About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

8 Mayıs 2013 Çarşamba

Pastel kır evlerinden örnekler ve biraz da şundan bundan...








Pinterest bir hazine. " Beş dakikacık bakayım ! " diye başlıyorum başlayınca da bırakamıyorum.
Yaz geldi ya -en azından bizim buralara geldi- yazlık dekorasyonlar hele ki kır evleri beni benden alıyor. Pastel renkler ,sanki tesadüfen biraraya gelmiş gibi duran kat kat dokular,tekstiller bana doğallığı ,rahatlığı ve iddiasız şıklığı çağrıştırıyor ki benim tarzımla birebir örtüşüyor.




Çok sevdiğim bir arkadaşım - aynı zamanda komşum olur kendileri- bana "senin evin örgünü al da gel evi. Seviyorum senin evini ! " diyor. Ben de rahat edebileceğim bir dekorasyonun peşindeyim ,azar azar yılların yükünden kurtulmayı deniyorum. Artık kesin kararlar aldım,evde gereksiz her şeyi veriyor ,gerçekten ihtiyacım olmayan ya da çok çok içime sinmeyen hiçbir şeyi satın almıyorum. Gerçek anlamıyla çok ciddi olarak yaptım bu işi. Çok hafifledim ,hatta arkadaşlar da çok özeniyorlar ama iş icraata gelince henüz cesaret edemiyorlar :)

Aslında bu ara evi yaz moduna sokasım da var ama bir yandan da diyorum ki "dur hele daha bahar bitmedi ,İzmir'in yazı uzun sonra koca yaz aynı dekorasyonu göre göre bıkacaksın! "

Bloglara bu ara pek zaman ayıramıyorum ,aslında zaman ayırmak istiyorum ama bloglovin yüzünden soğudum gibi... Blogspotta izlediğim her bloğu bloglovine aktardım ama yorumları takip edemiyorum çünkü çoğunuzun bloğunda bu buton kaybolmuş ! Benimki de dahil,zira Nihal hanım  beni uyardı da oradan biliyorum. Bu sorunu nasıl çözebiliriz bir fikri olan var mı?



Bir de blogları doğru düzgün takip edemeyince kaçırdığım ya da geç haberdar olduğum güzellikler oluyor ,bunlardan biri de sevgili Tülin'in  bloğunda gördüğüm "İmza Karın " kitabı ile ilgili. İmza Kızın 'dan sonra yine bir sosyal sorumluluk projesi kapsamında hazırlanan bu kitabı da almalı okumalı! Özellikle biz bloglar aracılığıyla bu tür projelere destek vermeliyiz diye düşünüyorum !


Bulutların yağmurlu bir havayı müjdelediği güzel bir öğleden sonra yaşanıyor İzmir'de. Besbelli hava biraz serinleyecek,daha baharı yaşayacağız demek ,ne güzel!
Şimdi beni bekleyen ev işleriyle meşgul olmam gerekiyor.

Sizlere güzel bir öğleden sonra diliyorum.

Kalın sağlıcakla!

11 yorum:

  1. Şöyle bir baktım, yetmedi ama acilen gitmem gereken yerler var. Hemencecik oralara gidip, işimi bitirecek ve buraya birden çok kez daha bakacağım...

    İçinden geçen duyguların özeti "ben de isterim bende"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıkla git gel ,
      İşlerini hallet sevgili arkadaşım, evler burada duruyor zaten,renklerden seç beğen dilediğini al !

      Sil
  2. Bu evler, sanki nane şekeri yemiş gibi ferahlık veriyor insana, ççook dingin, çoook rahat, çoookk...

    Kitap tanıtımı için kuccaakkk dolusu teşekkürlerimleee...

    YanıtlaSil
  3. Sevgili Elif bu benzetmeye bayıldım!
    Ben de de çok tatlı hisler uyandırıyor serinlik,temizlik, ferahlık...

    Benden-bizden de -kucak dolusu sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Evler çok güzel, renkleri harika ama bu evleri meskenden çıkarıp yuva yapan, içindeki renkler, sahibinin ruhunu yansıtan dokunuşlar, asla ama asla bana göre değil, herşeyin yerli yerinde olduğu, azcık aksesuar olan, örtüsüz, çiçeksiz evler... Bizim ev çok karışık mesela, curcunalı her bir dolap üstü, raf üstü aksesuar dolu(ki raflar bir dünya), çocuklar olunca da kaldırmadık hiçbirini, istedikçe veriyorum ellerine süsleri, bibloları, kırmıyorlar da ama kırsalar da kızmam ki, hepsi ama hepsi bu dünya için eşyalarımızın, hiçbiri bizden ya da sevdiklerimizden kıymetli değil... Niye anlattıysam bunca şeyi, demek istediğim kısaca şuydu, ben renkli, bol aksesuarlı, oyuncaklı evleri seviyorum, bir de üçüncü sıradaki o güzel mutfaktan diliyorum kendime :))
    Kitabı alacağım en kısa zamanda, merak ediyorum çok içindekileri, kitabı okuyayayım, belki ben de koca kişisine bir mektup yazarım aşka gelip ;)
    Kolay gelsin size, çabucak bitsin işleriniz, güzel hobilerinize bolca vakit kalsın ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Esen ,evler insanlar içindir. Yaşanmamışlık kokan süslü püslü evler hiç bir zaman bana göre olmadı zaten. Evimi temiz ve tertipli tutmaya çabalarım ama vitrin gibi ev de istemem. Sen iyi bir annesin,en doğrusunu yapıyorsun ki; çocuklar bu dünyanın en güzel hediyeleri onların gönlü hoş olsun,oynasınlar oynadıkça zekaları gelişsin,önce kendilerine sonra bizlere hayırlı birer evlat olsunlar!

      Kitap benim de alınıp okunacaklar listeme girdi.
      İşler hiç bitmiyor ki gidip gelip bakıyorum pc ye işte. Misal bu gün üst kattan başladık,perdeleri yıkıyoruz :)Burada sohbet bana iyi geldi haydi bakalım devam ,perdeleri asmalı :)

      Sevgiler...

      Sil
  5. Canlı renkleri seviyorum ama pasteli de seviyorum ama beyazı da seviyorum...hatta yeri geliyor siyahı, kahverengini bile sevebiliyorum... Bugün sayende pastel deyim (ama yarınımı bilemem)... Ama bir şey itiraf edeceğim, bloguna geldiğimde mor salkımlarına öyle bir takılıyorum ki asıl post'a gelmekte zorlanıyorum... Kokusu taa Ankaralara bile geliyor... Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben renk seviyorum Nilüfer,siyah-beyaz ikilisi yalnız pek bana göre değil. Ruhum kışın kırmızıları yeşilleri,yazın da pastelleri istiyor.

      Mor salkımlar geçti ama demek kokusu bloğa sinmiş :)
      Benden de sevgiler...

      Sil
  6. Bütün resimler harika...Bayılıyorum kır evlerinee...Umarım sıkılmayacağınız bir dekor oluşturabilirsiniz..Ama bu resimlere bakınca ister istemez yeni bile olsa evin dekoru hemen değiştiresi geliyor insanın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öznur evim benim oyun alanım. Evde zaman geçirmeyi çok seviyorum o nedenle de oynayıp duruyorum işte...
      Hepimizin dileği gerçek olsun!

      Sil
  7. Teşekkürler arkadaşım.
    Pek çok şey için.

    YanıtlaSil