About Me

Fotoğrafım
İzmir, Turkey
Yasemin kokulu bahçenin kedileri ve günlük halleri hakkında... ♥ The cats of a jasmine scented garden and its daily snaps. Les chats de jasmin parfumé jardin et ses clichés quotidiens .

1 Kasım 2012 Perşembe

KIŞ TEMİZLİĞİ

Bayram bitti bitmesine de anneciğimin deyişiyle " yediğim hurmalar boğazımı tırmalar " misali sen misin bayramda yatıp devrilen? Şimdi ne çok iş birikmiş anlatamam. 
" Yavaş yavaş 2 evden birini boşaltalım " diye karar verdik ,ben de kararımızı gerçekleştirmek için derin temizlik çalışmalarına giriştim. 
Önce kitaplıkta yer açmaya çalışıyorum. Her iki evde de ikişer kitaplığımız tıka basa dolu olduğundan bu iş nasıl olacak bilemiyorum. 
Dün dergilerimi ayıkladım 2 raf kazandım. Yıllardır ansiklopedilerin kapağını bile  açtığımız yok. Kafamıza bir şey mi takıldı hemen soruyoruz Google amcaya o söyleyiveriyor. Koca koca ansiklopedileri bağışlayacak yer bulamadım İzmir'de biliyor musunuz? " Getirin bakarız " deyiveriyorlar . Yok olmaz getiriveremem arkadaş.
Neden mi ?  1- Benim belim sakat ,geçen kış fizik tedaviye gideceğim de düzeleciğim diye canım çıktı. O kadar ağır şeyi kaldırıp götürürsem 1 ay kımıldamadan hasta yatarım ,sen mi gelip yapacaksın benim evin işini?
2- Kargolayamam ,geçen kış 2 paket dergi bağışladım dünya kadar kargo parası ödedim .
Çok istiyorsan gel taşıyalım araç parası benden.

Kışlıkları çıkardım nihayet. Bir dolu giysi ayıkladım . Ben bir sezon giymediklerimi yıkar ütüler veririm de eşimin malı pek kıymetlidir. Bu kez ona sormadan verdim. ( İnşallah bu yazımı okumaz )

Şimdi iş mutfağı ayıklamakta... Kolay mı 30 yılın tabak çanağı ayıklanacak. Anacığımın bana çeyiz olarak aldığı tabaklar,kesme çay bardakları ,yılda bir kere bile kullanmasam da nasıl vereceğim bakalım bunları ?
Ya annem gelip de sorarsa " nereye gitti tabakların ,bardakların " diye :)

Anlayacağınız çok işim var çook!
Bir de yarın ,çok mutlu bir gün olacak. Taaa İstanbul'dan 3 değerli konuğum gelecek. Sevgili  Nurdan ve Nursun kardeşler  ve sevgili  Mehtap hanımcığım. 
Çok konuşup ,çok eğleneceğiz . Darısı sizin başınıza, blog arkadaşlıkları pek şahane . Hele buluşmalar yok mu ,o buluşmalar . Sanki evvel ezelden birbirimizi tanıyormuşuz da dün ayrılmışız gibi....

Bir güzel gelişme de DÜKKAN PATİ için hazırladığım tüm boyamalar ve Mehtap hanımcığım'ın 2 şahane kumaş boyama evi satıldı. Amaç "Bakıma muhtaç hayvanlara yardım" olunca hayvanseverler çok duyarlı davrandılar. Kendilerine çok teşekkür ederim!
Çok yakında sevgili Tülin'in yaptığı iki sevimli oyuncak da dükkanda yer alacak. Bakalım onlar hangi evi ,hangi çocuğu / çocukları mutlu edecekler?

Neyse bana müsaade . Yarın ola hayrola . Güzel haberlerin arkası yarın!
Kalın sağlıcakla!


KORSANIMIZ SATILDI !


40 yorum:

  1. Korsan ayıcığa bayıldım ben :)

    YanıtlaSil
  2. Amanın dayanın yardıma geliyoruz!

