About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

10 Şubat 2015 Salı

Kış günleri / Bizim evin halleri


Bu yıl kış yurdun pek çok yerinde olduğu gibi bizim buralarda da çok çetin geçiyor. Günler kısacık üstelik hava fırtınalı ve karanlık olunca  yapılacak şeyler de pek kısıtlı oluyor haliyle...

Günlük temizlik,yemek hazırlıkları sonrası ya elişi yapıyor ya da kitap okuyup biraz da internette dolaşıyorum. 
Elimden geldiğince blog ziyareti yapıyor ve selam vermeden de çıkmıyorum. Tabii bu arada gözümden kaçan yayınlar olabiliyor ya da hala dilini çözemediğim tabletten bıraktığım yorumlar bir bakıyorum "püf ! " yok oluveriyor !

Bir de havayı biraz aydınlık bulunca bolca fotoğraf çekiyorum. Tabii en çok da bizim çocukların ...


Tagaddi hanımefendi


Yumuşak huylu az biraz tembel (!) Keşkül


Ve...Hala çok yaramaz ,sakar ve meraklı genç delikanlı Kimyon ...
Evdeki en değerli porselen,cam eşyaları seçerek kırmaya devam ediyor maalesef :(


Bahçenin soğuklarla hiç arası yok .Pek çok çiçeğim dondu maalesef. Geri kalanların da baharda ne olacağı belirsiz.


Bahçenin ucunda tek kalan Syklamen'i de ben kesip vazoya koydum ki " gözümün göreceği yerde dursun bari " dedim...




Şimdi nergislerin ve sümbüllerin tam zamanı ,ne yazık ki çoğu serada yetiştirildiğinden ev ortamında çok uzun dayanmıyorlar. 
Eh olduğu kadar artık ...


Kışı çok sevmeme rağmen bu mevsimde beliren tatlı yeme ihtiyacım bana kilo fazlası olarak dönmese çok iyi olacak ama ...

İşte bizden haberler bunlar.
Şimdi izninizle sizleri ziyarete geleceğim,acele edersem beş çayına yetişirim değil mi?
Kalın sağlıcakla!

78 yorum:

  1. TALI VE ÇİÇEKLERE BAYILDIM :)
    Kış herkeste aynı şekilde evde bat tahine vede kitap ikilemesi içinde geçmekte...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En güzelini yapıyorsun ,o keyfe bir de çay demle benim için :)
      Sevgiler ♥

      Sil
  2. bu soğuk günde çok iyi geldi çiçek fotoğrafları görmek. ben de balkonda açan çiçekleri kesip kesip gözümün önüne koymaya bayılıyorum. çok sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Keskul...(buraya kalp yapmak istiyorum ama bloglarda emoloji yok Nilgun abla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşkül çok mutlu oldu kalbe ,kedilere söylemedim ama çok kıskanırlar sonra :)
      Öpüyorum kocaman ♥

      Sil
  4. Ben de kedileri öpüyorum o halde, en çok da kimyonun o kısık gözlerinden..Çaya onları da getir, biraz 5 sütü almazlar mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman kediler evde kalsın Elif,Kimyon sakar şimdi bir şeyler kırar Tagaddi koltuk halı tırmalar;en iyisi Keşkül,veririz bir top saatlerce oynar :)))
      Çayı demle yettim :)))

      Sil
  5. Çook uzun zamandır girmediğim bloğumdan selamlar. O kadar uzunki şifremi unutmuşum giremiyorum.😐



    .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur böyle şeyler. Bunca şifre akılda nasıl tutulur ?
      Hoşgeldin,sen de çaya kal olur mu?

      Sil
  6. ah o keşkülün bakışları yedi bitirdi beni! nasıl içim gidiyor ağzını burnunu yoğurasım geliyor:))) kediler de çok tatlılar ama kıskanmasınlar sonra..
    bende yaz gelse artık diyorum çok özledim diyorum ama şuan kocaman kocaman kar yağmakta buralara:)))
    öperim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sebuş çok sıkıldı evde oturmaktan kuzu:)
      Hava düzelemedi bir türlü,haydi soğuk neyse de çok fırtına var bizim burada. Kafamıza bir şeyler düşer diye korkuyoruz dışarı çıkmaya :(
      Kar ne güzeldir şimdi...Özendim vallahi !
      Ben de öperim

      Sil
  7. Çok güzel fotoğraflar Çiçekler de ayrı güzel.

