About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

17 Temmuz 2017 Pazartesi

Sakız Adası İzlenimlerim

Gezi yazılarında esas vak’anüvist misali anında not tutmak ki ben bunu beceremiyorum ,  ” iyisi mi gelir gelmez , sıcağı sıcağına yazayım ” dedim …
Sakız’a haftanın her günü sabah Çeşme’den feribot ve Katamaran kalkıyor , aynı gün akşam dönüyor. Önceden Yunanisten vizesi alabileceğiniz gibi adaya giriş için kapıdan günlük vize alınabiliyor , biz yeşil pasaporta sahip olduğumuz için vizeye gerek duymuyoruz ama çalıştığımız kurumlardan ” barkodlu görev dökümü ” aldık. Bu belgeyi e- devlet’ten kendiniz de indirebilirsiniz. Hoş bu bilgilere siz zaten internetten ulaşabilirsiniz.
Aman siz siz olun hafta sonu gidiyorsanız en az 1- 1,5 saat önce pasaport kuyruğuna girin. Türk aklı işte , her aileden bir nöbetçi kuyruğa giriyor , bir bakıyorsunuz siz pasaport kontrolüne yaklaştıkça önünüze hooop 5-10 kişi daha ekleniveriyor.
Birden fazla şirket Sakız’a sefer düzenliyor demiştim ya biz tavsiye üzerine Ertürk’ü tercih ettik, diğeri Turyol. Pasaport kontrolünden geçtik , bir kuyruk da gemiye binerken … İki tür gemi var limanda ; Feribot aracıyla seyahat edenler için , Katamaran araçsız yolcular için ; doğru kuyruğa girdiğinize emin olun ve burada da Türk İnsanın’nın saygılı(!) tutumu nedeniyle pek çok kargaşa yaşanıyor hazırlıklı olun. Biletlerde numara olmadığından boş bulduğunuz yere oturun. Mümkünse kapıya yakın oturun, zira inişte de kargaşa yaşayacaksınız.
Rastlantı mı bilemeyeceğim bizimki diğer şirkete göre yarım saat geç kalktı, dolayısıyla diğer şirketin yolcuları bizden önce limana indiğinden Sakız’da pasaport kontrolünde çok uzun süre bekledik.
Kontrolden çıkınca hemen sola doğru yürüyün 50-100 metre ötede bizim usul demleme çay ve kahvaltı veren küçük kafeler , onların hemen yanında da araç kiralama şirketleri var. Ben sabah çayını severim , çay eşliğinde küçük bir tostla kahvaltımızı hallettik ve hemen az öteye yürüyüp adayı gezmek için araç kiraladık . Günlük turlar da var ama zaten dersimizi çalışıp rotamızı belirlediğimiz için tura katılmak yerine araç kiraladık. Fiyatlar günlük 40 avrodan başlıyor.
Haritamızı açıyor Adanın güneyini gezmeye başlıyoruz. İlk durak Pyrgi köyü . Fazlaca turistik bulduğumu not düşeyim. Binaların dış yüzeyindeki seramik işçiliği nedeniyle çokça turist çekiyor. Köy meydanında soluklanıyor, soğuk bir şeyler içiyoruz. Hava hareket ettiğimiz Çeşme’ye oranla daha tahammül edilebilir derecede ama öğle saatleri olduğundan biraz zorlanıyoruz.

Phirgi Köyü’nün meşhur evlerinden biri !
Rotamızı Mesta Köyü’ne çeviriyoruz. Sokaklarının temizliği, insanlarının konukseverliği, evlerin şirinliği ile gönlüme taht kuruverdi . Uzunca bir süre daracık sokaklarında dolaşıp sonrasında biraz soluklanmak için köy meydanındaki bir kır kahvesine oturuyoruz. Burada da soğuk bir şeyler içiyoruz.

