About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

24 Ağustos 2015 Pazartesi

Karaburun / Bir hafta sonu kaçamağı


" Hiç olmadı ayda bir kez yayın yapayım " diyorum . Olmuyor.
Ben çevrem mutsuz olunca mutlu olamıyorum. Mutlu olamayınca da dut yemiş bülbüle dönüyorum. Ağzımı açamıyorum. İçimden gelmiyor işte ...

Ülke yangın yeri gibi. Cayır cayır yanıyor,gencecik bedenler yine , yeniden toprağa düşüyor . Yüreğim kaldırmıyor... Bunca acı içindeyken insanımız ne yazayım,neyi anlatayım bilemiyorum işte .
Öyle bir şey ki mutlu olmak sanki yasak bu ülkede.

Zaman bazen çok hızlı bazen de ağır aksak geçip gidiyor . Ağustosun sonuna geldik ,Eylül ayı -en sevdiğim aylardan biri ,diğeri Aralıktır bilirsiniz - dilerim güzel geçer. Serin serin ,efil efil esintili oluversin lütfen ve en önemlisi her sabah güzel haberlere uyanalım...



Biz İzmir'de yaşayanlar çok  şanslıyız. Hafta sonları çevrede gidilecek pek çok yer var. Tek sorun sıcakta gezmekten hiç keyif alamıyorum. Geçen pazar baktık hava nispeten serinlemiş kahvaltı sonrası atladık aracımıza Karaburun'a çevirdik rotamızı. Koyları geze geze şahane manzaranın keyfine vara vara önce Balıklıova,sonra Mordoğan en sonra da Karaburun'a uğrayarak ,canımız ne çekerse onu yiyip içerek gezdik dolaştık.

İzmir Karaburun arası yaklaşık 100 km. Birkaç yıl önceye kadar çok dar ve dönemeçli olan yolu şimdi oldukça düzgün. Yolun ilk 50 km.si otoyol bağlantılı, geniş ve ferah. Biz eski yoldan gidip yeni yoldan döndük ,zira koylara gire çıka manzaranın keyfine varmak istedik.

Karaburun'un havası her zaman çok güzeldir. Yazın en sıcak gününde bile tatlı tatlı eser. Denizi temiz ve plajları mavi bayraklıdır. Belediye plajını biz görmeyeli yenilemiş ve tesisler yapmış . Biz denize girmedik zira biraz kalabalıktı .

 
Karaburun'un merkezinde birkaç çay bahçesi var ki eski Türk filmlerinden fırlamış sanki . O kadar naif ve güzel ki anlatamam. Manzara da şahane !

Buradaki çay bahçelerinden biri olan 7 Kardeşler'den dondurma yemenizi öneririm. Çocukluğumuzun dondurma tadını alacaksınız .


Alın elinize dondurmanızı ,dar sokaklarını keşfe çıkın . 
Utanmayın ,burası İzmir , dünyanın yaşanılacak ilk on şehrinden biri, herkes öyle yapıyor zaten !
Mutlu olmayı bize yasaklayanlara inat koyverin kendinizi , çocuklaşın! Yiyin için gönlünüzce ... Ama akşama tazecik balık ,roka salatası ve deniz börülcesine yer bırakın midenizde olur mu ?


Sokak köpeklerini sevin ,onlarla yemeğinizi paylaşın, belki susamışlardır, suyunuzu paylaşın !
Onlar sizi, sizin onları sevdiğinizden çok çok daha fazla severler ,korkmayın ısırmazlar . 
Buradaki köpeklerin hemen hepsine belediye tarafından bakılıyor,kulakları küpeli ...


Karaburun bir Bodrum,bir Çeşme ,Alaçatı değildir. Sakin,saf ve tertemizdir. Yerlileri öyle kalmasını arzu ediyorlar. 

Hatta bana instagram hesabımdan " aman çok reklam yapmayın, kalabalıklaşmasın ,dokusu bozulmasın! " diye tembih edenler de oldu ...

