About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

24 Mart 2013 Pazar

Koltuk kılıfı diken birini tanıyor musunuz?




Elde kalan kavanozları değerlendirmeye devam! 
Tepe Home'a uğradıkça aldığım peçetelerden yaptığım bir  boyama daha... Ne demişler "dağ sana gelmezse ,sen dağa gideceksin!" Cathy Kidston buralarda dükkan açsa satışlara kendisi de inanamazdı herhalde.

Hani şimdilerde dikişe sardırdım ya,beni bi görseniz sanki koltuk kaplayacak kadar bilgilendim bu işte:)
Boyama,örgü,tığ işi,patchwork,bahçecilik ,fotoğrafçılık derken koltuk kılıfı dikmeye  merak sardım. İnternette dolanıp duruyorum.

Eski evime yakın bir döşemecim vardı,beyaz kılıflarımı o dikmişti. Temiz iş çıkaran ama oldukça ağır çalışan bir ustadır kendileri. Eve gelir,koltuklara bir terzi titizliğince saatlerce prova yapar  ama Allah için iyi iş çıkarır.
Buralarda yeniyim ya ,konu komşuya soruyorum" kılıf diken birini tanır mısınız ? " diye, tanımıyorlar . Eski ustam da taa buraya gelmeye pek yanaşmadı,üsteleyince de öyle bir fiyat çıkardı ki bu kez de ben onu çağırmaktan vazgeçtim. 


"Haydi kızım "dedim ,"sen araştırmaya devam et bakalım" Bu araştırma sonuçları beni nereye götürür bilemem ama internette koltuk kaplamayla ilgili güzel bir blog keşefettim Tıklayın  bakın bakalım belki işinize yarar. 

Herkese en güzelinden bir pazar günü dilerim. 
Önce miss gibi bir kahvaltı;şöyle çıtır simitli, kaşarlı tost ,sucuklu yumurta ve omletli yani kısaca bol kalorili ve ardından açık havada uzun upuzun bir yürüyüş :)

Not: Becerebildim mi bilmiyorum ama ben de bloglovin deyim!

47 yorum:

  1. Kahvaltımı yapmış, çayımla birlikte oturup dinlenirken hemen aklıma geldiniz,
    "aa colette Ablam şimdi çok güzel bir pazar yazısı yazmıştır, hemen bakayım içim açılsın" diyerek koşup geldim buraya :)
    Gerçekten de pazar yazısı beni bekliyormuş çok sevindim:)
    Ah o kavanoz ne güzel olmuş :)
    Koltuk kılıfı diken birini aramayın bence, hiçte sanıldığı kadar zor değil inanın, malzemeleri hep satılıyor artık bir iki uğraşınızdan sonra o temiz iş çıkaran ustadan bile güzel dikebilirsiniz siz. Keşke yakın olsaydık ben size yardıma gelirdim seve-seve :)
    Eğer ayrıntılı anlatım yapan bir yer bulursam haber veririm bende size.

    Sizinde pazar gününüz rengarenk geçsin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Zeynepciğim,bana nasıl moral veriyorsun anlatamam.Dikebilir miyim sence de?

      Mutlu pazarlar canım!

      Sil
  2. kavanozda kullanmıs oldugunuz pecete çok guzel nereden aldınız acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. AYSNciğim geçen yıl Tepe Home'dan almıştım ama bi bak istersen belki hala vardır.
      Sevgiler canım!

      Sil
  3. Tepe Home'un peçetelerini ben de çok seviyorum, pek çok diğer aksesuarı gibi ;) Nasıl denk gelmiş fincanla aynı desen, şahane :)
    Koltuk örtülerinizi merakla bekliyorum, eminim çok güzel olacaktır onlar da, siz bu kadar titiz ve zevkli oldukça :))
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esenciğim bu sevda tek taraflı maalesef, Koltuk kılıfı benimle aynı düşüncede değilmiş maalesef:(
      Biz kavuşamayız...
      Benden de sevgiler kucak kucak!

      Sil
  4. desenlere bayıldım.çok güzel olmuşlar.ellerinize sağlık.mobilya kaplama işini yazın annemlerin koltuklardan başlayacağız.becerirsek kendiminkini de yapacağım:)ama çok zor olacak biliyorum.bu arada bloglovinden takibe aldım.kolay görünüyor kullanımı.sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana da kolay gelsin Sevgili Dolunay. Sonucu bizlerle paylaşırsın değil mi?
      Benden de sevgiler...

