About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

16 Ocak 2012 Pazartesi

Güneşin Suyu !

Akhisar Roma Yolu

1920 lerden kalan evleri

Eşine az rastlanan Osmanlı mezar taşları

Merhum Yunanlı armatör Onasis'in evi

Zeytinin (Sıvı güneşin ) öyküsü
 Damıtma esnasındaki saf zeytinyağının harika rengi

Gözünü sevdiğim memleketim insanının güler yüzü ,meşhur ekşi maya Akhisar ekmeği ve Karaosmanoğlu Camisi ...

'' Aaa ne işiniz var Akhisar'da ? '' yorumlarına kulak tıkayıp havanın  bir İzmirli için buzzz gibi olduğu ( 2 derece ) bir pazar günü sabah saat 7 de düştük yollara. Rehberimiz değerli arkeolog Şükrü Tül hocamızdı. Önce Akhisar'ın orta yerindeki Geç Roma döneminden kalan Kuzey - Güney Yolu'nu, Agora ve Bazilikası'nı gezip '' memleketimin her köşesinden tarih fışkırıyor '' diye bir kez daha gururlandık. Akhisar'ın 1920 lere tarihlenen her köşesinden hüzün akan evlerini gördük, bu evlerden biri Onasis'in doğduğu evmiş . Nereden nereye....
Sonra... Romalılar'ın Güneşin Suyu dedikleri zeytinyağının öyküsüne tanıklık etmek için zeytinyağı fabrikasının yolunu tuttuk. Çuvallar içinde fabrikaya getirilen zeytinin ezilip sıkılıp her zerresinin nasıl değerlendirildiğine şahit olduk. Kokuya alışkın olmayanlar için -belki- nefret benim gibi zeytinyağına aşık biri için ise miss gibi kokular içinde tazecik saatlik, hatta dakikalık yağımızı aldık. Zeytinimizi tadarak ve lezzetine şaşarak yağımızın yanına kattık. Ver elini Akhisar köftecisi. Bilmeyeniniz vardır belki ben kırmızı et yemem, yok sonradan olma vejeteryenlik değil çocukluğumdan bu yana yemem. Eh bir lokmacık tadına baktım ama tazecik Akhisar ekmeğine zeytini katık etmek  daha güzeldi doğrusu.
Zeytinliova'da ülkemizin meşhur ailelerinden Karaosmanoğlu'nun adıyla anılan camiyi ve hamamı ziyaret ettik. Hamam çok kötü durumdaydı rehberimiz '' bir daha geldiğinizde göremeyebilirsiniz '' dedi . Üzücü :(
Akşamın karanlığına karışan ayaz iliklerimize işlerken eve dönüş yolunu tuttuk Yolda mola yerinde içilen çay mı çok güzeldi bana mı öyle geldi hiç bilemeyeceğim .
 Bu hafta sonu burnumuzun dibinde olup da değerini bilmediğimiz için ziyaret etmediğimiz onlarca yerden birindeydik . Siz neler yaptınız ? Şimdi sizleri ziyarete geliyorum ,siz anlatın ben dinleyeyim.
Güzel bir hafta hepimizin olsun !

1. Aaa ben Akhisar'liyim.yazini gorunce cok duygulandim,cok hos ifade etmissin..
    İnsanin dogup buyudugu yer iste,adi gecse hemen heyecanlandirir.
    İyi haftalar olsun...

2. Harika, yurdumuzu karış karış gezen biri olarak şimdi imrendim, epeydir kaçamak yapamıyoruz:(
    Hafta sonu ancak kar seyredebildik, ama çocuklar tadını iyi çıkardı doğrusu.
    İyi gezmeler:)

3. tatlı arkadaşım anlatımın ve fotoların da senin kadar tatlı... bu kaçamaklar soğuk kış günlerini daha bi keyifli kılıyor... gezmeyi seven biri olarak fotolardan ve okuduklarımdan çok keyif aldım... bu keyifli ortamı ben de küçükkuyu - yeşil yurt köyü, adatepe köyü ve adatepe zeytin yağı müzesinde yaşıyorum... günler uzasın, bi pazar günü kaçmak gerek. :)
    keyifli gezileriniz daimi olsun!
    sevgiler...

4. Harika bir hafta sonu gezisi olmuş ablacığım. Sayende memleketimin gizli kalmış hazinelerini görmüş oldum ben de :)

5. Bayılırım böyle gezmelere ben. Çok beğendim.Keşke eski yapılara daha çok sahip çıkabilsek...Çok sevgilerimle

6. Harika bir gezi olmuş yine. Zeytin ve zeytinyağı için hep çok şanslı olduğumuzu düşünürüm ben de. Mucizedir...

7. Günaydınlar sevgili Colette, çok haklısın dibimizdeki bir çok değerleri yok pahasına hor kullanıp yıkıyoruz bende inanın çok üzülüyorum . o kadar çok bu durumda olan yerler var ki o hallerini görüp de üzülmemek için gezmek içimden gelmiyor. Akhisarı ben henüz görmedim ama eşim mesleği gereği (jeoloji mühendisi) çok bulundu ve çok metheder. inşallah birgün gidip gezmek kısmet olur. sevgiyle kalın.