    YanıtlaSil
  8. Ne sıcacık bir ev:) O yavrular tam Elis için Elmayra misali mıncıklar onları:)
    Tatlı krizi bizdede var söylemesi ayıptır dört kilo aldım ama bu güzelliğe dayanılır mı? Varsın gelsin kilolar:)
    Öperim kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tubacığım ne yapacağız kış halleri işte :) Aslında bana tatlı yasak ,hipoglisemim var ama kış da başka türlü geçmiyor ki ...
      Seni de dünya güzeli Elis'i de öperim kocaman ,sevgiyle kalın ♥

      Sil
  9. bugün izinliydik,dışarıda işlerimiz vardı,mecbur çıktık...geri döndüğümüzde iliklerimize kadar ıslanmıştık...şimdi giydik eşortmanları,yaktık sobaları,güçlücüm kucağımda mayışırız ailece...kombili ev ne güzel olurdu şimdi diye iç çeker dururum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibelciğim hava nasıl soğuk anlatamam,kalorifer gürül gürül yanıyor ama ayaklarım buzzz gibi. Sen de kendine çok dikkat et ne olur gurbet ellerde ,hasta olma sakın!
      Öperim ♥

      Sil
  10. Merhaba arkadaşım. Ne güzel fotoğraflar . Keşkul , Kimyon Tagaddi kendileri hakkında ki düşünceleri hissediyor! 😊 İlaç etkisini gösterince gözümü açabiliyorum. Ateş, idrar yolları enfeksiyonu. Çiçeklerin çok güzel kokusunu aldım sanki.Kar yağışı var Bornova'da haberlerde sanki . Şükran Kılınç😊🌹🌸🍀🌱

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şükran hanımcığım bu yıl grip geçer geçmez İYE başladı bende de. Sanırım kullandığımız antibiotiklerin yan etkisi. açaok çok geçmiş olsun arkadaşım,yatıp dinlen ve bol bol da sıvı tüket olur mu?

      Sil
    2. Teşekkür ederim.Aynen Nilgüncum. 👍☺🐈🐶🐭🐹

      Sil
  11. Tagatti, Keşkül, Kimyon üçü de çok şekerler, sen de benim gibi yapsana Nilgüncüm, porselen, cam hepsini kaldır dolaplara koy, konuya komşuya dağıt, ben öyle yaptım çünkü dolapta durmasının da anlamı kalmıyor:)))benimki uzaktan kumandaları bile kırdı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten pek çok değerli eşyayı kaldırdık biz :)

      Sil
  12. Kimyon mu yazdım Sütlaç mı emin olamadım, bunadım karıştırıyorum sıksık bir de Sütlaç'ım var da arkadaşımın kedişi:)))

    YanıtlaSil
  13. Ay nilgün şimdi bende ofiste şu saat olmuş, bilgisayar başında pineklerken, senin fotoğraflarla, kuyruklu dostlarınla ve o şahane pastayla, neredeyim sandım kendimi biliyorsun:) alice harikalar diyarına gittim, o mis çiçekleri kokladım, pastadan çatalla bile değil, sen görmeden! dilimle bir parça aldım:)
    Akşam dozu ne güzel geldin, daha sık yazsana ne olur:)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emelciğim keyfim olmayınca yazdıklarım da pek yavan oluyor . O yüzden biraz ara vermek iyi geliyor.
      Öperim ♥

      Sil
  14. Kimyona çok güldüm aynı benim kız :)
    Ne güzel masada her daim taze çiçek imajı yarattı bende, çok hoşuma gitti....Havalar kötü burada da benimki de kötü ama canım İzmirim'de yaşasaydım benim havam güzel olurdu :) (bu hayalle de yaşıyorum, işşallah bir gün)
    Tagaddi çok güzel yerim onu.....Keşküle çok geçmiş olsun.Sıcacık bir ev ne güzel....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yıl İzmir de kışı pek tatsız ,pek sert geçiriyor. Yordu resmen bizi Evrenciğim :(