      Sil
  5. Tahminimce bir iki ay içinde el emeği göz nuru muhteşem dikilmiş koltuk kılıflarını anlatan bir yazı okuyacakmışım gibi geliyor bana :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok Ayşegülcüğüm dikenler vazgeç gönül bu sevdadan şarkısını hep bir ağızdan söylemeye başlayınca hevesim kırıldı :(

      Sil
  6. Sevgili Nilgün hanım,moralinizi bozmayayım ama danki yorgan dikiyorum gibiydi inanın.Ama denemeyin derim.Aynen bende kaplamanın ne kadar kolay ve basit olduğunu okuyarak denedim.En büyük sorun makinede koca kılıfı döndürmek.Yinede siz bilirsiniz?Öptüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanım annem de uzun yıllar dikiş diken biri olarak sizinle aynı fikirde olduğundan bu hevesimi şimdilik erteledim.

      Fikirleriniz benim için çok değerli,teşekkür ederim.

      Sil
  7. Çok hoş olmuşlar canım..Ellerine sağlık bencende C.K bilse Türkiye de çiçek açar..
    Bloglovin denedim bende becerebildiğimden emin değilim birdaha kontrol etmem gerekiyor da şu alışkanlıklardan vazgeçememe kötü bişey yaaa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Becerebilmişsin İjlalciğim,seni oradan da izlemeye aldım. Benden kaçışın yok yani :)))

      Sil
  8. Bu kadar marifetiniz arasına bir de koltuk kılıfı dikme marifeti eklerseniz marifetlerinizi saymak için 10 parmağınız yetmeyecek. Maşallah size.
    kavanoz böyle güzel ,böyle bahar dalları gibi olsun gelsin başıma konsun !!
    deseni çok güzel !
    ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi Filizciğim sen 10-1 yap . Koltuk kılıfı dikmeyi deneyenler "aman sakın! " diyorlar. 30-metre kumaşı ziyan etmeyeyim dedim ben de. Başka bahara artık.

      Başına konan bahar dalları olsun,kavanoz kolay gülüm:)

      Sil
  9. Kavonozlara bayildim dogrusu ellerinize saglik,ayrica koltuk kaplama konusunda da kolayliklar dilerim eminim ustesinden gelirsiniz

    YanıtlaSil
  10. Cathy Kidston' un gerçek kimliğini artık açıklasanız... :D

    Dikişe henüz başlayıpta koltuk kılıfına göz diken biri olarak çıtayı çok yükselttiğinizin farkındasınız değil mi? Yazık diğerlerine ama:D



    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıtayı yükseltmek ne kelime kendimi uçurmuşum ben!
      Annem bile" hiç deneme! "dedi:(

      CK. mi? Bloglarda hepimiz CK'yiz Sevgili arkadaşım:)

      Sil
  11. kavonoz harika olmuş cıvıl cıvıl.benim fıstık koltuklarımı tarumar ettiğinden delik deşik halini koymuştum bloga döşemeci sadece 6 kola böyyükk mebla çıkardı.diktireyim dedim kaplamadan daha pahalı:) ) kimbilir belki yapanlar olup cesaret verirse bizlerde yaparız neden olmasın azmin elinden ne kurtulmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Funda koltuk kılıfı dikmeye yeltenenler çok zor olduğunu kaplmanın daha kolay olduğunu söylediler ,şimdilik askıda bekletiyorum ben de...

      Sil
  12. Kavanoz mükemmel olmuş, ellerinize sağlık! Koltuk Kılıfı içinde kolaylıklar dilerim!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim sevgili Gülsün hanımcığım!

      Sil
  13. Nilgun abla kavanoz harika gorunuyor,fincani da sen mi yaptin.Cok hos bir fotograf olmus... Eee koltuk kilifi dikmeyi akliniza koyduysaniz kesin olacaktir,kiolay gelsin :)
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcığım fincan orijinal ama kavanoz peçete dekupaj canım.
      Benden de sevgiler...

      Sil
  14. waoww... Yetenek ve ben çok uzağız galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok be kraliçem,bizdeki de heves işte yapabilir miyim bilmiyorum ki...