Hem Türkiye'nin en sağlıklı yaşlıları buradaymış biliyor musunuz ?



Bu günlük de bu kadar dostlar ,yayın aralarını uzatmak istemiyorum ama ... Bakarsınız Sezen Aksu'nun  Gülümse  şarkısında olduğu gibi " her şey güzel olur hadi gülümseyelim ! "

not: Bir önceki yayınıma bıraktığınız birbirinden değerli yorumlar için çok ama çok teşekkür ediyorum. Mahcubum çok ,size  dönemedim ama telafi edeceğim :)

 

29 yorum:

  1. ah..ah...nilgün hanımcığım....bu kadar olur şimdi inanın çok üzüldüm. bizde ailece bu pazar karaburundaydık.önce sahilden gittik.biz ailece karaburuna aşığızda ...bu seneler biraz sanki farklı gibi..doğruda demişler karaburunu gezerken bozulacak diye korkduğum yerler.balıklı ovada dönüş garip amcanın yerinde güzeldir, balık için...kurabiyeside ... ..kır kahvesi çayı harikadır. karaburunun ..kahvenin alt sokağındaki evin kapı zili benimde dikkatimi çekti ,siz harikasınızda ben bu yaz pek iyi değilim annemden sonra ...aynı saatlerde oralardaymışız... ayak üstüde olsa tanışırdık.sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı şeyler nasip kısmet işi işte ... İnşallah bir gün tanışacağız , tatlı diline güzel yüreğine hayran olduğum Emel hanımcığım.
      İnanın ben de iyi değilim , ülkemde yaşananlar beni çok üzüyor , her ana gibi benim de ciğerim yanıyor. Sabır arkadaşım sabır...
      Sevgiyle kal !

      Sil
  2. Ne kadar üzülüp dertlensek de yaşam devam etmeli.. Umudumuzu kaybetmemiz olabilecek en kötü durum. Böyle bir şeyi fırsat olarak değerlendirebilecek kötü niyetli zihniyetler var ne yazık ki.. Umarım ulusça atlatacağız bu kara günleri.

    O sözünü ettiğiniz çay bahçeleri ne kadar da sade ve huzur vericidir. Öz be öz bizim kültürümüzün ürünüdür.
    Sokak köpekleri, kedileri candır. Bakışları ile teşekkür ederler. Sevilesi, korunası varlıkları kollayıp gözeten iyi insanların çok olmasını yürekten diliyorum. Tüm yazınız boyunca paylaştığınız iyi dilekler gerçekleşsin. Sevgimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili komşum elimizdekileri teker teker yitirdikçe eskiye bağlanmamız tesadüf değil elbet. Yaşamımızın en saf en temiz dönemlerine çocukluğumuza ait yerler çay bahçeleri,halk plajları .. İşte bunlar Karaburunda hala yaşıyor yaşatılıyor. Dilerim bozulmaz !
      Sokak canları için ise her zaman aynı düşüncede olduk zaten :)
      Sevgiler...

      Sil
  3. 7 kardeşlerden bizde kızımla yedik. hem de her gün. ne kadar güzel
    anlatmışsın ben de yazdım birşeyler ama zor yazıyorum şu sıralar. canım sıkılyor hemen.
    o yüzden kısa kestim karaburun yazısını. hem fazla da bilinmesin, emekli
    olunca geleceğiz oraya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Buket eşimle Karaburun'a her gidişimizde biz de aynı gözle bakarız . Tek sorun eşim hala çalışıyor ve kendi işi olduğu için de emekliliği hiç düşünmüyor :) Karaburun'un yolu her gün İzmir'e gidip gelmek için uygun değil biliyorsun.
      Bakalım artık bir gün karar verirsek seninle komşu olabiliriz :)