      Sil
  15. yorumumu yazdım mutlu mesut pıttt elektrik kesildi,sana ulaştımı bilemedim,olmadı iki kere olsun napim:))
    güzelliklerine fotoğraflarına bayılıyorum
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Havva aynı şey defalarca başıma geldi benim de :( Yazıyorum yazıyorum... Püf ! yok olmuş :(
      Ben de sana bayılıyorum tatlı kadın ♥

      Sil
  16. Özlemiş seninkileri Nilgün. Ne iyi ettin fotoğraflarını paylaşmakla.
    Karlı Ankara akşamından selamlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimkiler de sizi özledi :)))
      Buzzz gibi İzmir sabahından sevgiler sana ♥

      Sil
  17. Ben Keşkül'ü isterim, çok sevimli, yatışına bayıldım. Tatlı ise şahane görünüyor, şu sıralar diyet yapmak için kendimle kavga eden beni kolaylıkla baştan çıkarabilir, ellerinize sağlık Nilgün hanım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazancığım Keşkül kedilere göre hep açık ara önde zaten :) Adı gibi tatlı ya ondandır herhalde...
      Senin de uğrayan selam veren yüreğine sağlık♥

      Sil
  18. kış halleri, emekli evlerinde durum aynen anlattığın gibi, oysa bizim gibi güney de ege kıyılarında yaşayanlar, güneşi görmeye alışıktık. neyse bu kış böyle geçecek anlaşılan, bende genelde evi içi postlar hazırlıyorum. malum zaman hep evde geçiyor. keşkül gibi sıkılsam da.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşen çok yordu bu kış bizi çoook:(
      Keşkül çok sıkıldı ,bazen bahçeye oynasın diye bırakıyorum ama pek marazlı kendisi 5 dakika sonra alıyorum içeri.
      Geçecek az kaldı ...

      Sil
  19. Nilgün hanımcığım.....tatlı dilli güzel kadın yazınızı görünce çok mutlu oldum. çiçeklerini kokladım.kuyruklarını öptüm. pastandan da bir dilim yedim.İzmir bu sene öğle imiş kardeşim abla ekdiğin bütün çiçeklerim dondu dedi.buğün iş den manisadan gelemediler evlerine ...sabuncu belinden geçirmiyorlarmış...buğün manisada kalacaklarmış....Dr. arkadaşlar var misafirler artık...sağlık olsun.sizde kendinize iyi bakın ..sevgiler emel.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emel hanımcığım bu kış İzmir'i çok yordu. Biz alışkın mıyız bu kadarına? perperişan olduk. İnan ki bir gün iyiysem ertesi gün hastayım. Gideceğim yerleri bile hava durumuna göre ayarlıyorum ,o kadar yani ...
      Sevgiler ♥

      Sil
  20. ben bu güzel kızlara bakmaktan diğer güzellikleri kaçırıyorum:))) en son diğer kareleri inceliyorum. Bu arada KÜDÜK ten haberler gelmiyor o neler yapıyor?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice kızlar iyi çok şükür ,Küdük de bildiğin gibi :)
      Sevgiler...♥

      Sil
  21. Pasta sizin olsun! Ben Keşkül üstü Kimyon alayım. Tagaddi ' de üstüne sütlü kahve olsun! Sonra da fincanı çevirir bir sonraki görüşme ne zaman diye fal bakarım...