    Biz sizin güzel yemeklerinizi yemeye ve sohbete geliyoruz. Ellerinizden çıkan yemekleri yeme karşılığı ne iş verseniz yaparız; boya badana dahil!

    Ona göre size birşey olmasın sakın ha deyim bize lazımsınız durun bekleyin, gözünüzü seveyim...

    YanıtlaSil
  3. Asıl taşınmada siz bana lazımsınız.
    Evin onca boğazını doyurmak,temizleyip paklamak gibi ulvi görevi başla kimler yapabilir ki ?

    Vallahi sohbetin kahkahanın alası yarın !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Taşınmaya yardıma da evin aç bebelerinin karnını doyurmaya yardıma da geliriz no proplem :)) Siz tarih verin yeter :)

      Sil
    2. Heh heh ! O gün gelince Türkiye hudutları içinde olursunuz umarım:)

      Sil
  4. Ablacım ne çok işin var, çok kolaylıklar diliyorum sana, yakın olsak bi dakika durmam gelirdim, öptüm o güzel ellerinden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baharcığım her türlü yardım kabul edilir :)
      Ben de senin yanaklarından öptüm!

      Sil
  5. Benim nacizane bir onerim var Nilgun Hanimcim.

    Amerikalilar bu isi guzel becerir. Garage Sell (Garaj mezati) yaparlar.

    Madem bagis yapacaksiniz, o zaman vereceklerinizi ya internetten, ya kapi onunde ya da Sahedar uzerinden mezat ile satip geliri patilere bagislasaniz mi acaba?

    Uzun is, malzemeler nereye konacak vs ama; hic olmaz ise hayirli bir is icin kullanilirlar. diye dusundum. Ama uygulama konusu bende dahi muallakta.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nursun hanım yarın daha ayrıntılı konuşuruz ama bizim başkan bu işleri pek beceremiyor :8 Elinde bağış resim koleksiyonu var,"ben bunları ne yapabilirim* " diye bana soruyor :(
      İnternetten satışı düşünelim ama.

      Sil
    2. Tamam, konusuruz, illaki bir yolu bulunur.

      Sil
  6. Oooh ne güzel , yarın bol muhabbet olacak desenize ;-)
    sevgiler , misafirlerinize benden selam ;-)

    YanıtlaSil
  7. Nilgun abla kis temizliginde sana cook cok kolayliklar diliyorum.Dukkandaki satislariniza da cok sevindim,devami da berekli olsun insallah..
    Ama bir de kiskandim gibi oldum :) ne guzel blog arkadaslarinizla guzel bir bulusma yasayacaksiniz.Insallah sizlerle tanismak bir gun kismet olur.Cok guzel bir gun gecirmeniz dilegiyle,misafirlerinize benden de cok selamlar iletin.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülşahcığım bir gün o da olacak inşallah.
      Kalpler bir ya, biz de birlikte olacağız :)

      Sil
  8. İşin çokluğundan ziyade sevdiğin, biriktirdiğin birşeyleri elden çıkarmak daha zor olacaktır eminim. Kolaylıklar dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Ada ve Deniz'in annesi çok haklısın! İnsan her ne kadar "ben ıvır zıvıra bağlanmam" dese de bağlanıyor :(

      Sil
  9. yarın ben burada ama aklım fikrim oralarda olacak, imrenerek düşüneceğim neler yaptğınızı:))) yok canım ne kıskanması, en fazla merak ederim:))) şaka bir yana, bloger arkadaşlığı dostuluğu başka birşey gerçekten. herkesin düşüncesi aynı, "sanki yıllardır tanıyormuşuz da uzun bir süre ayrı kalıp tekrar bir araya gelmiş gibiyiz". bol sohbetli, neşeli bir gün diliyorum sizlere, arkadaşlara selamlar...
    sizin işleriniz epey yoğun, ayıklama ve bir yerde toplanma. siz bunun üstesinden de gelirsiniz ama sağlığınıza dikkat edin lütfen. kolaylıklar diliyorum sevgili colette...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nalan hanım arkadaşlara ileteceğim güzel temennilerinizi,inanın çok mutlu olacaklar!
      Toplama ayıklama neyse de onca pırtıdan ayrılmak zor gibi sanki :)
      Benden de size sevgiler!

