz. 
4. sırada 4 trabzanda bir arttırıyoruz, ( kasma yaparsa 4 değil de 3 trabzanda bir arttırın.) .
İpinize ve tığ numarasına göre arttıra arttıra dilediğiniz büyüklükte bir taban oluşturun, bu noktada dilerseniz motif ekleyin dilerseniz renk değiştirin. Motifler yaklaşık 4 parmak yüksekliğindeydi ve bir 4 parmak daha ördükten sonra çantanın yanlarını belirlemek için görselde gördüğünüz siyah iplikle bir küçük numara tığa geçmek suretiyle 2-3 sıra sık iğne çalışıyoruz . Yine küçük numara tığla çantanın saplarını oluşturmak için 4 trabzanda bir eksilterek 2 sıra sık iğne çalışıyoruz . Büyük numara tığa geçiyor , 4 zincir çekiyor 5. trabzana batıyor yuva hazırlıyoruz . Sıra boyunca işlemi tekrarlıyoruz. Bu yuvalara 4’er tekli trabzan işliyor çantanın sapını dikebileceğimiz yüksekliğe gelince ipi uzunca bırakıp kesiyoruz. Aynı işleni diğer sap için de uyguluyor ve çantanın saplarını. uzunca bıraktığımız iplerle  dikiyoruz.

 Püf noktası : eliniz gevşekse küçük numara tığla çalışın ya da tekli trabzan değil de sık iğne yapın ! 


Keyifle örün güle güle kullanın, takıldığınız noktada lütfen sormaktan çekinmeyin.

Kalın sağlıcakla !

4 yorum:

  1. Ne yalan söylemeli, benim favorım bu model..Daha az "granny" benim için, hatta belki ben örerken bu renkli kareleri çantanın renginde de örebilirim..Bu kadar düzgün bir şey çıkarabilir miyim bilmiyorum ama, denemeye değer..Ellerine sağlık, içimizi açıyorsun güzel postlarınla kaç gündür..

    YanıtlaSil
  2. Hayal ettikçe gelişecek bir model bu Elifciğim. Granny’ler elimde vardı ekleyiverdim , bir daha örersem tek renk çalışacağım. Sen çok çok daha düzgün çalışıyorsun lütfen, tevazuya gerek yok 💓

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim, ama şımartmayın beni kuzum, başedemezsiniz :))

      Sil