    Çiçekler, vazolar, arkada gözümden hiiç kaçmayan çerçeveli çarpılanmış gül de şahane görünüyor....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fallara kaldı vuslatımız Nurdan hanımcığım ne yazık ki :(
      Havalar biraz ısınsın da geleyim diyorum sizin oralara azıcık , bakalım artık kısmet :)
      Sevgiler kocaman kocaman ♥ ♥

      Sil
  22. Nilgün Abla şu özetlediğin ev hali varya nasıl güzel bir hayal biz çalışanlar için.Bazen hafta sonu ev keyfi yapacağım diyorum bu defa da işler dürtüyor beni.Nasıl güzel fotoğraflar,hele sonda ki muazzam tatlı.Gözlere gönüllere şenlik bir post olmuş.Sevgiyle kal.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bilmez miyim ? Çalışırken keyif yapmak hayaldir ,haydi az biraz serdin diyelim işi gücü ,toparlaması daha büyük derttir !
      Tatlının yanına çay da demlerim gel biraz soluklan olur mu ?
      Sevgiler ♥

      Sil
  23. çocuklarınızı çok çok öpüyorum.hepsi ayrı güzel.bakmalara doyamadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de seni , Öykü ablamızı öperiz çok çok Ebrucuğum ♥

      Sil
  24. Tatlı şeyleri pek sevmem normalde ama o pasta ağzımı sulandırdı... Pasta, çiçekler, her şey nefis görünüyor... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nilüfer al benden de o kadar ! Acı,ekşi,tuzlu ne varsa "hayır " demem ama bu soğuklarda tatlı da istiyor bünye :)
      Benden de sevgiler ♥

      Sil
  25. Bu kış bitmedi bitemedi maalesef :((( gelsin artık şu bahar değil mi ama cıvıl cıvıl olsun her yer.
    Keşkül'ün burun iyileşmiş sanki biraz :)) çok öperim onu ben. Evet tagaddi tam bir hanımefendi, Kimyon'un asiliği kadar onun da asilliğini seviyorum galiba:))
    Afiyet olsun tatlıda gözüm kaldı. Bir dilim olsaydı iyiydi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Juliette ! Bu yıl şöyle böyle geçti geçiyor da dilerim hastalıklar kalıcı olmaz. Sorarsan herkes hasta !
      Keşkül bile sıkıntıdan depresyonda :(
      Tatlı senin olsun canım benim ,sevgiler ♥

      Sil
  26. Sizin evin hallerine ba-yıl-dıımmm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz Nevin hanımcığım. Sevgiler ♥

      Sil
  27. Nilgün abla fotoğraflara bayıldım. Havalar açsın sen bizi bol bol güzel bahçenden, çiçek fotoğraflı postlardan mahrum bırakma ki içimiz açılsın.
    Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahçe perişan oldu Gülşah,hava biraz düzelsin soluğu çiçekçide alacağım zaten :)
      Benden de sevgiler ♥

      Sil
  28. Hava fazlasıyla iç karartıcı ama samimiyetiniz ve fotoğraftaki güzellikler çok iyi geldi bana :) Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederiz. Ziyaretiniz ve sıcak yorumunuz beni çok mutlu etti. Sevgiler ♥

      Sil
  29. Hepinizi çook seviyorum ♥♥♥
    Keşkül'ün burnu alerji mi oldu? Geçmiş olsun kuzuma.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İsmet hanımcığım Keşkül biraz sıkılınca hemencecik ya burnunu yalar ya da patalarını. Yalaya yalaya yara yapar işte böyle... Hassas çocuk :(
      Teşekkür ederiz çok ♥

      Sil
  30. Ay bu evin insanları ,kuyrukluları ayrı ayrı çok tatlı.Tagaddi sultanın o ayak kıvırıp buraların hakimi benim, Kimyon sultanın hehe sen öyle san asıl o sultan benim deyişini,Keşkülcüğümün hadi oradan ikinizde oturun oturduğunuz yerde şuradan bi kalkıyım(yoksa hiç kalkmayım hep yatayımmı)gösteririm size diyişini duyar gibiyim.Aman Nilgün Hanım o pastayı hemen bitirin Kimyon yerle bir etmeden...ama eğer bitiremiyorsanız ben yardıma gelebilirim sırf Kimyon parçalamasın pastaya olan sonsuz iştahımın konuyla hiç alakası yok yani:))))) yok yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimkiler pek havalıdır Meltemciğim. Böyle özenle sevgiyle bakılsam ben de havalara girerim ama :)))
      Canım benim canının çektiği pasta olsun ,o kolay iş. Hele bi gel sen,ne çaylar kahveler içer fal kapatırız biz ...

