About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

23 Nisan 2012 Pazartesi

Hasretim nazlıdır Ankara

 KARANFİL SOKAĞI  
   Tekmil ufuklar kışladı
   Dört yön,onaltı rüzgar
   Ve yedi iklim beş kıta
   Kar altındadır.

   Kavuşmak ilmindeyiz bütün fasıllar
   Ray, asfalt, şose, makadam
   Benim sarp yolum, patikam
   Toros, Anti-toros ve asi Fırat
   Tütün, pamuk, buğday ovaları,çeltikler        
   Vatanım boylu boyunca
   Kar altındadır.

   Döğüşenler de var bu havalarda
   El, ayak buz kesmiş, yürek cehennem
   Ümit, öfkeli ve mahzun
   Ümit, sapına kadar namuslu
   Dağlara çekilmiş
   Kar altındadır.

   Şarkılar bilirim çığ tutmuş
   Resimler, heykeller, destanlar
   Usta ellerin yapısı
   Kolsuz,yarı çıplak Venüs
   Trans-nonain sokağı
   Garcia Lorca'nın mezarı,
   Ve gözbebekleri Pierre Curie'nin
   Kar altındadır.

   Duvarları katı sabır taşından
   Kar altındadır varoşlar,
   Hasretim nazlıdır Ankara.
   Dumanlı havayı kurt sevsin
   Asfalttan yürüsün Aralık,
   Sevmem, netameli aydır.
   Bir başka ama bilemem
   Bir kaçıncı bahara kalmıştır vuslat
   Kalbim, bu zulümlü sevda,
   Kar altındadır.

   Gecekondularda hava bulanık puslu
   Altındağ gökleri kümülüslü
   Ekmeğe, aşka ve ömre
   Küfeleriyle hükmeden
   Ciğerleri küçük, elleri büyük
   Nefesleri yetmez avuçlarına
   -İlkokul çağında hepsi-
   Kenar çocukları
   Kar altındadır.

   Hatıp Çay'ın öte yüzü ılıman
   Bulvarlar çakırkeyf Yenişehir'de
   Karanfil Sokağında gün açmış
   Hikmetinden sual olunmaz değil
   "mucip sebebin" bilirim
   Ve "kafi delil" ortada...

   Karanfil sokağında bir camlı bahçe
   Camlı bahçe içre bir çini saksı
   Bir dal süzülür mavide
   Al - al bir yangın şarkısı,
   Bakmayın saksıda boy verdiğine
   Kökü Altındağ'da, İncesu'dadır.


                            Ahmed ARİF







Ankara notlarım sırada. 
Ankara ziyaretimde - hele ki bu anlamlı günde - Anıtkabir 'i  Ulu Önder'i ziyaret etmemek olmazdı . Yorgunluğum biraz geçer geçmez ayrıntılarıyla anlatacağım söz :)
Ulusal Egemenlik Bayramımız Kutlu Olsun !

17 yorum:

  1. Anıtkabir ziyaretinize imrendim doğrusu. Yıllar oldu görmeyeli..

    İzlenimlerinizi anlatmanızı sabırsızlıkla bekliyorum.

    Sizin de bayramınız kutlu olsun!

    YanıtlaSil
  2. Ne kadar duygulandığımı anlatamam ! Eşimin okul grubu önceden organize etmiş,özel izinle çelenk koyduk. Muhteşem bir andı komşucuğum!

    YanıtlaSil
  3. Ay, ne güzel! Demek Ankaramıza geldiniz, hoşgeldiniz. Neyse ki havada utandırmadı bizi bugün. Hepimizin bayramı kutlu, mutlu olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Sibel hanımcığım hoşbulduk ama çok kısa kalabildim ne yazık ki :(

      Sil
  4. Çok güzel bir ziyaret olmuş orada olmayı nekadar çok isterdim ne şanslısın canım güzel bir gezi olmuş.

    YanıtlaSil
  5. Nilgun hanim, bir Ankara´li olarak Anitkabiri ve sizi Ankara´da gormek beni cok sevindirdi. Guzel gunler geciriyorsunuz, resimlerden anlasildigi uzere.Ulusal Egemenlik Bayramimiz Kutlu olsun. Sevgiler, selamlar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtapcığım bende sizin ve dünya yakışıklısı oğullarınızın bayramınızı kutluyorum,sevgiler !

      Sil
  6. Ankara da yaşamayan bir Ankaralı olarak resimler çok hoşuma gitti.. Duygulandım ve ne kadar özlediğimi hatırladım.. Çok teşekkürler yayınladığınız için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz sevgili Tasarıbell. Eşim de Ankaralı o nedenle Ankara'dan uzakta olunca özleminiz ne kadar yoğun oluyor çok iyi biliyorum. Benden de size sevgiler !

      Sil
  7. Canımmm ne kadar güzel , orada olmanın muhteşem hissini hatırladım fotoğrafları görünce.
    Bayramımız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Hatice Anıtkabirde olmak muhteşem bir duygu yoğunluğuydu. Çok etkilendik hepimiz !

      Sil
  8. Ne anlamlı bir günde ziyaret olmuş Nilgün ablacım.Keşke haberim olsaydı yada zamanın çok olsaydı kalede kahve muhabbeti ne keyifli olurdu...
    Ankara seni çok sevmiştir eminim;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Meyra ziyaretim çok kısa sürdü . Eşimin arkadaşları dolu dolu bir proğram hazırlamış ; O nedenle sizlerle görüşmek kısmet olmadı bu kez ama en kısa sürede yeniden geleceğim. Görüşmek dileğiyle, sevgiler !

      Sil
  9. Çocukları götürmeli Anıtkabir'e, en kısa zamanda, mutlaka (inşallah da diyelim :)
    Ahmed Arif'in caaanım şiiri için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  10. önünde fotoğraf çektirdiğiniz mağaza cok guzel (vitrinde bez bebekler olan ) Bende Ankara'da sadece anıtkabire gittim onun dışında bilmiyorum pek, bu postları takip edeceğim şimdi :)

    YanıtlaSil
  11. Resimlere baktıkça mutlu oldum. Çok güzel denk gelmiş seyahatiniz. Ankara'ya böyle gezmek için gitmeyeli belki 5 yıl oldu. Orada olmayı çok istedim. Kalkıp gitmediğim için kızdım kendime. Paylaşım için tekrar teşekkürler.

    YanıtlaSil