About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

5 Haziran 2012 Salı

Muhlaç




Yıllar yıllar önce evin küçük beyinin isteği üzerine sakızlı muhallebi sütlaçla buluşmuş ve ortaya bu lezzet çıkmış ; ''Muhlaç ''
Yeri geldikçe söylerim ya ,ben yemek bloggeri değilim ama eşim dostumun yorumlarına göre '' fena yemek yapmıyormuşum '' Sağolsunlar artık beni sevdiklerinden mi yoksa yemeğe kattığım sevgiyi hissettiklerinden mi bilmem yaptıklarım yenir. Yemek yaparken çok  eğlenirim ayrıca mutfağımızın temel tadlarıyla oynamayı da çok severim. Şimdilerde buna ''kendi yorumunu katmak '' diyorlar ya işte öyle bir şey...
Zaten kalabalık bir aile değiliz ,çocuklar yurt dışında olduğundan nadiren biraraya geliyoruz,o zaman da daha çok onların isteklerine göre şekilleniyor soframız.
Bu klasik Türk tatlısı (!) oğlumun favorisi olup  paşam tatlıyı sabah aç karnına yemeyi sevdiğinden geçen sabah erkenden kalkıp pişirildi ve soğutulup ikram edildi. Bloğa konacak kadar matah bir şey değil yani :) Niye mi koydum o halde '' Gününüz tatlı geçsin ! '' diye .
Ağzınızın tadı hiç bozulmasın !
Afiyet olsun !

40 yorum:

  1. Bende tatlıyı sabah sevenlerdenim. Sanki daha bi enerjik başlıyorum güne :)
    Ellerine sağlık, içine sevgi katılınca herşey güzelleşiyor.
    Günün güzel geçsin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler canım! Oytun'a kocaman öpücükler...

      Sil
  2. Ellerine sağlık, günümüzü tatlandırdığın içinde teşekkürler. sevgilerle...

    YanıtlaSil
  3. Hiç şüphe yok ki elinin değdiği herşeyi sevgin ile güzelleştiriyorsun sen Nilgün Abla. Kimbilir bu Muhlaç ne lezzetli olmuştur:) Ben her an tatlı yiyebilirim, aç karnına, tok karnına, sabah, akşam. Annem de harika sütlaç yapar benim ama sakızlı muhallebi ile hiç denememiştir, gidince yaptırayım iyisimi.
    Size afiyet bal şeker olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımmm neden bu kadar tatlı olduğun anlaşıldı NOhutcuğum,sen tatlı ye tatlı konuş biz de okuyalım canım:)

      Sil
  4. Eee bir de tarifini alsaydık sizden..Eminim hem yapımı kolay hem de lezzetlidir..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Matah bir şey değil ki Denizciğim,sütlaç bildiğin sütlaç yalnız koyulaşsın diye nişasta yerine pirinç unu kullanıyorum ve bir de 3-5 parça damla sakızı hepsi bu. Ölçü dersen ölçü yok işte ,göz kararı:)))

      Sil
  5. Tadı da görünüşü kadar güzeldir eminim, sevgiyle tatlanmış bu muhlaş için gönlünüze sağlık:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım senin de tatlı sözler söyleyen ağzına sağlık!

      Sil
  6. Sunumun okadar zevkli ki... Tadının da muhteşem olduğunu düşünüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mihriban hanımcığım çok teşekkürler,sevgiyle kalın!

      Sil
  7. UZUN SÜREDİR BLOGLARA BAKAMADIM OĞLUŞUN GELDİ GALİBA NE GÜZEL ŞİMDİ GÜZEL BİR HEYECAN VARDIR SİZİN EVDE BAYILIYORUM O KALABALIĞA TELAŞA SEVDİKLERİN İÇİN YAPILAN MAMALARA ELLERİNE SAĞLIK TADINI ÇIKAR. BENİM CANLARIMDA TEMMUZ18 BURADALAR AYRILIK ZOR AMA ŞU KAVUŞMALARIN TADI DA BİR BAŞKA .CANIM BENİM ÇOK MUTLU OLDUM SENİN ADINA MUTLULUĞUNUZ DAİM OLSUN SEVGİYLE KAL.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mevdoşcuğum Allah seni de kavuştursun sağlık ve mutlulukla canım!