      Sil
    2. Ne zaman ''evimi seviyorum''görsem ben de seni seviyorum diyorum biliyormusunuz?İçimden geldi yazıvereyim dedim.

      Sil
  31. Wonderful cake!
    Love the flowers... I got some of those purple too for my home the other day :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Thank you !
      I love flowers, flowers are best for your home. They give a nice home energy.

      Sil
  32. sevgili colettecim...evinde misafir oldum:)
    minikleri optum ,,,,,baslarini sevdim
    nergizleri,,,sumbulleri ohhhhhh icime ceke misler gibi kokladim...
    kendimi tutamadim,,,o keyifli pastandanda bir dilim aldim:))))))bayildim
    ve simdi bembeyaz karlar ulkeme geri donuyorum...seni opmeyimi unuttum yoksa?opuyorumm

    YanıtlaSil
  33. Nilgün hanımcım sizin evin çocukları ne güzel öyle pozları şahane nergis ve sümbül kokuları sanki buraya geldi süper gözüküyor selamlar

    YanıtlaSil
  34. Yine cok guzel resimlerle icimi actiniz. Birde oralari cok ozledim arad bakip ozlem gideriyorum, gun sayiyorum. Slmlar;)) Kuguboynu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  35. Ah kedilerinizi, köpeğinizi sevdim sevdim... Çiçekleriniz ve tabii pasta da harika görünüyor. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  36. Merhaba,blogunuzu başka bir bloğu gezerken fark ettim.Ne kadar güzel kareler bunlar.. o çiçeklere bayıldım..
    sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne zaman gezmeye çıksanız uğrayın beklerim. Her zaman musaitim :)

      Sil
  37. sevin bence de çok güzel eviniz..Hoş sevgi dolu eller değmeyince de bir şeye benzemiyor o güzel elelr..o yüzden resimlerden anladım kadarıyla o eller sizin evinize deymiş..sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Besbelli sizin elleriniz de sevgiye değmiş , teşekkür ederim Coşkunlu Figen 💖

      Sil
  38. Her şey harika, tablet şu dokunmatik olayı gerçekten yoruyor,yazarsın gitmez,parmağını dokundu mu bi bakışın dünyanın o biri ucundasin. .ama mecbur alınacak napalım dimi..Sağlıkla kalın bi de bebekleri öpüyorum

    YanıtlaSil
  39. Çiçekler güzel can dostları güzel pasta nefis görünüyor ..eeeeee daha ne olsun..

    YanıtlaSil
  40. Nilgün hanımcığım....merhabalar......ben sizin tatlı dilinizi,konuşmanızı özledim. lütfen bloğ dönün artık ..Blogları gezerken okudum...kedimiz vefat etmiş üzüldüm.sizde çok üzülmüşünüz...ama biliyorsun..mevlam hepimize bir ömür vermiş..tüm canlılar böyleyiz.yapacak bir şey yok...siz yine bir yavruyu sevgiyle bakarsınız.bu şefkat olduğu sürece...sevgilerimle emel.

    YanıtlaSil
  41. yazılarınıza ara verdiniz tam da bahar başladığı zamanda ,sizden güzel bahar fotoları bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  42. Merhaba Nilgün Hanım, Instagram da tanıştık, karşılıklı takip ediyoruz. Fotograf, yazı ve yorumlarınız keyif verici. Blogunuzu ise ancak şu anda ziyaret edebildim. Sayfanız sıcak, samimi, keyifli, dostane...saglık ve huzurunuz daim olsun..Sevgilerimle, Ülker Yılmaz

    YanıtlaSil
  43. Köpekler kediler ne tatlılar! Çok güzel! :)

    Yeni keşfettim sizi, ben de beklerim Kafa Dergi adlı blog'uma... Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
  44. Kediler köpekler çiçekler süper ötesi bayıldım fotoğraflarınıza:)

    YanıtlaSil