      Sil
  15. Şu koltuk kılıfı meselesi bana da lazım Nilgüncüm doğrusu...
    Verdiğin linkteki kılıf yapmamış ta kaplama yapmış, kaplama yapmak çok daha kolay, ama kılıf dikmesi zor olan işte :(
    Hani hazır lastikli kılıflar vardı, ama onların da lastikleri çabuk gidiyormuş ve pek güzel durmuyormuş :(
    Denemeye niyetli misin ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapanlar "sakın deneme ,vazgeç ,çok zor "diyorlar. Ben daha acemiyim şimdilik vazgeçer gibi oldum. Hazır lastikliler çok dayanıksız ve 1 yıl gitmedi bize. Çok yıkanıyor ya belki de ondandır:(

      Sil
  16. Koltuk kılıfı diken birini tanımıyorum ama sizi tanımaktan gerçekten çok memnunum.Sık sık nete giremesemde her girdiğimde sizi okumayı ihmal etmiyorum.Yaptıklaerınız,yaşantınız,becerileriniz,burada anlattıklarınız içimi açıyor,ferahlatıyor.Sizi tanımaktan çok mutluyum.kolay gelsin:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim bu güzel sözlerin için:)
      Koltuk kılıfı konusundaki araştırmalarım sürüyor ben birini bulunca haber veririm :)
      Sevgiler!

      Sil
  17. Ablacım evini inanılmaz merak ediyorum:) Girsem çıkamam sanırım:):)
    Hem kızlar hem dekorasyon beni benden alır sanırım:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meyracığım dekorasyon konusunda aman aman bir şey yok evimde bu günlerde biraz değişiklik için uğraşıyorum ama kızlar konusunda bir şey diyemem. Hepsi de şeker küpü:)))

      Sil

  18. var buralarda kılıf diken ama...
    senin işine yaramaz ki!

    umarım kendin çözersin...
    bir site de benden sana,işine yarar mı bilmem...

    http://www.thenester.com/2010/03/how-to-make-slipcovers.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Cepaynası bu iş bir uzmanlık alanı olmuş,aslında biraz araştırınca pek çok ustanın adresine ulaştım ama ben yine daha önceden deneyimlediğim ustama başvurdum.
      Sevgiler,teşekkürler!

      Sil
  19. Nilgün hanım ben size Urla'dan iki döşemeci önereyim.
    Bir tanesi Zeytinalanı merkezde Eylül Emlak'ın yanında ustanın adını unuttum.Benim mutfak minderlerimi ve yastıklarımı o dikmişti.Diğeri de Urla Topçu'nun önündeki leylekli kavşaktan sola merkeze doğru döndüğünüzde yine sol tarafta kalan döşemeci.Şimdi onun da adını hatırlayamıyorum.Ama çok eski ve büyük bir dükkan tabelası da büyükçe yoldan giderken itfaiyeye gelmeden mutlaka sol tarafta görürsünüz. :( Çok yardımcı olamadım sanırsam :(
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ayşe ,ne kadar düşüncelisin,çok çok teşekkür ederim. Maalesef bu yorumun geldiğinde ben eski ustamla anlaşmıtım ama aklımda olsun,soran olursa söylerim.
      Tekrar teşekkür ederim ilgin için,dostluğun için...

      Sil
    2. Rica ederim Nilgün Hanım.Gördüm çok güzel olmuşlar.İyi günlerde kullanın :):):) Sevgiler...

      Sil
  20. Ben kendim diktim evde anneme kılıf aslında zor bir iş değil hem eskilerde elinizde kalıp hazır dikiş bilen herkes rahatlıkla yapılabilir hem çok eğlenceli. Ben bodrumdayım yakın olsak ben bile dikerdim size önemli olan kalıp çünkü. Bir günde halloluyor siz bence güzel dikiş bilen birine yaptırın. Bu döşemecilerin istedikleri parayla yeni koltuk alınıyor malesef... Bloğunuza bayıldımm sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız ama beni "aman vazgeç kendin dikemezsin çok zor " diye uyardılar ben de eskiden tanıdığım ustama mecbur kaldım yine:)

      İlginiz için ,yardımınız için çook teşekkürler!

      Sil
  21. Merhabalar, kilifla ugrasmak yerine kaplamak hem gorsel hem de kullanim acisinda daha iyi. Bu yil kendi koltuklarim arkadaslarimin ki derken adimin kaplamaciya cikmasindan korktum dogrusu. Dize akil vermek haddime degil ama kaplayin bana kalirsa. Once koltugun kalibini cikarin poset yardimiyla ve hatta once ise yaramaz bir kumasla denerseniz cici kumadinizi ziyan etmemis olursunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serapcığım çok teşekkür ederim . Koltuk kumaşlarım henüz çok yeni kılıfla kullanırsam daha pratik olacak :)
      Sevgiler!

      Sil
  22. Merhaba, koltuk kılıfı için sayfama beklerim, popüler yayınlardan daha kolay ulaşabilir siniz.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türkan teşekkür ederim .
      Ben o işi hallettim ama ihtiyaç duyanlar olabilir tabii.
      Kolaylıklar dilerim!

      Sil
  23. http://ortudunyasi.net/ BEKLERİZ

    YanıtlaSil