      Sil
  8. Anne sevgisiyle pişirilmiş harika bir tatlı , güzel bir sunum .
    Oğlunuz bayılır tabii.
    Sizin de gününüz tatlı geçsin , sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynepciğim çok teşekkürler yine çok tatlısın :)

      Sil
  9. Sütlü ve damla sakızlı tatları bende çok severim.Aç karnına yemek daha keyifli gelir.Sizin Muhlaşın sunumu da çok güzel.Şu yeşil cam cuplar bana niye bilmem hep eskiyi anımsatır.Sevgiler colette..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan hanımcığım bende de eskilere ait anıları canlandırıyor bu cuplar. Seviyorum nostaljiyi... Benden de sevgiler!

      Sil
  10. eminimki o tatlıların içinde seninde güzel elemeğinin beraberinde sevginde vardır ,sunumunda çok güzel görünüyor olsada yesek ( senin ellerinden:)ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serpilciğim zevkle mutlulukla ikram ederim canım. Çok teşekkürler güzel yorumun için.

      Sil
  11. haekes tatlıya bakıyor :) ama ben kaşığa takıldım nereden aldınız.cath kidston tasarımına benziyor ama doğru mudur

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gırla fikir,algıda seçicilik işte :) Evet kaşıklar CK.Eşim Londra'dan almış:)

      Sil
  12. Eveettt; biz "büyük" gurme guruları jürisi olaraktan Muhlaç' ı büyük finalde görmek istiyoruz.

    Muhlaç " Bizimlasın "

    Hamiş: Peçete ve kaşık uyumu, bu kararı almamızdaki en büyük etkenlerden biri oldu. Belirtmeden geçemeyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ohhh yaşasın finale kaldım! Yalnız uyarayım sunuma kanmayın tadına bakmadan karar vermeyin :)))

      Sil
  13. Sizin yüreğiniz o kadar güzel ki, sevginizi el emeklerinize ve yemeklerinize de aktarıyorsunuz.
    Sevgiyle kalın, daima...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayşımcığım sen ne tatlı bir insansın ,hep güzellikler görüyorsun! Sevgiler canım...

      Sil
  14. Güzel kalplim senin elinden çıkmış nasıl beğenilmesin ellerine sağlık afiyetler olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haticeciğim çok teşekkür ederim sevgili arkadaşım!

      Sil
  15. Mmmm!!Nefis yemeklerin tadına bakıldı.Yediğim en güzel sarmalardı kendileri.Muhlaçta nefis görünüyor.Ellerinize sağlık.Öpüldünüz kocaman.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımmm o halde muhlaçın da tadına bakılmalı ama yerinde . Yola çıkamıyor fobisi var:)

      Sil
  16. senin elin değmiş hiç bozulurmu tadımız, aksine dahada tatlandım ben:))

    YanıtlaSil
  17. Sen ne pişirsen yenir bence.Ellerinden tatsız bir şey çıkması her anlamda imkansız arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Tülin çok naziksin,teşekkür ederim arkadaşım!

      Sil
  18. Ben tatlıyı çok severim o yüzden bunu denemem lazım. Bende bloğuma beklerim.

    Görüşmek Üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com

    YanıtlaSil
  19. Ellerinize sağlık,çok güzel görünüyor.

    YanıtlaSil
  20. Siz yaparsınız da güzel olmaz mı hiç?Ellerinize sağlık,sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sibel hanımcığım çok teşekkürler ama siz de artık bir ses verin,özlettiniz kendinizi. Sevgiler!

      Sil