      Sil
  10. Nilgün hanımcığım ben İzmir'de bir kaç gün kalacağım yardıma ihtiyacınız olduğunda hemen gelirim.
    Yarın için çok heyecanlıyım saatler geçmek bilmiyor.Görüşmek dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mehtap hanımcığım madem İzmir'de bir kaç gün daha kalacaksınız o halde başka proğramlar da yapalım ,boş verin işi gücü :)Her zaman yaparım ben nasıl olsa...

      Sil
  11. Nilgün ablacım, bütün bayram iş yapmaktan benim de belim tutuldu, sen en iyisini yapmışsın bayramda dinlenmekle ama baksana işin alası gelmiş bulmuş seni, bu arada ben İstanbulda kitapları üç sokak ilerimizdeki kütüphaneye bağışlıyorum, her gidişimde bir iki tane taşıyorum. Neyseki misafirleriniz pek yardımsever, ne güzel hem laflayıp hem iş halledersiniz. Size çookk kolay gelsin, aman belinize dikkat :) Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esinciğim bayramlarda ben de çok yorulurdum ama bu kez idare edecek kadar iş yaptım. Hiç yapmadan olmaz ki benim evde 3 patili var biliyorsun:)
      Kütüphaneye bağışlamak çok güzel bir düşünce bakalım ben de yapacağım bir şeyler...
      Benden de sana sevgiler!

      Sil
  12. Aklıma ne geldi şimdi yazınızı okurken, evlendiğimizden beri (10 yıldır yaklaşık) kocamın hiç giymediği gömlekleri var ve ben her gördüğümde "Eskiciye vericem bunları yerine leğen, mandal istiycem :))) Çoğunu verdim gizli gizli :))
    Kolay gelsin size ;)
    Hayvanlar için yaptıklarınız takdire şayan :) Tebrik ediyorum sizi...
    Çok kıymetli misafirleriniz var demek :) Ne güzel, harika valla, çok sevindim sizler adına... Hepsine ayrı ayrı selamlarımı iletir misiniz :)

    bir de küçük bir rica, lütfen bize buluşma fotoğrafları gösterin bol bol :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esenciğim en güzelini yapıyorsun. Ben de baktım da artık hiç giymediği bir dolu gömlek ,pantalonu var eşimin verdim gitti:)
      Herkes bir yerlerden tutunuyor işte hayata ben de hayvanlara yardımcı olmaya çalışıyorum,artık elimden ne gelirse.
      Konunkalrımdan rica ederim fotoğraf çektirmek isterlerse yayınlarım söz!
      Benden de sana sevgiler!

      Sil
  13. Kolay gelsin, bol satışlar, keyifli buluşmalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım çok teşekkür ederim. Sevgiler!

      Sil
  14. NİLGÜN HANIM DİKKAT EDİN VERDİĞİNİZ EŞYA KİTAPLARA SONRA ÜZÜLMEYİN YILLARIN BİRİKİMİ BEN ÇOK ÜZÜLDÜM VERDİKLERİME ZAMANI GELDİĞİNDE HATIRALARA BAKMAK GÜZEL..KOLAY GELSİN SİZE..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili mutluluklar sokağı benim de aklıma gelmiyor değil ama inan başka çarem yok. Ev artık bana hizmet etmeli ben ona değil. Artık yaşlanıyoruz eskisi kadar gücümüz kalmayacak bir süre sonra.
      Sevgiler...

      Sil
  15. Biz de bu hafta sonu derin kış temizliğine girişeceğiz (yani inşallah). Öyle çok şeyi atmak, vermek istiyorum ki... Ev tıklım tıklımmış gibi geliyor. Birazcık hafiflemeye ihtiyacımız var. Paralomuz ; At ki yenisi gelsin:))) ( Tabiki müsriklik yapmadan:)

    Bu arada sen ne eli, yanakları öpülesi birisin böyle... NE güzel şeyler yapıyorsun, bayılıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nohut'um size de kolay gelsin! Desene bloglarda kış temizliği başladı :)
      Canım güzel sözlerin için çok teşekkür ederim. Bu güzel oyuncaklar Tülinim!in Dükkan Pati'ye bağışlarıydı. Korsan hemen satıldı.
      Sevgiler canım!

