About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

10 Temmuz 2014 Perşembe

Hasır mobilyalar ,sepetler ve...

Yaz evlerinde hasır mobilyayı çok seviyorum. Hem hafif hem çok şık hem de çok pratikler. Tekstillerle her gün yeni bir kılığa girebildikleri için de bıkmanıza olanak yok!

Keşke evlerimiz hep yaz evleri gibi hafif ,konforlu olsa;  işle güçle insanı yorup bunaltan tarzda döşemesek. Eşyaya değil de eşya bize hizmet etse. Şu " elalem ne der sonra ?" takıntısından vazgeçip başkaları için değil de kendimiz için döşesek evlerimizi...

 





                                                              Kaynak :pinterest

Yıllar önce İkea'dan hasır koltuk almıştık,ilk yıl doğal haliyle kullandık ama baktık dış mekanda zarar görmeye başladı sonraki yıl beyaz yağlı boyayla boyadık. O haliyle uzun yıllar kullandık,nihayet bu yıl emekli edip ( hikayesini biliyorsunuz ) alt görseldeki koltukları boyayıp kullanmaya başladık ama ne yalan söyleyeyim bunlar doğal hasırın verdiği duyguyu vermiyorlar.

En kısa sürede yine bir çift hasır koltuk edinme planım var...




15 yorum:

  1. hasırı çok severim. hatta bir zamanlar (kız meslek lisesinde öğretmenken) habire kendime ve etrafımdakilere hasır sepet süslerdim. kuru çiçekler, çuval bezi ile. şimdi bendekileri ve annemdekileri yeniden elden geçiriyorum. mobilyada da ayrı bir havası oluyor. sanki o evde yaz hiç bitmiyormuş gibi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sedenciğim ben de sepetlere bayılırım,hatta bazen evde koyacak yerim olmadığı halde "bu ne işe yarar " diye düşünmeden sırf şekli hoşuma gittiği için sepet almışlığım vardır :)

      Sil
  2. Zevkle seyrettim, çok güzel örnekler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nova hanımcığım gözünüze gönlünüze sağlık !

      Sil
  3. misafir nedeni ile az bir baktım kaçtım :)))

    YanıtlaSil
  4. Evleri bizim tarz olanlar için ideal. Hem iç mekanda, hem verandada kullanabilen modüler olanları oldukça pratik ve hoş. Ben de aşağı katta kullanmayı düşünüyorum. Doğal olanlar harika görünse de dayanıklılık önemli. Sık sık yenilemem olanaksız olduğundan en sağlamından almayı planlıyorum. Ayrıca hasır sepetler ve saksı kılıfları ile çok dekoratif bir ortam oluşuyor. İngiliz tarzı çiçekli kumaşlarla kombin edilebilir. Epeyce fikir var aklımda. Örnekleriniz çok hoş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili komşum çok doğru yaşam tarzı bizim gibi olanlar için çok uygun. Ağır mobilyaları kaldırıp temizlemekte her geçen gün daha da zorlanıyorum. Bizim evlerin temizlik işi diğer evlere benzemez bilen bilir. Dayanıklılık konusu tartışılır elbet ama bahçede bile 5-6 yıl dayandığına göre kapalı yerde daha da uzun dayanır diye düşünüyorum ben.

      Sil
  5. Sorma, ben de bu aralar bütün eşyaları camdan aşağı atma moodundayım, dur baklaım sonu neye varacak..Terden öldü bu kumaş-sünger yığınları beni bu sene..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elif "at gitsin !" bizimle mi yaşayacak? Bende de aynı duygular var taşınırken bir kamyon eşya bağışladım daha da atasım var :)))

      Sil
  6. Merhaba;
    Bu hasırlar benim de aklımı başımdan alıyor çok seviyorum. Cezayir'e döndük biz, izin bitti de gitti çabucak. Evimizi yerleştirdik, eh birkaç gün de oturabildik neyse ki. Mutfağıma hasır sandalye almak çok istedim ama bir türlü bulamadım. Tabi bir de öylesine yorgun düştük ki ev yerleştirme telaşında, artık bir süre sonra gözüm pek bir şey görmez oldu. Bir defa urla'dan dönerken sizin oralardan geçerken kulaklarınızı çok çınlattık eşimle, acaba hangi ev sizin diye falan eğey konuştuk ama akşama misafir geleceği için koştur koştur eve gitmemiz gerekiyordu yoksa hemen size yazmak ve bir kahve içimlik uğramak çok istiyordum. Artık çoğu işi hallettiğimiz için rahatız, bir tek yazlık bahçe kısmı kaldı evimizin o da seneye yaza diyoruz. Blog yazılarını okumayı ve fotoğraflara bakmayı özlemişim..Kocaman sevgiler selamlar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tuğbacığım ne güzel haberler bunlar ,demek eviniz tamamlandı. İnşallah bir dahaki gelişinizde işiniz daha az olur da görüşme imkanımız olur. Dar zamanda yapacak iş de çoksa tanıdıklarınızı göremeden tatilin bitivermesi çok doğal. Güle güle oturun inşallah güzel evinizde !

      Sil
  7. nilgün hanımcığım...... hepsi çok güzeller ellerine sağlık...sevgiler emel.

    YanıtlaSil
  8. Evin içinde en görmek istediğim dokulardandır hasır. Ne de güzel görseller seçmişsin. Bak bak doyamadım Nilgüncüm.

    YanıtlaSil