Aracımızla kah sahil yolundan , kah adanın içine girerek birkaç köyü daha ziyaret ediyor ve Sakız’ın merkezine Chios’a dönüyoruz. Burada daha önce adayı ziyaret eden bir arkadaşımızın tavsiyesine uyuyor ” Delfinia  Restaurant’ta ” deniz ürünleri yiyiyoruz. Fiyatlar makul, porsiyonlar doyurucu. Aynı menüye vaktiyle yarım saat uzaklıktaki Çeşme’de servet ödendiğimizden bu işe  üzülelim mi sevinelim mi karar veremiyoruz !
Yemekten sonra aynı güzergahtaki bir dükkandan hediyelik ufak tefek bir şeyler satın alıp aracımızı teslim ediyor dönüş için limana yürüyoruz. Biz Keşkül’ü evde yalnız bırakamıyoruz , tek geceliğine bile olsa emanet edecek kimse  bulamadık , dolayısıyla aynı gün İzmir’e döndük.
Hafta sonu tatili için gelenler çoğunlukta olduğundan dönüşte gemide kolayca yer bulduk, hiç sıraya girmeden pasaporttan çıktık ve yarım saat kadar sonra evimizdeydik !
Ben gezi yazarı değilim, – burası benim bloğum-  elimden geldiğince izlenimlerimi anlattım, zaten internette o kadar çok bilgiye ulaşmak mümkün ki arzu eden rahatlıkla ulaşabilir !
Keyifli günler dilerim 💙

1. seyahat et sıhhat bul diyen güzel söylemiş. ne güzel resimler. resimler bu kadar güzelse kendisi nasıldır görmek lazım. begonvilin küpünden bir de benim balkondaki begonvile gerek. Bayıldım ona da...

2. Seyahat güzel şey haklısınız.
    Bu fotoğrafı çekerken küpte gözüm kalmadı dersem yalan olur , bulsam hemen alırım !

3. Ne güzel yapmışsınız ♥♥♥ Keşke Keşkül' e bakacak birileri olsaymış da kalabilseymişsiniz. Ama olsun, buna da şükür ♥♥ Denize de girdiniz mi sahi?

Çoklu sevgi ve baki selamlar ♥♥♥

1. Denize girecek kadar zamanımız yoktu, adayı bir günde gezip bitiremedik bile, Keşkül'ü emanet edebileceğimiz kişi o kadar az ki 😟

4. Yeni yerler götmek, keşfetmek en sevdiğim şeylerden, yalnız kalabalığı hiç sevmiyorum mümkünse en sakin günlerinde gidip gezeyim.
    Ne güzel resimler ve nasıl güzel bir adaymış burası, keşke daha çok resim ekleseydin Nilgün ablacım,
    Keyifli gezmeler diler, evdeki tüylüleri öperim.

1. Sebuşcuğum bence de kesinlikle eylül- ekim gibi gitmek daha mantıklı. Kalabalıktan hiç hoşlanmıyorum, insanların saygısız hallerini kaldırabilecek yaşı çoktan geçtim ben. Fotoğraf konusunda haklısın ama telefonla çektim,hepsi istediğim kalitede olmadı tabii , o sıcakta makine taşıyamazdım . Biz de sizi öpüyoruz .

5. Gezi yazarı olarak okumadım ben de, çok sevdiğim Ablam oralarda nasıl gezmiş nasıl ulaşmış merak ettiğim için okudum.
    Her satırı okurken hayal ederek gözümde canlandırdım. Bu yüzden iyi ki yazdınız bu yazıyı, okumak da en az sizin gezmeniz kadar keyif verdi bana.
    Ayrıca komşularımız çok sık gider oraya, fotoğraflara bakmaya doyamam.. En sevdiğim ise her zaman sokakların temizliği ve o sevimli ter temiz evler..
    Aynı temizliği keşke buralarda da bulabilsek..

6. Ayy Nilgün abla aynı anda başkasına da yorum yazacaktım karıştırdım iyi mi:)Önceki yorumu dikkate alma.Keşke yakın olsaydık ben Keşkül'e seve seve bakardım.Öykü çıldırırdı zaten.

7. Merhaba arkadaşlar siteniz için daha güzel ücretsiz Tema ve Scriptler için Adresine girip ücretsiz bir şekilde indirebilirsiniz.

8. Merhaba canım.
    Tekrar buluşmak çok güzel. Ne harika bir kaçamak olmuş.

9. Ne kadar güzel bir gezi olmuş, o asılı gördüklerim domates mi merak ettim?

10. Blogdan okumak ve izlemek daha keyifli geldi bana. Tavsiyeler için de teşekkürler. Devamını dileriz.

11. gezmek gibi var mı, her sabah gözümü açtığımda gördüğüm Symi adası dahil henüz hiç bir komşu adayı gezip göremedim. aklımda ve listemde ...