About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

11 Haziran 2012 Pazartesi

Geciken ' KİTAP ' mimi ve Ev Hallerimiz!




Yazacak çok şey var ama nereden başlasam bilemiyorum. Öncelikle sevgili Begonvilli Ev 'in KİTAPLAR mimini yanıtlamakta çok geciktim. En iyisi oradan başlayayım;
1-Ne sıklıkta kitap okursunuz?
Ne yazık ki istediğim dilediğim sıklıkta kitap okuyamıyorum . Bazen arda arda 3-5 kitabı bir hafta içinde okurken bazen aylarca elimde aynı kitapla yatıp kalkıyorum. Bunda kitap seçimlerimin de etkisi var,zaman zaman yoğunlaşan ev işlerimin de...
2-En sevdiğiniz yazarlar;
Hiç düşünmeden verebilirim yanıtını Adalet AĞAOĞLU. Onunla tanışıklığım çok eskilere taa öğrencilik yıllarıma dayanır. Son dönemde Elif ŞAFAK'ı neredeyse tüm kitaplarını (İskender'i henüz okumadım) okudum ve sevdim. Orhan PAMUK'u ''bu son ''diye diye okuyorum:) Liste uzun ama kısaca'' Türk Edebiyatı'nı daha çok okuyorum '' diyebilirim.
3- En beğendiğiniz kitaplar;
Beğenmediğim kitabı artık bitirmiyorum,zaman kısa okunacak şey çok! Bu sorunun tam yanıtı olmadı galiba o halde şöyle diyeyim; Adalet Ağaoğlu'nun'' Bir Düğün Gecesi'' Oya Baydar'ın ''Kedi Mektupları ''...
4-Yerli/Yabancı en çok hangi yazarların kitaplarını tercih edersiniz?
Türk Edebiyatı'nı tercih ederim. Dünya Edebiyatından da Batı Edebiyatı 'nı özellikle Fransız klasiklerini severim.
5-En son okuduğunuz kitap hangisi?
Yukarıda fotoğrafı görünen Murathan Mungan'ın '' Aşkın Cep Defteri'' 
6-Şu anda hangi kitabı okuyorsun?
 Berke Torunoğlu'nun''Murder in Salonika ''adli kitabını  okuyorum. Salonika 'nın dili İngilizce olduğundan çok çok ağır okuyabiliyorum. 
7- Kitap blogları hakkında ne düşünüyorsunuz?
Bayılıyorum ! Kitap bloggerleriyle sanki çocuklarımmış /öğrencilerimmiş  gibi gurur duyuyorum ,mutlulukla ifade ediyorum ki okumak için kitap seçmemde çok yardımcı oluyorlar.
8-Kitap okumak sizin için ne ifade ediyor?
Mutluluk ,huzur! Kendine güven ve zenginlik...
Ben kitaplarla büyüyen bir kuşaktan geliyorum. Arkadaş toplantılarında okuduğumuz kitaplarla övünen ,marka olarak annesinin biçip diktiğini,babasının memur maaşıyla satın alabildiklerini bilen bir kuşağın . Kitap bizim boş zaman eğlencemiz değil ,dünyaya açılan kapımızdı. Edebiyat öğrencisi olduğumda Homeros'dan Balzac'a ,Tolstoy'dan Yakup Kadri'ye Türk ve Batı Edebiyatı'nın klasiklerini çoktan okumuştum. 
Sevgili Begonvilli Ev'e bana kitaplarla olan yolculuğumu anlatma fırsatı verdiği için çok teşekkür ederim. Bu mimi de kitaplarla serüvenini anlatmayı arzu eden herkese yolluyorum!


Gelelim 2. görselin öyküsüne; Geçen hafta Ankara'dan İzmir'e  Bir Bulut'un Gölgesi  geldi . İçinde sevgiyle sarıp sarmalayan bir dolu armağanla... Hepsi ama hepsi incelikle düşünülmüş emekle üretilmiş ,üretenin yüreği kadar güzel armağanlar. Onlardan biri hemencecik biricik kuzumun ilk kitabını sararken ,diğeri akşamüzeri çayımı kucakladı. Sevgili Tülin çok ama çok teşekkür ediyorum,inceliğin için ,arkadaşım olduğun için...


Yukarıdaki fotoğrafa bakıp da aldanmayın bizim evde günler çok hareketli geçiyor bu aralar. Kuzumun gitmesi yaklaşırken '' günler daha uzun olsaymış keşke '' diyerek birlikte geçirdiğimiz her anın tadını çıkarmaya çalışıyoruz. 
En güzel günler  dostlarımın olsun ,kalın sağlıcakla! 