      Sil
  4. Büyük oğlumun çok sevdiği bir yerdir Nilgün'cüm. Çalıştaylar için gidiyordu. Ben henüz göremedim.
    Güzel bir paylaşım olmuş.
    Serinden öte, soğuk bir Ankara akşamından sevgiler, selamlar arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tülin oğluş haklı gidilesi ve görülesi bir yer. Dilerim en kısa sürede gidip görme hatta bir süre konaklama şansın olur.
      Nihayet en güzel havasına kavuşmuş,efil efil esintili güzelim İzmir'den sevgiler ♥

      Sil
  5. merhaba ben de 13 yıldır her yaz karaburun kaynarpınara gelirim istanbuldan.şu anda da karaburundayım ..kayınpederimin yazlığı var burada.zeytinlikler içinde sessiz ve huzurlu.başka bir yerde bu kadar güzel ve sakin plajlar bulmanız gerçekten zor.yol genişledikten sonra kalabalıklaşmaya başladı bile zaten..yazdıklarınızın hepsine katılıyorum.ben de bu güzel beldenin çeşme gibi olmasından korkanlardanım ayrıca..umarım olmaz.sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi yolu düzelince hem kalabalıklaşmaya başladı hem de her şey daha pahalı oldu. Bir de değişen insan profili kimi zaman can sıkıcı olabiliyor.
      Mutlu tatiller size ♥

      Sil
  6. Benim aklım Ege'de kaldı. Sabahın erken saatleri burası içinde uygun olur diye düşünüyorum. Pek merak ettim, yolum düşerse kesin uğrarım. Sevgiler çok!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kalmaz mı Ersin ?
      Akdeniz'in bunaltan nemi yoktur bizim buralarda ,her şeyimiz ;insanımız,yiyeceğimiz içeceğimiz pek güzeldir.
      Yine bekleriz e mi?
      Sevgiler ♥

      Sil
  7. karaburun güzel şirin küçük bir yer.Tam kafa dinlemelik yanii :)))

    YanıtlaSil
  8. ahhh adaşım ahhhh bende aynıyım yemek de yemesem bırak kahve içmeyi diyorum kendi kendime.. ama moral motivasyon sinir iç döküş sırasında içmiş bulunuyorum ama gönülden gelmiyor işte
    gülmek neşelenmek onca can yine başladık diyenlere de ayrıca kızgınım
    aslında hiç bitmemişti.. ordumuz geri çekilmiş gibi görünsede sınır ve orada sürekli bir ateş vardı
    dinmez namussuzların isyanı
    fhürer gelse de sabun yapsa bunları diye düşünmedim değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilgün arkadaşım,adaşım; bize mutlu olmayı haram kıldılar. Çok bir şey istemedik ki,huzur,sevgi , saygı ,barış ve kardeşçe yaşamak...
      Halkımızın aklı başına gelse bari ...
      Sevgiyle kal ♥

      Sil
  9. aman sakın bozulmasın! bilinmesin, çok fazla gidilmesin, yaşayanı da rahat etsin, günü birlik ziyaret edeni de. Ne çok üzülüyorum el değmemiş, doğal alanların insanlar tarafından talan edilmesine, işgal edilmesine. İşte bodrum, işte alaçatı örneği:(
    Bu saklı güzellikleri koruyabilsek keşke.
    Her yazdığına kelimesi kelimesine başımı salladım. Yüreğin anlaşmas ıda böyle bir işte. Sen yazmışsın gibi olur, sen demişsin gibi olur karşındaki söylese bile. İçten sevgilerimle Nilgünüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel'im biz insanoğlu nereye gittik de kirletmedik? Misal Alaçatı;daha birkaç yıl öncesinin sakin sessiz kasabası şimdi insan kalabalığından adım atılmayan sokaklarıyla o fiyatları hiç de haketmeyen yemeklerin servis edildiği restoranlarıyla benim için yaz aylarında uğranmaması gereken bir yer. Zaten dışardan gelen konuklar merak edip de görmek istemese Temmuz Ağustosta biz semtine bile uğramayız ...
      Neyse ki Karaburun'un yolu pek düzgün değil de bir süre daha böyle doğal kalabilecek. Sonra... Sonrası meçhul!
      Öperim güzel yanaklarından ♥