8. Ahh çok güzeldir tarih koklamak, hissetmek...

9. Ne güzel bir gezi olmuş Nilgün hanım.Akhisar'dan çok geçtik ama tarihi yerlerini hiç gezmedik.Alaşehir'i görmenizi tavsiye ederim.Orada da pek çok tarihi yer var.Sevgilerimle..

10. Nilgün'hanımcığım bazen dediğiniz gibi burnunun dibindeki güzellikleri göremeyip güzellikleri uzaklarda arıyoruz. ama geziniz güzel olmuş. Akhisar hakkında bilgilendim.

Ablamda bir İzmir'li olarak her sene karaburun'daki zeytinliklerinden zeytinyağımızı getirir. gerçekten çok güzel..

11. Aaa sevgili Motto,ne güzel demek Akhisarlısın.Memleketin çok güzelmiş :)
    Sibel hanımcığım Akhisar çok soğuktu ama kar yoktu :( Ne güzel bir hafta sonu geçirmişsiniz siz de...
    Canım Ruşen hanımcığım,Balıkesir'den gelin aldık ya sırada Yeşilyurt ,Küçükkuyu var :)
    Yeşimciğim sevindim o halde :)
    Sevgili Çiçeklendim,keşke...
    Sevgili Cebimdeki renkler zeytinin ve zeytinyağının değerini bütün dünya anladı ve biz de çok şanslıyız ki bol bol var çevremizde.
    Şükran hanımcığım ,insan arzu ediyor ama bazen kısmet olmuyor görmek işte. İnşallah size de kısmet olur bir gün :)
    Sevgili Kitap Eylemcisi,çook haklısın ! tarih insana kendi atalarıyla gurur duymayı öğretiyor.
    Sevgili Nazan hanım,Alaşehir'i çok önceleri görmüştüm ama inanın şimdi gitsem daha farklı yönlerini keşfedebilirim . İnşallah bir gün...

12. Sevgili Hülya hanım,insan her yaşta daha farklı gözle bakıyor çevresine. Dün gittiğimiz yerlere bu gün yeniden gitsek inanın daha farklı şeyler görürüz. Sevgiler size ve ablanıza :)

13. Nilgüncüm yüreğine,gönül gözüne sağlık nefis karelerle güzellikleri bizlere getirmişsin teşekkürler. keşke düzenli bakımlar yapılsa da uzun yıllar korunabilse:(

14. Aaaa ben de Akhisar'lıyım.Görünce şaşırdım.Bir de sevindim.Arkadaşlar Sen Sinop'tan çok bahsediyorsun.Hiç Akhisar'a gitmiyor musun ?Bu ayın 21 İnde memlekete gideceğim.Memlektim bir başkadır.Hele havası.ayrıca Böreiği,kokoreçi sizin de anlattığınız gibi zeytini üzümü meşhurdur.

15. Hatice'm teşekkür ederim canım !
    Sevgili Parıldayan Çiçek,sizden esaslı bir Akhisar postu bekliyorum o halde :)

16. Gününüzü ne güzel değerlendirmişsiniz. Fotoğraflar ve anlatım için çok teşekkürler.
    Ben hafta sonu kedişlerle uğraştım:) Veterinere götürdük Külkedisi'ni. Sonra bir kaç kez Aşkım'la bir araya getirdik. Aşkım tısladı fısladı, Külkedisi hiç oralı olmadı:)))
    Sevgilerimle.

17. Nilgüncüm öyle güzelki fotoğraflar içim ısındı resmen, çok güzel bir gezi olmuş ayrıca akhisar ekmeğini çok merak ediyodum hep derler çok güzeldir diye, bu yaz kızımla tur yapmayı düşünüyoruz kısmetse göreceğiz oraları. Sevgiler,

18. Onassis'in Akhisar'da doğduğunu bilmiyordum.Çok güzel bir paylaşım olmuş.

19. Sevgili Colette
    Gezi notlarınızı(ve de fotolarınızı) ilgiyle okudum..Özellikle sıvı güneş sözcüğü çok ilginç..Gerçekten Akhisar yağı bunu hakeden bir ürün
    ÖZellikle Osmanlı mezar taşları ve Karaosmanoğlu camii de harika görünüyor inşallah bir gün gezmek kısmet olur

20. oh...
    güzel geçmiş bir haftasonu...
    sefan olsun colette:)

21. Sevgili Ayşım teşekkür ederim,kedişler alışacaklar birbirlerine çaresi yok canım .
    Hülyacığım ekmek lezzetliydi gerçekten. Eh senden de Akhisar postu bekliyoruz o halde :)
    Sevgili Pembe kekik,ben de bilmiyordum. Bu blogların en güzel yanı da bu işte,paylaşıyoruz öğreniyoruz :)
    Sevgili Altıüstüevkadını çok teşekkür ederim. Beni çok mutlu etti bu yorumunuz :)
    Sevgili Cepayna'm gezmek çok güzel şey ! Hafta sonları yoruluyoruz ama değiyor !