17 yorum:

  1. Sevgili komşum, kitaplarla ilgili görüş ve düşüncelerini zevkle okudum. Bol okumalı, keyifli günler diliyorum.

    İkinci görselde de zevkli ve ince duygulu bir dostun güzellikleri var. Dostluklar ve paylaşımlar daim olsun! Ayrıca yanlış anlamadımsa oğlunuzun ilk kitabından söz ediyorsunuz. Ben de yürekten kutluyorum. Devamını dilerim.

    Ah güzel Keşkül, sen ne tatlı bir kızsın böyle. Nazar değmesin sana..

    Sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  2. Sevgili komşum ben teşekkür ediyorum ,düşüncelerimi aktarmam için vesile oldu bu güzel mim. Sevgiler sıcak İzmir'den daha sıcak Antalya'ya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özür dilerim sorunuzun yanıtını vermeyi unutmuşum komşucuğum. Evet oğlum ilk kitabını bastırdı ve ben de gurur ve onurla ama çok ağır aksak Selanik'te Ölüm'ü okuyorum.

      Sil
  3. Kitap konusunda çok doğru söylediklerin.Benimde öyle sürekli bir rutin kitap okuma sürecine geçemiyorum beni çok etkiliyor kitap seçimlerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deryacığım ne yazık ki çoğumuz öyleyiz,keşke daha sistemli olabilsek . Fotoğrafları beğenmenize çok sevindim ama bu konuda mütevazi olamayacağım ,mankenim çok güzel :)Biricik kızım benim,kendi kocaman yüreği yumuşacık köpeğim!

      Sil
  4. Bu arada buradaki resimler hespi çok güzel

    YanıtlaSil
  5. Çok keyifle okudum. Bu arada Keşküle takıldım onu mıncıklamak istiyorum her gördüğümde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didocuğum bizdeki bu kedi köpek sevgisi varken her güzelliğe takılmamız çok normal:)

      Sil
  6. Torunoğlu soyadından yola çıkarak, evde bir yazar yetiştiği ve annesinin emeklerinin herşeye değdiği fikrine kapıldım doğru mudur? Kitap ABD' de mi basılmış? Yazı dilinin İngilizce olmasından çıkardığım sonuç bu! Okumak isterim "Salonika' da ki Cinayet"i doğrusu.

    Kitap okumak; bence, insanı anlamanın ve empatiyi öğrenmenin ilk adımıdır! Onlar aracılığıyla başkalarının düşünceleriyle tanışma ve dışımızdaki farklı iç seslerinin duyulması; olan biteni anlayana kadar üzerinde kafa yorulması ve farklı hayat formlarının varlığının kabullenilmesi bu sayede mümkün. Beynin yaşa ve yıllara karşı koyabilmesinde de çok büyük payı olan bu sessiz faaliyet, çoğu zaman hobi listesinde yer alan bir duruma düşse de önemini hiç yitirmemeli...
    Son dönem yazarların çoğu - ispat edildi - başka eserlerden alıntı yaparak kitap yazıp, ciddi paralar kazanıyorlar. Günümüz kitap dünyası; tıpkı futbol gibi, bir taraftan ticari anlayış, diğer yandan manüplatif amaçlara tamamen hizmet eder durumda getirildi. Bir yandan, yüzlerce yıldır petrol için ülkeleri darmadağın edip, milyonlarca insanı mahvına sebep oluyor diğer yandan aynı adamlar, edebiyat ve barış ödülü dağıtıyor - şaka gibi-

    Bu nedenle ben kitapta çok seçici oldum. Her Top 10 listesi kitabına atlayamıyorum. Yazarı "aleme-i cihan- üstelik de o, bu ödül sahibi aman kitabını alayım" diyemiyorum. Zamanın ruhu dedikleri ve herkesi uymaya zorladıkları günümüz yaşam tarzı; benim gözümde, bazı yazarları çok değersiz, bazılarını çok değerli hale getirdi. Değerli bulduklarım başucumda ve benimle her yerdeler.

    Aman çok uzatmışım ve sıkmışım kusura bakmayın...

    Hediye yağmuru taşıyan Bulut gölgesinin sağanağı size de yağmış. (Bana da yağdı :))))) ) Çok çıtır çıtır görünüyor tüm hediyeleriniz; güzel günlerde ve güle güle kullanın.