      Sil
  16. Bir yazı okudum,bin duygu yaşadım.Var mı böyle bir şey ya?
    Bir kere korsanın satılmasına pek sevindim.Öğrenirim adres gelince kim olduğunu ama,var sanki bir fikrim ;)
    Umutlandım,daha çok şey yapabilirim diye.
    Sonra çok kıskandım,çatladım.Ne güzel birarada olacaksınız yarın.Ben niye bu kadar uzaktayım? Anadolu'nun ortalarına yakın, her yer eşit mesafe demicem. Her kes uzak işte :(
    Üzüldüm,ne çok iş var senin evde...

    İşte böyle.İnsan evladı tuhaf değil mi? Kolaylıklar diliyorum canım.Ben de yarın için bir program yapayım da,bütün gün sizi düşünmekten kurtulayım iyisi mi.Görüşürüz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korsan ortalığı yaktı geçti Tülin'im! Tahminin doğru " zaten çıtlatmıştım ben Tülin'e şaşırmaz " dedi Nurdan hanım.
      Uzaklığı hiç sorma ben de burada hepinize uzağım:( Ahh ah1 Ben bu bloğu daha önce açmalıymışım. 7 yıl gittim geldim Ankara'ya ...

      Sana yarınki proğramın için şimdiden kolay gelsin!
      Görüşelim !

      Sil
  17. Yarın için bol muhabbetler, eğlenceler..

    Evet, maalesef artık bir şeyleri bir yerlere vermek iyice zorlaştı, devir çöpe atma devri olmuş maalesef, bizim eskileri de ya beğenen çıkmıyor, çok eski buluyor, ya da tüm masrafı senden çıkıyor, yani üste para veriyorsun. Biz ne zaman bu kadar zengin millet olduk, şaşıp kalıyorum..

    YanıtlaSil
  18. Kolay gelsin Nilgüncüm, giysileri, ansiklopedileri vermek kolay da o anılarla dolu tabak çanaktan ayrılmazk zoooor :( Aslında sen onları boyar süslersin de, yok mu bir depo yeri evde, verme onları yaaa :( (bana ne oluyorsa) :))

    YanıtlaSil
  19. Keşke yapabilsem daha iyi olurdu, biraz evvel gördüm ve dükkanda gidecek bir ürün diye düşündüm. Fikir olur belki: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/534696_380250085385636_820495382_n.jpg

    YanıtlaSil
  20. colette, kitapları yakın bir okula versen diyorum. almazlar mı?
    şehir okulu falan de me, bazı okullar da hiçbirşey yok.

    YanıtlaSil
  21. kolaylıklar diliyorum nilgün hanımcım ben o bahsettiğiniz ansiklopedileri en yakın kütüphaneye götürdüm:))mutfak dolaplarımdaki çoğu ıvır zıvırda bayram temizliğinde kalktı efendim:)) darısı sizin başınıza:))ama annelerle dikkat:))güzel bir gün olur inş hoş sohbetler olacağına eminim arkadaşlarınıza ve sizlere selamlar sevgiler

    YanıtlaSil
  22. Kolay gelsin, aynı durumdayız, evden bi sürü şey atmak, vermek istiyorum, bir kısım dergiyi ayırdım, duyduğum kadarıyla Tema vakfından gelip alıyorlar Nilgün ablacığım, işin içinde ansiklopedi falan da varsa bir araştırmanı öneririm.

    YanıtlaSil
  23. Nilgün hanım,işlerinizde kolay gelsin.Özellikle çok eskileri atmayın.Hele annenizin verdiklerini bir kutu yapın kaldırın.Bakın sonrasına, hem üzülürsünüz hemde tam işe yarıcakken attığınıza pişman olursunuz.Başıma geldiği için yazdım.Yinede düşünün lütfen.Öptüm.

    YanıtlaSil