About Me

Fotoğrafım
İzmir, Türkiye
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

16 Eylül 2011 Cuma

Mutlu geçsin hafta sonunuz !



Hani sonbahar geldi ya çiçekli böcekli hafta sonu kartlarım yerini sandık sepetlerden çıkan yün işlerine bıraksın istedim .
Fotoğraftaki çiçeği yıllar önce yapmıştım,yumuşacık ve gösterişli  bir aksesuar .Ben giysilerimden ziyade evimde kokoş olduğumdan bu çiçeği evimde kullanıyorum ve  yerini değiştirip duruyorum. Bazen kapı kolunda bazen rafta... Siz nerede görmek isterseniz orada kullanın :)
Nasıl yapıldığını soranlara ;Çiçek şişle,yaprakları tığ ile örülüyor. Çiçek için ince ve tüylü yünle çiçeğin ne kadar büyüklükte olmasını istiyorsanız o sayının 3/1 ne  yakın düz başlıyorsunuz ,yaklaşık 5 sıra ördükten sonra göz kararı 5-10 ilmekte bir arttırıp düz örüyorsunuz ,bu işlemi 5 sırada bir tekrarlıyorsunuz,yeterli büyüklüğe ulaşınca da  ilmekleri   kesiyorsunuz. Bir ucundan gevşekçe kıvırmaya başlayıp alttan dikiyorsunuz. Yaprakları da örüp diktiniz mi oldu bitti ! Yapım aşamasını fotoğraflamadım çünkü o zamanlar bloğum yoktu :)))
Mutlu geçsin hafta sonunuz !

9 yorum:

  1. İlk başta iğne oyası olduğunu düşündüm :)
    Herkesin hafta sonu güzel geçsin..:)

    YanıtlaSil
  2. Senin de çok güzel geçsin haftasonun böyle çiçek gibi , mis gibi....

    YanıtlaSil
  3. Ne güzel olmuş ellerine sağlık denemek lazım.Mutlu bir hafta sonu olsun canım arkadaşım

    YanıtlaSil
  4. ne güzel olmuş,gerçek gül gibi:))
    haftasonun güzel geçsin coletteciğim:=)

    YanıtlaSil
  5. Ellerinize sağlık pek de güzel olmuş. Çiçeğin rengi ise harika en sevdiğim renk. Bende kırklı yaşlara gelince kokoş olmaya başladım he he. Paylaşım için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  6. Bu tür güzelliklere bayılıyorum. Böyle çiçekleri bazen şapkama iliştiririm, bazen de jütten ördüğüm çantalarıma. Hoş bir sofrada peçete halkalarında da güzel olurdu. Çok güzel örmüşsünüz, ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel anlatmışsın ,sana da güzel bir haftasonu olsun inş.

    YanıtlaSil
  8. merhaba sevgili hocam,çok şık ve doğal bir aksesuar bu,nereye konsa coşku katar eminim.ben de aksesuar kullanamayanlardan oldugumdan sizin gibi evin muhtelif yerlerinde gezer benimkiler de.hem öyle daha çok görünme şansları var değil mi:)selamlar ve sevgiler gönderiyorum.
    hıı halleri okulda ablatif,lokatif,genitif, datif vs şeklinde öğretiyorlar ya iyice içinden çıkılmaz haller oluyorlar:)

    YanıtlaSil
  9. ellerine sağlık canım.en sevdiğim gül yapımlarından biri bu.
    uğrayamadım PC de ki çöküş bugün giderildi:)))

    senin kızlar pek bir fıstıklar battaniye üzerinde.

    YanıtlaSil