    Keşkül hanım beni taa İzmir'lerden çatlatıyor uyku halleriyle. Ne zaman olur bilmem ama o boncuk burnunu yiyecem görünce...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nurdan hanım doğru söze ne denir? O kadar güzel yazmışsınız ki hani ben azıcık yumuşatayım dedim ama siz kalbine kalbine nişan almışsınız. Bana zorla dayatılan her şeye tepkim vardır benim de. O.Pamuk'u bu son diye diye okumalarım da bundan .Yalnız benim durumum biraz değişik,okulda bir avuş da olsa okuyan çocuklarla aynı dili konuşabilme adına popüler kültüre sırt çeviremezdim. Aaa hocam siz falancayı okumadınız mı? Hayır? Neden? Şu nedenden dolayı . İşte bunun için okumak anlamak,tanımak gerekirdi. Ha şimdi ne yapıyorum,canım ne isterse ,kimi isterse okuyorum. Bu arada oğlum Berke de yazarlığa adım attı. Doktorasını Amerika'da yaptığı için ve İngilizce evrensel bir dil olduğu için herkese ulaşabilmek adına kitabını İngilizce yazdı. Kitap burada Libra Yayınevi tarafından basıldı. Okuyup düşüncelerinizi paylaşırsanız çok seviniriz. Ben ne yazık ki o kadar iyi değilim ,hatta hiç iyi değilim yabancı dilim günlük yaşantımı sürdürebilecek kadar.
      Görüyor musunuz ben de çok uzattım. Boncuk burun Keşkül'den ve benden sevgiler size...

      Sil
    2. Sevgili Nilgün Hanım,

      Siz edebiyat öğretensiniz ve bunu çok iyi yaptığınızın teyidi evinizde yetişen yazar elbette.

      Mesleği eğitmenlik olan her bir şahsın, mutlaka kendi alanında 360 derece çizecek kadar bilgiyle donanmış olmasının gerekliğini savunan bir öğretmen annenin kızı olarak; yaptığınız işin hakkını verdiğinizi biliyorum. O anlamda yanlış anlaşılmadığınızı ve sözün gittiği yerin hazurun olduğunu ifade etmeliyim.

      Kitabı ilk fırsatta alıp okuyacağıma emin olabilirsiniz. Tek şartla fikirlerimi iletme sözü veririm o da yazarı kitabını imzalarsa!!!

      Kedi kızların hatırı kalmasın; onların da kulaklarını gözüme kestirmiş durumdayım. Tagatti tek kulakla kurtulacak; kime kaptırdıysa diğerini artık!

      Sil
    3. Kitabın yazarı seve seve imzalayacaktır eminim. Kedi kızlar da sizi tırmalar efeem :)

      Sil
  7. merhaba colette abla kitap okumayı bende seviyorum,özellikle kitabevlerinde zaman geçirmeyi bazen çocuklardan tepki alsamda buda benim lüksüm diyorum,kısacası kitap okumayı çok seviyorum (kişisel gelişim,türk romanları, dünya romanları ,dünya klasikleri)benim tercih ettiklerim.keyifli güzel günler diliyorum sevgiler

    YanıtlaSil
  8. Serpilciğim Kitapevlerinde zaman geçirmen ne kadar hoş :) Sana keyifli okumalar diliyorum,sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Evet arkadaşım,bizler harçlıklarını biriktirip kitap almaya çalışan bir kuşaktık.Ne kıymetliydi kitaplarımız.
    Hediyelerine gelince,o sımsıcak sesini duymak için,güzel kalbini ısıtmak için iyi bir sebep oldu.
    Daha güzellerini yapacak olduğunu bilsem de,her zaman söylediğim gibi cesaretim
    hoş görünüzden ve biraz da şımarıklığımdan geliyor.
    Keşkül ve diğer sevgililer içinse söz bulamıyorum.Bunca mesafeden sevgimi hissedeceklerini biliyorum sadece.
    Son olarak,gelincik kayınvalide toprağından yaratılmış gerçekten.Tebrikler
    ailenin tüm bireylerine.

    YanıtlaSil
  10. merhaba, yazdıklarınıza hayran kaldım blogunuzada...herseyi cok guzel bir dille anlatmişsiniz...keşküle bende bayıldim dogrusu
    blogunuzun bundan boyle sıkı takipcisiyim
    benim blogumada sizi beklerim
    sevgiler
    http://tatlikiraz.blogspot.nl/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin Tatlı Kiraz,sana ziyaretçi olmamak ne mümkün? Kiraz seveni ben de severim:)Benden de sana sevgiler!

      Sil