      Sil
  10. Nilgün abla ne iyi etmişsin de bu yazıyı hazırlamışsın... uzun zamandır İstanbul'dan aşırı ve ciddi anlamda bunalan bana çok iyi geldi. Yolum İzmir'e hiç düşmedi ama gezip görmeyi çok istediğim şehirlerden biri.. Bu cennet vatanda güzel günlere uyanmak dileğiyle...
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcığım daha çok yazayım istiyorum ama inan hem içimden gelmiyor hem de buralara artık pek kimse uğramaz oldu. Pek çoğumuz işin kolayına kaçıp ig.de anlık paylaşım yapıveriyoruz . Neyse seni de görmek güzeldi. Kal sağlıcakla ♥

      Sil
    2. Sen yine de içinden geldikçe yaz Nilgün abla, çok severek okuduğum blogların başında geliyor bloğun.. Ama haklısın ben de çok ihmal ettim buraları :( anlık paylaşımlar ne kadar kolay da olsa blogların tadı bir başka diyorum. Çok çok sevgilerimi gönderiyorum...

      Sil
  11. Paylaşımlarınızın hepsi ayrı ayrı keyifli bu arada size sormadan bloğumdan link verdim sorun olursa mesaj atın veya instagramdanda yazabilirsiniz o durumda hemen kaldırabilirim sevgiler...
    http://gomectevim.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşen hanımcığım hiç olur mu öyle şey? Tabii ki verebilirsiniz. Amaç paylaşmak paylaşırken çoğalmak.
      Sevgiyle ❤️

      Sil
  12. blog harici diğer alanlarda, beğenilerimizle bir şekilde birbirimizden haberdar olduk. lakin blog gibisi yok.
    kocaman bir merhaba sevgili nilgün....

    YanıtlaSil
  13. Çok özledim memleketimi :(

    YanıtlaSil
  14. Sevgili Nilgün,

    Büyük Atatürk'ün ; Büyük başarılar, kıymetli anaların yetiştirdiği seçkin evlatlar sayesinde olmuştur sözcüğü seni ve oğlunu ne güzel anlatıyor. Dilerim evlatlarımız yaşamları boyu iyi insanlarla karşılaşsın, şansları bol ,sağlıkları yerinde ve en önemlisi yuvalarında mutlu olsun, başka ne isteriz ki. Ayrıca, 30 Ağustos için instagram da bir kareye yer verdiğin için teşekkür ederim. Her şeyin gönlünce olması dileğiyle, kocaman sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Öznur , hayatta en çok eğitime değer veririm ben. Dünyanın daha güzel, insanların daha mutlu olabilmesi için iyi eğitim almalarının gerekli olduğunu düşünürüm. Bu anlamda evladım için en doğru olanı yaptığıma inanmakla birlikte ayrılığı hazmedemiyorum. Ülkem koşullarının bilime ve eğitimli insana uygun ortam sağlamadığının bilincine varmış olmak beni kahrediyor.
      Güzel dileklerin ve duaların için çok teşekkür ederim. Bu dileklerin her çalışan, üreten Türk genci için gerçek olsun inşallah!
      Çok teşekkürler , sevgiyle kal daima 💞

      Sil
  15. Psikolog Abla'nız artık burda... Danışmak istediğiniz her konuda ben yanınızdayım!

    psikologabla.blogspot.com

    YanıtlaSil
  16. özledik postlarını, patchworklerini, boyamalarını, kızlarını, kış geldi görüşmeyeli, nerelerdesin?

    YanıtlaSil
  17. Evet kesinlikle bu doğa güzelliği bozulmasın insanlara kafa dinleyecek yer kalsın :))) Harika bir yer hayran kalmamak elde değil :)

    YanıtlaSil